Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2023

O στρατηγικός αναλυτής Νίκος Λυγερός περί αλλαγής φύλου




Επιλογές κειμένων και Επιμέλεια της Σοφίας Ντρέκου

Πόσο βάρβαρη είναι η κοινωνία

για να σε αναγκάσει να διαπράξεις

έγκλημα εναντίον σου

για να είσαι σαν τους άλλους

επειδή αυτός είναι ο κανόνας

που επέλεξε για το ίδιο

διότι μισεί τις διαφορές.

Θέλει μόνο την ταυτότητα

χωρίς ιδιότητα
για να ισοπεδώσει

τους πάντες.

Με τον λόγο της αγάπης (Ν. Λυγερός, Β. Τσατσαμπά)

Μαθήτρια: Αν δεν τους πίεζε η κοινωνία, δεν θα έκαναν την αλλαγή φύλου.
Δάσκαλος: Ναι, και δεν είναι αλλαγή, αλλά αφαίρεση του ενός.

Μαθήτρια: Είναι καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Δάσκαλος: Κι ενάντια στην Ανθρωπότητα.

Μαθήτρια: Η κοινωνία της λήθης… Λες και με την αφαίρεση ξεχνάμε τι ήταν.
Δάσκαλος: Πολλοί το κάνουν για να μην έχουν.

Μαθήτρια: Αλλά και πάλι δεν σταματάνε εκεί. Η καταπάτηση δεν συνεχίζεται;
Δάσκαλος: Είναι μόνο η αρχή.

Μαθήτρια: Ενώ εσείς έχετε πει για τους μαθητές σας εντελώς το αντίθετο… Ο Λόγος της Αγάπης…
Δάσκαλος: Είναι διαχρονικός.

Μαθήτρια: Μου έρχονται στο μυαλό οι ψαράδες μας.
Δάσκαλος: Επειδή η θάλασσα είναι πάντα εδώ.

Μαθήτρια: Όπως το είπατε επιχειρεί η κοινωνία να έχουμε ταυτότητα χωρίς ιδιότητα.
Δάσκαλος: Κι όμως ανήκουμε στην Ανθρωπότητα. Αυτή είναι η ιδιότητά μας και η οντότητά μας.

Στην Αρχαιότητα επινόησαν το σύνθετο

για να προσεγγίσουν το τέλειο που έχει

πληρότητα όταν λειτουργεί συμπληρωματικά

και δεν είναι το ανάλογο από το ουδέτερο

που εμφανίζεται αλλά το πολύπλοκο

των δύο που γίνονται ένα.

Δεν ήξερες ότι υπήρχε τέτοιο ον και το είχες απορρίψει 

ως ανωμαλία της φύσης χωρίς να ξέρεις βέβαια ότι κάθε 

οντότητα με γονίδια περνούσε από αυτό το στάδιο 

κι ότι στην Αρχαιότητα είχε στοιχεία θεϊκά. Ν. Λυγερός

Ανθρώπινη υπερστήριξη [Ν. Λυγερός, L. Santini]

Μαθήτρια: Βγάζω το συμπέρασμα από αυτά που διάβασα και είδα ότι πολλές φορές οι Άνθρωποι που κάνουν επώδυνες εγχειρήσεις για αλλαγή φύλου…
Δάσκαλος: Αυτό από μόνο του είναι ήδη πράξη που ενοχλεί την Ανθρωπότητα.

Μαθήτρια: Είναι επειδή δέχονται βία από την κοινωνία.
Δάσκαλος: Η οποία θέλει τους πάντες να είναι ίδιοι.

Μαθήτρια: Έτσι προσδιορίζουν με σαφήνεια το φύλο τους.
Δάσκαλος: Μόνο που αυτή η επιλογή είναι υποχρεωτική.

Μαθήτρια: Για να μη δέχονται σε όλη τη ζωή τους τον ρατσισμό.
Δάσκαλος: Είναι όμως θύματα που επέλεξαν να παραμείνουν θύματα που κρύβονται.

Μαθήτρια: Και γι’ αυτό έχουν ενδοιασμούς εάν έπραξαν σωστά.
Δάσκαλος: Επειδή νιώθουν το αποτέλεσμα ενός εξαναγκασμού.

Μαθήτρια: Για να εγχειριστεί κανείς θέλει μεγάλο θάρρος, άρα για να απαιτείς να σε δεχτεί η κοινωνία όπως είσαι, θέλει μεγαλύτερο.
Δάσκαλος: Για αυτό υπάρχει ανάγκη βοήθειας.

Αν η ουσία είναι απαγορευμένη

φαντάσου ποια θα ήταν

η απόφασή σου αν είχε γίνει

κανόνας για την κοινωνία 

διότι τότε θα αντιληφθείς

τι σημαίνει η αντίσταση

της Ανθρωπότητας

όταν βλέπει τις πράξεις

βαρβαρότητας
που καταπατούν

τους αθώους
και τους μετατρέπουν

σε θύματα.

Σύνθεση ζωής (Ν. Λυγερός, Β. Τσατσαμπά)

Μαθήτρια: Μια υπερδομή, δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι αρσενικό ή θηλυκό. Μπορεί να είναι και τα δύο;
Δάσκαλος: Αρσενική και θηλυκός. Μοιάζει με ερμαφρόδιτο σε μυθολογικό επίπεδο.

Μαθήτρια: Άρα μπορούμε να μιλήσουμε για υπερδομή ερμαφρόδιτου;
Δάσκαλος: Το ερμαφρόδιτο είναι το παρελθόν.

Μαθήτρια: Και το μέλλον;
Δάσκαλος: Είναι η υπερδομή. Δεν είναι ουδέτερη. Είναι δύο μαζί που είναι ένα. Σαν την αγάπη…

Μαθήτρια: Πάντα μου λέτε ότι η σύνθεση είναι… πιο ωραία/όμορφη/δύσκολη από την ανάλυση.
Δάσκαλος: Σωστά και πολυπλοκότερη.

Μαθήτρια: Μόλις είδα το έργο.
Δάσκαλος: Κατάλαβα. Άρα ξέρεις.

Μαθήτρια: Δύο σελίδες σ’ ένα φύ(λ)ο.
Δάσκαλος: Βλέπω ότι η φιλολογία εξελίσσεται δομικά.

Μαθήτρια: Για να ακολουθήσει την υπερδομική επανάσταση.

Κάποιος πρέπει να πει τη συνέχεια

όταν οι άλλοι παραμένουν σιωπηλοί

γιατί δεν θέλουν να βοηθήσουν

την Ανθρωπότητα ακόμα κι όταν

έχει ανάγκη από συμβουλές

για να ξεπεράσει τις δυσκολίες

και να νικήσει τη βαρβαρότητα

που προσπαθεί
να την γενοκτονήσει
οριστικά.

 sophia-ntrekou

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου