– Γιατί παλιά είχαμε μεγάλα αναστήματα. Στην εποχή μας λείπουν τα παραδείγματα – μιλώ γενικά για την Εκκλησία και τον Μοναχισμό. Τώρα πλήθυναν τα λόγια και τα βιβλία και λιγόστεψαν τα βιώματα. Θαυμάζουμε μόνον τους Αγίους Αθλητές της Εκκλησίας μας, χωρίς να καταλαβαίνουμε το πόσο κοπίασαν, γιατί δεν κοπιάσαμε, για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τον κόπο τους, για να τους αγαπήσουμε και να αγωνισθούμε από φιλότιμο να τους μιμηθούμε. Ο Καλός Θεός βέβαια θα λάβη υπ' όψιν Του την εποχή και τις συνθήκες στις οποίες ζούμε και ανάλογα θα ζητήση. Αν λίγο αγωνισθούμε, θα στεφανωθούμε περισσότερα από τους παλαιούς.
Παλιά που υπήρχε το αγωνιστικό πνεύμα και ο καθένας προσπαθούσε να μιμηθή τον άλλο, δεν μπορούσε να σταθή ούτε το κακό ούτε η αμέλεια. Ήταν και το καλό πολύ και αγωνιστικό πνεύμα υπήρχε, γι' αυτό ένας αμελής δεν μπορούσε να σταθή. Τον έπαιρναν σβάρνα οι άλλοι.
Θυμάμαι,
μία φορά στην Θεσσαλονίκη περιμέναμε τα φανάρια, για να περάσουμε από
το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο. Σε μία στιγμή αισθάνθηκα ένα κύμα να με
σπρώχνη προς τα εμπρός, γιατί όλοι πήγαιναν προς τα εκεί. Μόλις που
σήκωνα το πόδι και προχωρούσα. Θέλω να πω δηλαδή ότι, όταν όλοι πάνε
προς ένα μέρος, ένας, και να μη θέλη να πάη, δυσκολεύεται να μην πάη,
γιατί τον πάνε οι άλλοι. Σήμερα, αν κάποιος θέλη να ζήση τίμια και
πνευματικά, δεν χωράει στον κόσμο, δυσκολεύεται.
Και αν δεν προσέξη, θα τον πάρη ο κατήφορος, το κοσμικό κανάλι.
Και αν δεν προσέξη, θα τον πάρη ο κατήφορος, το κοσμικό κανάλι.
Παλιότερα,
ήταν πολύ το καλό, πολλή η αρετή, πολύ το καλό παράδειγμα, και το κακό
πνιγόταν στο πολύ καλό και η λίγη αταξία που υπήρχε στον κόσμο ή στα
Μοναστήρια δεν φαινόταν και ούτε έβλαπτε. Τώρα τί γίνεται; Το κακό παράδειγμα είναι πολύ, και το λίγο καλό που υπάρχει, περιφρονείται. Γίνεται δηλαδή το αντίθετο, πνίγεται το λίγο καλό στο πολύ κακό, και έτσι κυβερνάει το κακό.
Όταν ένας άνθρωπος ή ένα σύνολο ανθρώπων έχη αγωνιστικό πνεύμα, αυτό πολύ βοηθάει. Γιατί, όταν ένας προχωράη πνευματικά, δεν ωφελεί μόνον τον εαυτό του, αλλά βοηθάει και τον άλλον που τον βλέπει. Και ένας που είναι χαλαρός, πάλι το ίδιο, επιδρά και στους άλλους.
Όταν
ο ένας χαλαρώνη, ο άλλος χαλαρώνη, τελικά, χωρίς να το καταλαβαίνουν,
δεν μένει τίποτε. Γι' αυτό το αγωνιστικό πνεύμα πολύ θα βοηθήση μέσα σ'
αυτήν την χαλάρωση που υπάρχει.
Αυτό
θα πρέπη να το προσέξουμε πολύ, γιατί έφθασαν δυστυχώς σε τέτοιο σημείο
οι σημερινοί άνθρωποι, που κάνουν και νόμους ακόμη χαλαρούς και τους
επιβάλλουν και στους αγωνιζομένους να τους εφαρμόσουν.
Γι'
αυτό οι αγωνιζόμενοι όχι μόνο δεν πρέπει να επηρεάζωνται από το κοσμικό
πνεύμα, αλλά και να μη συγκρίνουν τον εαυτό τους με τους κοσμικούς και
νομίζουν ότι είναι άγιοι και μετά χαλαρώνουν και γίνονται χειρότεροι και
από τους πιο κοσμικούς.
[1]. Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων, Κατηχήσεις, Κατήχηση Φωτιζομένων ΙΕ', κέφ. ΙΖ', έκδ. «Ετοιμασία», Καρέας 1991, σ. 318.
