Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024

Στήν Ἑλλάδα τῆς θάλασσας, ἀγνοοῦν τήν ναυτιλία

 

Η ναυτιλία πρωταγωνιστεί στην οικονομία και στην κοινωνία - ΤΟ ΒΗΜΑ

Kι ὅμως! Στήν Ἑλλάδα, χώρα τῆς ὁποίας οἱ μεγαλύτεροι τηλεοπτικοί δίαυλοι ἀνήκουν σέ ἐπιφανεῖς Ἕλληνες πλοιοκτῆτες, μόλις τό 13% τῶν πολιτῶν γνωρίζει ὅτι ἡ χώρα μας εἶναι πρώτη στόν πίνακα τῆς παγκοσμίου ναυτιλίας.

Αὐτό τά ἄσχημα μαντᾶτα φέρνει ἡ ἔρευνα τῆς Focus Bari μέ θέμα «Οἱ ἀντιλήψεις τῶν Ἑλλήνων καί οἱ προκλήσεις στήν ναυτιλία» σέ ἀντιπροσωπευτικό δεῖγμα 1.005 ἀτόμων.

Αὐτά συμβαίνουν σέ μιά χώρα ὅπου ὁ πλοιοκτῆτες διαχειρίζονται ἀπό τήν Ἑλλάδα τόν μεγαλύτερο ἐμπορικό στόλο στόν κόσμο, προσφέροντας πολύ καλές ἀμοιβές τόσο γιά τά στελέχη στά γραφεῖα ὅσο καί γιά τούς ἀξιωματικούς στά πλοῖα.

Στήν Ἑλλάδα, ὅπου οἱ πλοιοκτῆτες ἐπενδύουν διαρκῶς σέ ἐπιχειρήσεις στήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί παράλληλα ἐπιτελοῦν, σχεδόν ἀθόρυβα, σημαντικό κοινωφελές ἔργο, εἴτε μέσω τῆς Ἑνώσεώς τους εἴτε μέσῳ τῶν Ἱδρυμάτων τους ἀλλά καί κατ’ ἰδίαν.

Προχθές, ἐξ ἄλλου, ἡ Ἕνωση Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν χορήγησε σημαντικές ὑποτροφίες σέ ἑκατόν ἕνδεκα νέες καί νέους γιά μεταπτυχιακές σπουδές στό ἐξωτερικό, συνολικῆς ἀξίας 1.500.000 ἑκατ. εὐρώ, καί διέθεσε 50.000.000 εὐρώ γιά ἔργα στήν Θεσσαλία, πού ἐπλήγη ἀπό τίς πλημύρες.

Καί ὅμως, μόνο τό 13% τῶν Ἑλλήνων γνωρίζει τήν παγκόσμια πρωτιά τῆς ἑλληνικῆς ναυτιλίας, ἐνῶ οἱ νέοι ἀγνοοῦν ἐντελῶς τό γεγονός (1%). Θέλετε κι ἄλλα; Τό αἴσθημα τῆς ναυτοσύνης δέν εἶναι ἀναπτυγμένο στά Ἑλληνόπουλα, μέ δύο στούς τρεῖς Ἕλληνες νά δηλώνουν ὅτι δέν καλλιεργεῖται καθόλου. Ἄν καί τό 45% τῶν ἐρωτηθέντων θεωροῦν τήν ἑλληνική ἐμπορική ναυτιλία ὡς πολύ ἀναπτυγμένη, οἱ νέοι ἔχουν ἀντίθετη ἄποψη.

Τό 53% τῶν Ἑλλήνων δέν θά ἐπέλεγαν ἤ δέν θά πρότειναν σέ κάποιον δικό τους τήν ἐνασχόληση μέ τήν ναυτιλία.

Ἡ ποντοπόρος ναυτιλία στό μυαλό τῶν Ἑλλήνων: Σχεδόν 9 στούς 10 τήν ταυτίζουν μέ τήν ἀκτοπλοΐα.

Σχεδόν ἕνας στούς δύο Ἕλληνες ἀξιολογεῖ τήν ἑλληνική ἐμπορική ναυτιλία «πολύ ἀνεπτυγμένη». Ἡ ἄποψη αὐτή ἐκφράζεται κυρίως ἀπό ἄνδρες, ἄτομα μεγαλύτερης ἡλικίας καί κατοίκους κυρίως Ἀθήνας, ἀλλά καί Θεσσαλονίκης, ἐνῶ οἱ ἡλικίες 18-24 δέν τήν θεωροῦν… τόσο ἀνεπτυγμένη.

Παρ’ ὅλη τήν ἀναγνώριση τῆς συμβολῆς τῆς ναυτιλίας στήν ἐθνική οἰκονομία, περίπου ἕνας στούς δύο Ἕλληνες τῶν κεντρικῶν ἡλικιῶν δηλώνει ὅτι δέν συνεισφέρει καθόλου!

Σχετικά μέ τίς προοπτικές καριέρας πού προσφέρει ἡ ναυτιλία, καί πάλι πιό θετικές εἶναι οἱ μεγάλες ἡλικίες. Ὅσον ἀφορᾶ στήν προοπτική ἐπαγγελματικῆς ἐνασχόλησης, μόνο ἕνας στούς ἕξι θά ἐπέλεγε ἤ θά πρότεινε θερμά σέ κάποιον νά κάνει καριέρα στήν ναυτιλία

Ἰδιαίτερα ἀρνητικοί εἶναι οἱ νέοι καί εἰδικά οἱ Θεσσαλονικεῖς στήν πρόταση καριέρας στήν ναυτιλία: Δύο στούς τρεῖς νέους δέν θά τό ἐπέλεγαν ἤ θά τό πρότειναν καθόλου!

Μέ τίς ὑγεῖες μας, ἀγαπητοί. Ἕναν τομέα τῆς οἰκονομίας ἔχουμε πού κατέχει πρωτεῖα παγκοσμίως καί τόν κρύβουμε, λές καί ντρεπόμαστε γι’ αὐτό. Καί γιά νά μήν τό ξεχάσουμε: Τά μεγαλύτερα ἑλληνικά τηλεοπτικά κανάλια ἀνήκουν σέ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες. Καί κανένα δέν ἀναφέρεται στήν ναυτιλία! Δέν εἴμαστε τελικά «μιά ὡραία ἀτμόσφαιρα»;

1 σχόλιο: