Πατριάρχης Κύριλλος: Ὅσοι θυσιαστοῦν στὸν πόλεμο θὰ συγχωρεθοῦν οἱ ἁμαρτίες τους.
Μέχρι τώρα ὁ μοναδικὸς χριστιανὸς ἱεράρχης ποὺ εἶχε κηρύξει ἄφεση ἁμαρτιῶν γιὰ ὅσους θυσιαστοῦν στὸν πόλεμο, δηλαδὴ συγχωροχάρτι, ἦταν ὁ Πάπας Οὐρβανὸς Β΄ στὴν ἔναρξη τῶν σταυροφοριῶν. Φυσικὰ τὸ ἴδιο ἔπραξαν ὅλοι οἱ Πάπες μετὰ ἀπὸ αὐτὸν καθ' ὅλη τὴν διάρκεια τῶν σταυροφοριῶν δίνοντας ἄφεση ἁμαρτιῶν ἀκόμα καὶ μετὰ τὴν ἅλωση τῆς Κων/πόλεως. Ἡ δικαιολογία: Οἱ σταυροφορίες ἦταν πόλεμος ἱερὸς ἐνάντια σὲ ἄθεους δηλ. πόλεμος πίστεως, πόλεμος ὑπὲρ τῆς πατρίδος καὶ φυσικὰ πόλεμος ἀξιῶν. Τὸ ἴδιο καὶ γιὰ τὴν ἴδια δικαιολογία ἔπραξαν καὶ οἱ διάδοχοί τους, ὅταν ἀθώωσαν π.χ. τὶς ἁμαρτίες τῶν Κονκισταδόρων ἐνάντια τῶν Ἰνδιάνων ἢ τῶν Κροατῶν στρατιωτῶν ἐνάντια τῶν Σέρβων.
Οἱ Ὀρθόδοξοι ποτὲ δὲν ἔπραξαν κάτι τέτοιο. Ἄλλο ἡ τιμὴ καὶ ἡ ἀναγνώριση τῶν ἀνθρώπων ποὺ πολεμοῦν καὶ θυσιάζονται γιὰ τὴν πατρίδα καὶ ἄλλο ἡ συγχώρεση τῶν ἁμαρτιῶν τους γι' αὐτὸ τὸν λόγο. Ὁ ἅγιος πατριάρχης Πολύευκτος (5. Φεβρ.) ἀρνήθηκε νὰ ἁγιοποιήσει παρὰ τὶς ἐπίμονες προσπάθειες τοῦ αὐτοκράτορα Νικηφόρου Φωκᾶ τοὺς στρατιῶτες ποὺ ἔπεσαν στὶς μάχες κατὰ τῶν Ἀράβων.
Τώρα ὅμως μετὰ τὸν κάθε Πάπα τῆς Ρώμης, μετὰ τὸν "Πάπα" τῆς Ἀνατολῆς Βαρθολομαῖο ποὺ εὐλόγησε τὸν "δίκαιο" ἀγώνα τῶν Τούρκων στὴν Συρία καὶ στὸ Β. Ἰράκ (!), ὁ νέος "Πάπας" τοῦ Βορρᾶ, ὁ Κύριλλος Μόσχας, ὅλως τυχαίως μετὰ τὴν διακήρυξη μερικῆς ἐπιστράτευσης ἀπὸ τὸν Ποῦτιν, κήρυξε στοὺς Ρώσους στὸ κήρυγμα τῆς Κυριακῆς ὅτι "η Εκκλησία συνειδητοποιεί ότι αν κάποιος, ωθούμενος από την αίσθηση του καθήκοντος και την ανάγκη να εκπληρώσει τον όρκο του... πάει να κάνει αυτό που τον καλεί το καθήκον του και, αν κάποιος πεθάνει κατά την εκτέλεση αυτού του καθήκοντος, τότε έχει αναμφίβολα διαπράξει κάτι που ισοδυναμεί με θυσία. Θα έχει θυσιαστεί για άλλους. Και επομένως, πιστεύουμε ότι αυτή η θυσία ξεπλένει όλες τις αμαρτίες που έχει διαπράξει ένας τέτοιος άνθρωπος". Καὶ ἐμεῖς ὡς ἀδαεῖς ρωτοῦμε;
Ὁ ἅγ. Παΐσιος ἀλλὰ καὶ ὁ ἀείμνηστος π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης ὁμολόγησαν, ὅτι πολλοὶ στρατιῶτες, κατὰ τὰ ἄλλα ἡρωικοί, ἔπεσαν στὸν πόλεμο καὶ τοῦ '40 καὶ στὸν ἐμφύλιο ἀπὸ σφαίρα ἢ βόμβα, ὡς τιμωρία, διότι ὕβριζαν τὰ θεῖα. Αὐτῶν γιατὶ δὲν συγχωρέθηκε ἡ ἁμαρτία τῆς ὕβρεως;
Κομμουνιστὲς ποὺ πολέμησαν κατὰ τῶν Γερμανῶν θυσιαζόμενοι γιὰ τὴν πατρίδα τους, πολεμοῦσαν παράλληλα τὴν Ἐκκλησία καὶ σκότωσαν Χριστιανούς. Θὰ συγχωρεθοῦν οἱ ἁμαρτίες τους καὶ ἡ ἀθεΐα τους ἐπειδὴ θυσιάστηκαν γιὰ τὴν πατρίδα τους;
Πολλοὶ στρατιῶτες τῶν Ρώσων εἶναι εἴτε μουσουλμάνοι (Τσετσένοι ἢ Τουρκμένοι), εἴτε ἄθεοι, καὶ ὅπως συμβαίνει σὲ κάθε πόλεμο κάποιοι (ὄχι ὅλοι) εἴτε κλέβουν, εἴτε βιάζουν, εἴτε βασανίζουν. Θὰ συγχωρεθοῦν οἱ ἁμαρτίες τους καὶ ἡ ἀθεΐα τους ἐπειδὴ πολεμοῦν γιὰ τὴν πατρίδα τους;
Οἱ Οὐκρανοὶ στρατιῶτες πολεμοῦν κι αὐτοὶ γιὰ τὴν πατρίδα τους καὶ μάλιστα ὁ Κιέβου Ὀνούφριος εὐλόγησε τὴν ἀντίστασή τους ἐνάντια στοὺς Ρώσους; Κι ἀπὸ αὐτοὺς κάποιοι (ὄχι ὅλοι) εἶναι ναζί, καὶ ὅπως συμβαίνει σὲ κάθε πόλεμο κάποιοι βασανίζουν, κάποιοι κλέβουν, κάποιοι βιάζουν. Θὰ συγχωρεθοῦν κι αὐτῶν οἱ ἁμαρτίες τους, ἐπειδὴ πολεμοῦν καὶ θυσιάζονται γιὰ τὴν πατρίδα τους; Καὶ τότε θὰ ἔχουμε τὸ φαινόμενο, τὸ ἔνα μέρος τῆς Ἐκκλησίας (Κύριλλος) νὰ συγχωρεῖ τὶς ἁμαρτίες τῶν Ρώσων καὶ ἕνα ἄλλο (Ὀνούφριος) ὑπακούοντας στὴν διδασκαλία τοῦ Πατριάρχου του τὶς ἁμαρτίες τῶν Οὐκρανῶν; Καὶ κατὰ τὴν διδασκαλία αὐτὴ ὁ Θεὸς θὰ συγχωρεῖ ἁμαρτίες ἀνθρώπων κάθε θρησκεύματος καὶ στάσεως ζωῆς, ἐπειδὴ αὐτοὶ θυσιάζονται γιὰ τὴν πατρίδα τους;
Ἔχει χαθεῖ πιὰ κάθε μέτρο;
Δεῖτε τὸ ἄρθρο καὶ τὸ κήρυγμα Κυρίλλου ἐδῶ
η σταση του αγιου Πολυευκτου βαζει τελεια και παυλα στο ζητημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρομοιως σε κρητικη επανασταση του 19ου αιωνα στην περιοχη Χανιων, συνεληφθησαν και εκτελεστηκαν πολλοι επαναστατες μεταξυ των οποιων ο Αγιος Γεωργιος Διβολης εξ Αλικιανου.
ΜΟΝΟ αυτος ειναι αγιος- μαρτυρας γιατι μονο σε αυτον ετεθη το ερωτημα αν απαρνιεται την πιστη του. και αρνηθεις να αλλαξοπιστησει υπεστη ιδιαιτερα βασανιστικο θανατο.
Είναι παλιοκατάσταση, καλύτερα να μην λέγονται πολλά. Η Εκκλησία της Ρωσίας ας τους εξομολογεί τους στρατιώτες που φεύγουν, ας τους κοινωνεί κι ας τους λέει να κάνουν ευσυνείδητα το στρατιωτικό τους καθήκον και τίποτα παραπάνω και έξω απ' αυτό, ακρότητες, κλοπές, βιασμούς, μακρυά από τέτοια. Δεν χρειάζονται άλλα, δεν πρέπει να λέγονται τέτοια και δυστυχώς αποδεικνύει αυτό που ξέρουμε χρόνια τώρα, ότι και στη Ρωσία η διοικούσα Εκκλησία μακρύ χέρι του κράτους είναι ή ως τέτοιο προσπαθούν να την χρησιμοποιήσουν. Και μ' αυτό τον τρόπο δίνουν τροφή στον πάπα του Βοσπόρου να λέει τα δικά του, τροφή και στους κοσμικούς δημοσιοκάφρους να λένε κι αυτοί τα δικά τους. Άντε να γίνουν τα γεγονότα που λέει ο Μόρφου, να γίνει κι η μεγάλη σύνοδος που λέει ότι θα γίνει, να βάλει και τα εκκλησιαστικά πράγματα στη θέση τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘετική μνεία στην αναφορά του συντάκτη του κειμένου για τον Νικηφόρο Φωκά και την αντίσταση του τότε Πατριάρχη στις πιέσεις του να αγιοκατατάξει τους πεσόντες στους πολέμους κατά των Αράβων. Ισχύει και δεν είναι πολύ γνωστό και χρωστάμε στον Πατριάρχη ότι δεν μας έχει προκύψει καμιά ψυχολογία τύπου τζιχάντ. Ένδοξος και μέγας στρατηλάτης ο Νικηφόρος, και φρόντιζε πάντα το στράτευμά του και ήταν αγαπητός απ' αυτό, αλλά έτερον εκάτερον.
Δυστυχώς η Μόσχα μ αυτά, δίνει πάτημα στο Βοθρόλυμα να λέει όσα του υπαγορεύουν τ αφεντικά του...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο πράγμα είναι η συγχώρηση αμαρτιών και άλλο η αγιοποίηση ή αγιοκατάταξη . Η ορθόδοξη εκκλησία ήταν πάντα πολύ προσεκτική σε αυτό το θέμα . Δηλαδή τί πιστεύουμε ? Τα παιδιά της ΕΟΚΑ που απαγχονίστηκαν ή έπεσαν γενναία , οι αγωνιστές του ' 21 και γενικά όσοι έπεσαν στον βωμό του καθήκοντος εν πολέμω ή εν ειρήνη αφήνουν τον Θεό ασυγκίνητο ? Ο άγιος Παίσιος έχει μιλήσει για το θέμα , όταν κάποιος θάνατος μας φαίνεται άδικος .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι θέσεις της εκκλησίας στο θέμα είναι ξεκάθαρες και καμμία διατύπωση ατυχής ή εύλογη δεν την διασαλεύει . Η εκκλησία άν ευλογήσει τα όπλα λέμε νά ! η εκκλησία ευλογεί τον πόλεμο , ενώ όταν δεν ευλογήσει τα όπλα , γιατί είναι έτσι η συγκυρία λέμε νά ο πατριάρχης ήταν προδότης . Είναι θέμα προαιρέσεως .
Ενώ ο πάπας τί ειρηνικός άνθρωπος !
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να γίνει κάποιος
εθνομάρτυρας σε έναν δίκαιο,
αμυντικό πόλεμο είναι αξίωμα
και σβήνει πλήθος αμαρτιών.
Ο εθνομάρτυρας πολεμάει
και για την Ορθοδοξία.
Γιαυτό κατά βάσιν είναι
σεσωσμένος. Εκτός εάν
κάνει κακή χρήση του... αξιώματος.
(Εδώ ο Ιούδας έκανε
καλή χρήση του Αποστολικού
αξιώματός του)
Ο Ρώσος Πατριάρχης για να
τονίσει το δίκαιο του
αγώνα τους αναφέρει αυτά
που λέει όμως νομίζω έχει
χρόνια που η εμπιστοσύνη
στο πρόσωπό του... έχει χαθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφή...διόρθωση
Ο Ιούδας έκανε ΚΑΚΗ χρήση...
Λυπούμαι που το γράφω, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν χάσει τον πατριωτισμό τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖούμε σε μια κοινωνία που οι ηθικές αξίες έχουν χάσει το νόημά τους.
Αυτό συμβαίνει και σε θέματα ορθοδόξου πίστεως, όπου οι ποιμένες (κληρικοί) μας αδιαφορούν για το ορθόδοξο Τριαδικό δόγμα των αγίων πατέρων μας των οικουμενικών συνόδων και οδεύουμε σε μία ένωση των χριστιανικών αιρέσεων με την ορθοδοξία (βλέπε την ληστρική σύνοδο Κολυμπαρίου),χωρίς να υπάρχει καμία αντίδραση ορθόδοξων χριστιανών, πλην ορισμένων κληρικών και πιστών.
Υπάρχει πατριωτισμός ?
Υπάρχει ορθόδοξη πίστη ?
Η εκκλησία εύχεται για την ειρήνη του κόσμου , όμως ο αρρωστημένος πασιφισμός δεν ελιναι μιά ορθόδοξη κατάσταση . Οι διαβόλοι οικουμενιστές είναι αυτοί που διαδίδουν τον πασιφισμό γιατι θέλουν την διάλυση , κοινωνιών , πατρίδων , εθνών σύμφωνα μέ τις επιταγές της Νέας Τάξης του αντιχρίστου .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μήν μασάμε αρρωστημένους " ειρηνισμούς " .
Ο αρθρογράφος σχολιάζει και μας παραπέμπει σε ένα άρθρο κοσμικής εφημερίδας , που θέλει νά αναδείξει τον κακό Κύριλλο , που ευλογεί τον πόλεμο και τον καλό Πάπα που είναι ειρηνικός άνθρωπος !
Εδώ γελάμε !
Ωραίο το κοντράστ !