– Τό Αγιώνυμον Όρος τού Άθω, ιστάμενον είς τό επίκεντρον ιστορικών εξελίξεων μέ τήν σκοπουμένην βιαίαν απομάκρυνσιν τών υπέρ τούς εκατόν τώ αριθμώ παλαιών Εσφιγμενιτών Πατέρων έκ τών εστιών αυτών, καί ενώ ευρίσκετο έν βρασμώ ψυχής, ήδη τά πράγματα φαίνεται νά αποκαθίστανται μέ τήν συνετήν απόφασιν τής Ιεράς Κοινότητος νά μή επιτρέψη τήν είσοδον έν Αγίω Όρει μονάδων αγνώστου ταυτότητος πρός εκτοπισμόν τών παλαιών Εσφιγμενιτών Πατέρων.
Οί Αθωνίται πατέρες, προβλέποντες ανεξέλεκτα γεγονότα καί κακούς οιωνούς διά τόν Ιερόν Τόπον, εάν ετίθετο είς εφαρμογήν ό αμείλικτος διωγμός ανθρώπων, οί οποίοι εκφράζουν τάς ιδικάς των απόψεις επί θεμάτων αφορώντων τήν Μοναστηριακήν αυτών ιστορικήν παράδοσιν καί ταυτότητα, ήσαν ανήσυχοι καί έκρουον τόν κώδωνα τού κινδύνου, λέγοντες τό «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου».
Έν όψει τών απροβλέπτων γεγονότων καί κακών οιωνών διά τήν Εκκλησίαν καί τήν Πατρίδα μας, ήτοι έν όψει τού Εθνικού καί Εκκλησιαστικού διχασμού, άτινα έκ τών πραγμάτων θά επηκολούθουν καί είς αυτόν ακόμη τόν Βαλκανικόν περίγυρον καί επέκεινα τούτου, πολλοί έμενον απαθείς και θεαταί, πιστεύοντες ότι δι’ αυτού του τρόπου θα απεκδύοντο των ευθυνών των ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Όμως ο εν ουρανοίς ακοίμητος οφθαλμός, όστις τα πανθ’ ορά και γνωρίζει τα μύχια των καρδιών ημών, ένευσεν εις τας καρδίας νουνεχών ανθρώπων να κρατήσουν ισορροπίαν εις τα εν Άθω τεκταινόμενα.
Το εγράψαμεν και άλλοτε, το επαναλαμβάνομεν και νυν. Επί του Άθω έχει πνευματικήν εποπτείαν η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία, προς την οποίαν ανήκει αμέριστος αγάπη, τιμή και σεβασμός· όπως τιμή και σεβασμός ανήκει και εις τας απόψεις των εγκαταβιούντων Μοναχών εις τούτον τον Ιερόν Τόπον, το Άγιον Όρος, το οποίον έκπαλαι κυβερνάται επί τη βάσει απαρασαλεύτων Βυζαντινών αυτοκρατορικών Προνομίων και Τυπικών.
Προβλήματα υπήρξαν εις το παρελθόν και θα συνεχίζουν βεβαίως να υπάρχουν μέχρις εσχάτων των αιώνων.
Η ιστορία όμως έδειξε μέχρι σήμερον, ότι τα προβλήματα ταύτα τα έλυσεν η πειθώ και η ορθοτόμησις του λόγου της αληθείας, και ουχί ο εξαπατών ημάς ορθολογισμός· τα έλυσεν ο χρόνος και ουχί η βία, ήτις εκ
της ιδιότητος αυτής γεννά βίαν· και εν τέλει επακολουθεί το Ευαγγελικόν λόγιον: «μάχαιραν έδωσες, μάχαιραν θα λάβης».
Απορούμεν πως υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι εγκατέλειψαν τον κόσμον και απηρνήθησαν την ύλην, να επιδιώκουν εις τον χώρον της ασκήσεως να καταλάβουν τας οικίας και τα πράγματα άλλων. Εάν διέπωνται ούτοι υπό τοιούτων οραματικών βλέψεων, δόξα τω Θεώ ο Άθως πλείστους χέρσους αγρούς και δάση όπου δύνανται να δραστηριοποιηθούν εκεί, ώστε εκεί να εκτονώσουν τας ψυχικάς και σωματικάς αυτών διαθέσεις.
Ηκούετο, ότι οι σκοπεύοντες να καταλάβουν το Μοναστήριον τούτο με κριούς και άλλας πολιορκητικάς μηχανάς, έμενον αδιάφοροι εάν θα εχύνετο αίμα εις το Αγιώνυμον Όρος, ακόμη και εάν επρόκειτο να βλάψουν πνευματικώς τας ιδίας αυτών οικογενείας και ταυτοχρόνως εκείνους τους οποίους θα εγκαθίδρυον επί βωμού αιμάτων, μη σκεπτόμενοι διά το πως θα ιερούργουν εφεξής εις τα άγια των Αγίων ο αλεξιπτωτιστής Καθηγούμενος και οι μετ’ αυτού Ιερείς.
