Σε ένα χώρο διαχρονικά ανδροκρατούμενο, αυτόν της διεύθυνσης ορχήστρας, υπάρχει μια γυναίκα, και μάλιστα με ελληνικές ρίζες, που τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει τα διεθνή πόντιουμ. Ο λόγος για την Karina Canellakis, τη μαέστρο που έχει κατακτήσει πολλές σημαντικές πρωτιές, ηγείται κορυφαίων ορχηστρών, είναι περιζήτητη και θα πραγματοποιήσει την πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα στις 23 Φεβρουαρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όπου θα διευθύνει την σπουδαία Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου.
Με το ταλέντο, το πάθος και την δεξιοτεχνία της η Karina Canellakis κατάφερε να καταργήσει τα άβατα και να γίνει η πρώτη γυναίκα μαέστρος που διηύθυνε την πρεμιέρα των BBC Proms στο Royal Albert Hall του Λονδίνου το 2019, αλλά και τη συναυλία για το Βραβείο Νόμπελ στη Στοκχόλμη, το 2018.
Γεννημένη στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένη σε μια αμιγώς μουσική οικογένεια, με τον μαέστρο πατέρα της να έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα και την πιανίστρια μητέρα της από την Ρωσία αντίστοιχα, η Karina Canellakis ξεκίνησε με το όνειρο για γίνει σολίστ του βιολιού. Έκανε πλούσιες μουσικές σπουδές, ξεκίνησε να εργάζεται ως βιολονίστρια σε μεγάλες ορχήστρες, όπως η Συμφωνική του Σικάγο και η Φιλαρμονική του Βερολίνου.
.
Εκεί γνώρισε τον σπουδαίο Βρετανό μαέστρο Σάιμον Ρατλ ο οποίος τήν έπεισε πως είχε τα προσόντα να ασχοληθεί με την διεύθυνση ορχήστρας. «Μπορεί να μην βλέπεις πολλούς ανθρώπους που να σου μοιάζουν εκεί πάνω, αλλά ειλικρινά πιστεύω πως θα μπορούσες να το κάνεις» της είπε. «Αυτό ήταν που άλλαξε το μοτίβο της σκέψης μου και που έδωσε μια μικρή ώθηση να φτιάχνω μουσική χωρίς μουσικό όργανο στα χέρια μου, παρόλο που στην αρχή ήταν αρκετά τρομακτικό» έχει εξομολογηθεί η ίδια σε παλαιότερη συνέντευξή της στο BBC Και κάπως έτσι άφησε το δοξάρι και έπιασε την μπαγκέτα, κάνοντας τη μεγάλη στροφή στη διαδρομή της η οποία έμελλε να την οδηγήσει στην κορυφή. Αφιερώθηκε στο νέο της αντικείμενο, σπουδάζοντας στην περίφημη Juilliard School, στο πλευρό μεγάλων δασκάλων, μεταξύ των οποίων ο καταξιωμένος Αμερικανός μαέστρος και βιολονίστας Άλαν Γκίλμπερτ κ.α. Πολύ σύντομα μάλιστα επιβεβαίωσε τις προσδοκίες του Σάιμον Ρατλ καθώς η εξέλιξή της ήταν θεαματική. Ανέλαβε τη θέση του βοηθού μαέστρου της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ντάλας και όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει, εκτάκτως, τον αρχιμουσικό Jaap van Zweden, και να διευθύνει τη Συμφωνία αρ. 7 του Σοστακόβιτς, τα κατάφερε περίφημα και μάλιστα χωρίς να έχει κάνει καν πρόβα: ««Η συγκεκριμένη εμπειρία μού έδωσε αυτοπεποίθηση και δύναμη. Θυμάμαι να είναι όλα θολά εκείνη τη μέρα, κολυμπούσα για ώρες μέχρι να έρθει η στιγμή να ανέβω στη σκηνή. Πήγαν όλα τόσο καλά που ένιωσα σαν τον John Lennon από την αποδοχή και το χειροκρότημα του κοινού. Ήταν τρελό» έχει δηλώσει με νόημα η ίδια. Carina_Kanellakis_-_maestros_1
Το 2016 βραβεύτηκε στον διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας «Γκέοργκ Σόλτι» γεγονός που τής άνοιξε τις πόρτες για τις μεγάλες ορχήστρες του κόσμου μεταξύ των οποίων η Φιλαρμονικής της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας της οποίας έγινε η πρώτη γυναίκα βασική μαέστρος όλων των εποχών, θέση την οποία θα κατέχει, όπως ορίζει το συμβόλαιό της μέχρι το 2027. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται, ως προσκεκλημένη μαέστρος, και με άλλες διάσημες ορχήστρες όπως η Συμφωνικές της Βοστώνης, του Σαν Φρανσίσκο, της Βιέννης και της Αυστριακής Ραδιοφωνίας, αλλά και η Φιλαρμονική του Λονδίνου με την οποία και θα εμφανιστεί, στη συναυλία της στην Αθήνα, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα με έργα Μπραμς, Σοστακόβιτς και Μούσοργκσκι, με τη συμμετοχή του Γερμανού βιρτουόζου βιολονίστα Christian Tetzlaff.
πρώτο ψέμα
... "Μὲ τὸ ταλέντο, τὸ πάθος καὶ τὴν δεξιοτεχνία της" ...
ΑπάντησηΔιαγραφή...
...προφανῶς ἡ κοπέλλα, πῆρε πολύ στὰ σοβαρά τὴν ὑπόθεση
τῆς μουσικῆς
καὶ ἔφτασε στὴν κορυφή...
καὶ μπράβο της...
ὅμως, σαφῶς καὶ ὑπάρχει μία τάση, νομίζω...ποὺ τώρα πλέον... ὑποβοηθεῖ περισσότερο,
παρά ἐμποδίζει,
μὶα τέτοια ἀνέλιξη...
Δεν έχει θέση καμία γυναίκα σε οποιοδήποτε βήμα ή θέση ηγετική. Τελείως αφύσικο και αντίθεο.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ουκ έσται σκεύη ανδρός επί γυναικί, ουδέ μη ενδύσηται ανήρ στολήν γυναικείαν, ότι βδέλυγμα Κυρίω τω Θεώ σου έστι πας ποιών ταύτα»
Η δεσποινίδα έχει προωθηθεί σε θέση που δεν αξίζει, σύμφωνα με το πνεύμα της εποχής.