Αγ. Παϊσίου Αγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Α’ «Με Πόνο και Αγάπη»
Για να φτάσει κάποιος στο μαρτύριο υπέρ Χριστού, θα πρέπει να μαρτυρεί κάθε μέρα στο ταμείο του, ορθή Πίστη, αυταπάρνηση, θυσιαστική αγάπη, τελωνικη ταπείνωση. Το Άγιο Μαρτύριο είναι Δώρο εμπρός στο ελάχιστο αντίδωρο της θυσίας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζήτημα των ημερών είναι πως ο κάθε πιστός θα είναι εξουθενωμένος και σπό την κοσμική Εκκλησία. Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο μαρτύριο, να παλεύεις μόνος σου, κατά κόσμο, ανάμεσα στα θηρία της Εκκλησίας.
Αν δεν πονέσεις για τα δικά σου λάθη κ ελλείψεις πνευματικές,δεν μπορείς να πονέσεις του άλλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μου αρέσει αυτό το ότι οι μάρτυρες αυτοί θα είναι ανώτεροι.
Αν και το μελέτησα ...προς το παρόν,πάμε βήμα βήμα ..κάθε μέρα είναι μια άλλη μέρα και δεν μπορούμε να προβλέψουμε τίποτα.
Όπως είδα από ένα ποστ τότε επί κουμμουνισμου,είχαν βάλει κάποιους γέροντες πολλά μέτρα κάτω από την γη,καθημερινά τους έδιναν ξύλο,ήταν σκοτεινά και φορούσαν οι φυλακές παπούτσια λαστιχένια ώστε να μη τους παίρνουν είδηση ποτέ έμπαιναν στο κελί.
Τους έδιναν φάρμακα και οι γέροντες είχαν χάσει τον χρόνο.
Δεν θυμόντουσαν καμμία θεολογία πια,καμμία προσευχή ,ποιος ξέρει ίσως τα φάρμακα.
Πήγαιναν να προσευχηθούν και δεν είχαν δυνάμεις καθώς τους έδιναν μια φέτα ψωμί κάθε εβδομάδα κ ξύλο και ελάχιστο νερό.
Έτσι πέθαιναν μέρα με τη μέρα.
Σε μια στιγμή λέει ο ένας Κύριε δεν θυμάμαι την ευχή...στείλε έναν άγγελο να μου την απαγγέλλει να την συνεχίσω ..
Αλλά τελικά άφησαν την πνοή τους εκεί στα μπουντρούμια.
Είμαστε έτοιμοι να ζήσουμε τέτοιες καταστάσεις;
Και μόνο με τα ψυχοφαρμακα που έπαιρναν τρελλενονταν..
Δεν έχει σημασία για μένα ποιος ο ανώτερος,σημασία έχει να μην ενδώσεις.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Άγνωστε Στρατιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήέτσι είναι , στα εύκολα είναι όλοι μάγκες ... και είχαμε ήδη τα προκριματικά με τα πειραματικά μπόλια .
Πόσο ευγνώμονες όμως πρέπει να νιώθουμε για τους Αγίους που μας έστειλε ο Πανάγαθος σε αυτούς τους σκοτεινούς καιρούς για να μην χάσουμε το νου μας με όλα αυτά που ζούμε !
Είδα τα βίντεο με τις απίστευτες βλασφημίες του Μεθοδίου από τη Μονή Εσφιγμένου κατά των Αγίων Παισίου , Πορφυρίου και Ιακώβου και τον λυπήθηκε η ψυχή μου : κάποιος να του πει για την μετάνοια , γιατί βλασφημία εναντίον Αγίων, είναι βλασφημία εναντίον του Αγίου Πνεύματος .
Ο αόρατος πόλεμος , που έλεγε ο μακαριστός, μαίνεται και χωρίς ταπείνωση και αγάπη είναι πολύ εύκολο να χαθεί ο νους και να παραδοθεί η ψυχή στα πάθη της κατακρίσεως και της υπερηφάνειας.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Διαγραφή... στὸν καραγκιόζ μπερντέ του τὸν ἀρχαίκακο...
ΑπάντησηΔιαγραφήβάζει συνήθως, δυό δικές του χάρτινες ϕιγοῦρες
νὰ τσακώνονται,
ἡ μὶα... ἀποτρόπαια...
ἡ ἄλλη... ἁπλῶς...χάλια...
κι ἐμεῖς, ϕιλοθεάμον οιονεῖ κοινό,
νὰ τρῶμε τὰ μουστάκια μας,
πάντοτε τσιτωμένοι...
σὰν ἔτοιμοι ἀπὸ καιρό...(!)
ἐγωπαθεῖς βλαμένοι...