Ίσως δεν εγνώριζον οι ίδιοι ή δεν έμαθον, ότι το εκχυθέν αίμα των Αγιορειτών Πατέρων υπό των Λατινοφρόνων, λήγοντος του δεκάτου τρίτου αιώνος, βοά ακόμη.
Και εάν το εγνώριζον, ίσως δεν αντελαμβάνοντο και δεν ενόουν διατί ο ίδιος ο Θεός και η Κυρία Θεοτόκος εδόξασαν τους Μάρτυρας εκείνης της εποχής, μεταξύ αυτών και τον Πρωτεπιστάτην Οσιομάρτυρα Κοσμάν, τον οποίον εύρομεν σκάπτοντες δι’ ιδίων χειρών και είδομεν ιδίοις όμμασιν ευωδιάζοντα τον Νοέμβριον 1981 εις τον Ιερόν Ναόν του Πρωτάτου Καρυών, κατά την ανακομιδήν του πανιέρου μαρτυρικού αυτού λειψάνου.
Είναι γνωστόν εις τον Αγιορειτικόν κόσμον, ότι διά το Εσφιγμενιτικόν Ζήτημα υπάρχουν ευθύναι εξ όλων των πλευρών. Οι δε πλείστοι των Αντιπροσώπων της Ιεράς Κοινότητος, καθώς και το σύνολον των Πολιτικών και Αστυνομικών αρχών του Άθω ήσαν και είναι αντίθετοι εις βιαίας ενεργείας. Εξ ίσου συνετώς ενήργησαν
προς τιμήν των και οι πρώην χρηματίσαντες Πολιτικαί Διοικηταί.
Όμως κάποιοι άλλοι φαίνεται ότι είχον και συνεχίζουν έχουν διαφορετικάς απόψεις, διό και προσπαθούν διά λόγους εγωιστικούς, ιδιοτελείς ή και ο,τι δήποτε άλλο σχετικόν να δημιουργήσουν αγεφύρωτον χάσμα ένθεν και ένθεν, το οποίον εν καιρώ θέλει αποκαλυφθή και προστεθή εις την Μαύρην Βίβλον των εκδιωχθέντων
παλαιών Αθωνιτών Πατέρων.
Το θέμα της βιαίας εκδιώξεως των παλαιών Εσφιγμενιτών Πατέρων εκ της Ιεράς αυτών Μάνδρας ανεκινήθη και κατά την ημετέραν Ιβηριτικήν Πρωτεπιστασίαν το 2012/2013 εν Αγίω Όρει, το οποίον δεν αποκρύπτω ότι απεσόβησα διακριτικώς, απεκδυσάμενος κάθε ευθύνην· μη θεωρών τούτο πνευματικώς ορθόν, αλλ’ άδικον
από πάσης απόψεως, διό και αισθάνομαι ελεύθερος και ευτυχής μέχρι σήμερον, άνευ τύψεων, διότι δεν επωμίσθην τοιαύτην βαρυτάτην αμαρτίαν.
Οι επιγινόμενοι ας αναλάβουν και εκείνοι τας ευθύνας των, διά το τι μέλλει να πράξουν. Άλλως τε εις τούτον τον κόσμον δίδομεν άπαντες εξετάσεις, συμφώνως με τας οποίας θα κριθώμεν εν τη φοβερά ημέρα της Κρίσεως.
Επί τούτοις και εν κατακλείδι, ομολογώ προσωπικώς ότι τιμώ και σέβομαι τα μέγιστα τον θεσμόν του Οικουμενικού Θρόνου, ως τέκνον της Γρηγοριανής Σχολής του Εθνοιερομάρτυρος Πατριάρχου ΚΠόλεως Αγίου Γρηγορίου του Ε ́. Κρατώ προσέτι και την συμβουλήν του μακαριστού Μητροπολίτου Σταυρουπόλεως και Σχολάρχου της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης Μαξίμου, όστις εις μίαν Εξαρχικήν εν Αγίω Όρει αποστολήν του, μοί είπεν το εξής: «λέγε εκείνο που πιστεύεις, διότι με τούτο και εμάς βοηθείς· και ημείς άνθρωποι είμεθα και ενίοτε κάμνομεν λάθη».
Εκ παραλλήλου, σέβομαι και τιμώ και τας δύο Εσφιγμενιτικάς Αδελφότητας, ευχόμενος από ψυχής να επικρατήσουν εν τέλει η ηρεμία, η αγάπη και η ειρήνη: και η μεν παλαιά Αδελφότης να επανέλθη διά του Αντιπροσώπου της και πάλιν εις το Ιεροκοινοτικόν Σώμα, η δε νέα Αδελφότης εις τον πρότερον αυτής Κελλιωτικόν βίον όθεν εξήλθε, διά να αποκατασταθή η ηρεμία εις τον Ιερόν ημών Τόπον.
Εις τον Άθω, το Περιβόλιον της Παναγίας, δεν αρμόζουν βιαιότητες, ούτε σκάνδαλα, ούτε άλλαι παρόμοιοι εκτροπαί· όστις κινείται προς αυτήν την κατεύθυνσιν, έργον διαβόλου ποιεί !
*Ο γέρων Μάξιμος διετελεσε πρωτοπιστατης
Καλός ο εγχάρακτος λόγος αρκεί να συνοδεύεται και με τις αντίστοιχες πράξεις, άλλως ας προτιμάται η σιωπή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν σπεύσαμε να πάρουμε θέση,δεδομένου ότι το περιβόλι της Παναγίας ,κ συγνώμη για την παρεμβολή ,το προφυλάσσει η Υπεραγία Θεοτόκος!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνούμε σε όλα!
Αυτό που κυρίως επισημαίνουμε ,είναι ότι απαράδεκτα γεγονότα για μας,επισημαίνουμε
...το άνοιγμα της ψαλίδας σχισματικών ομάδων,και άλλων οι οποίοι προσέτρεξαν να βοηθήσουν ανθρώπινα μεν αλλά υπάρχει φόβος μεταστροφής τους...
Αυτό φοβόμαστε πλέον...
Καλό Παράδεισο εύχομαι πάντοτε εν μετάνοια ημών κ υμών!!
ΕύχεσΘαι και δια ημάς πατέρες!-
Orthodoxia ortho, δεν έχω καταλάβει ποίος είναι ακριβώς ο φόβος σου. Καταλαβαίνω, μάλλον, πως φοβάσαι το άνοιγμα της ψαλίδας της αγκαλιάς τού Βαρθολομαίου με τους αιρετικούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Αγία Εκκλησία με το Σύνταγμα των Ιερών κανόνων, έχει τους τρόπους της να σε φυλάξει και να σε προστατεύει να μην συμμετέχεις στο κοινό ποτήριο των αιρετικών.
... ευτυχώς, δεν έλλειψαν, ακόμη, οι μυαλωμένοι άνθρωποι,
ΑπάντησηΔιαγραφήπου τους χαλάσανε ,προσώρας τουλάχιστον, τη... δουλειά...
4.30
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν δεν κατάλαβατε ένα τόσο απλό σχόλιο,τότε δεν κατάλαβατε ότι η ορθόδοξη Εκκλησια έχει μια διαχρονική θεραπεία στα σχίσματα και τις αιρέσεις έτσι ώστε οι μεν πρώτοι να μετανοησουν οι δε δεύτεροι και κάτι επιπλέον , να αγαπήσουν δλδ τα δόγματα τόσο ,ώστε και να βιωθουν και έχει επίσης στη μνήμη της αυτο το του
ΑΓ.ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ,ο οποίος έγραψε σε έναν επίσκοπο ότι ο αγώνας που κάνει κανείς να μη σχισθη η Εκκλησία,είναι θεαρεστος και ακόμη κ από αυτό το Μαρτύριο για ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ.
Οι θεοφοροι Πατέρες αγωνίζονταν τότε με την πίστη και την αγάπη ,την ανοχή και την δικαιοσύνη.
Εμείς δεν είμαστε πατέρες,αλλά απλός λαός..
Υπάρχει καιρός; Νομίζω ναι γιατί η θεραπεία μας έγκειται στη μετάνοια στη βαθειά μετάνοια σε όλες τις περιπτώσεις και να δώσει Ο ΘΕΟΣ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!!
Τώρα αν κάνουμε λάθος ,συγχωρηστε μας!
Έτσι το εισέπραξα στη ψυχή μου!
Πιστεύετε ότι θα σταματήσει η αντιπαλότητα, αν λυθεί σύμφωνα με την επιστολή του Γ. Μαξίμου, το υπάρχον ζήτημα; Ή θα υπάρξει, όπως πιστεύω φατριασμός και με άλλες ζηλωτικές ομάδες στο Α
ΔιαγραφήΟ,;Στο νότο του Α.Ο. υπάρχον πολλοί ζηλωτές.
...τι ζηλωτες...;
Διαγραφή"επαγγελματίες" και ού κατ' επίγνωσιν...
ή άνθρωποι που πονούν για το "νέο" πνεύμα, τής προϊούσης εκκοσμίκευσης
που εισάγεται στο όρος
απο την πόρτα... κανονικά(;)
μα κι από το παράθυρο
και με το στανιό...
μην και μείνει τίποτα όρθιο...
...