Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΙΛΗΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ




Του Παναγιώτη Τελεβάντου


Διαβάσαμε στη “Ρομφαία”:

“Ομιλία με θέμα: «Επομένοι τοις Τρισίν Ιεράρχαις η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας» εκφωνήθηκε από το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μιλήτου κ. Απόστολο, Καθηγούμενο της Ιεράς Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας, με αφορμή την ετήσια επίσημη Πανηγυρική Εκδήλωση, που διοργάνωσε η Ένωση Ομογενών εκ Κωνσταντινουπόλεως Βορείου Ελλάδος, επί τη μνήμη των Αγίων Τριών Ιεραρχών.

Είπε ο Σεβασμιώτατος Μιλήτου:
“Κάποιοι σήμερα εκνευρίζονται με τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου διότι παρότι υποτίθεται ότι είναι «πιστά μέλη» της Εκκλησίας δεν έμαθαν ακόμη ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία εκφράζεται συνοδικώς και όχι από μεμονωμένα πρόσωπα.”

Πολύ ορθή η θέση του Σεβ. Μιλήτου ότι η Εκκλησία εκφράζεται συνοδικώς και όχι από μεμονωμένα άτομα. Ποιος, όμως, ισχυρίστηκε το αντίθετο; Το πολίτευμα της Εκκλησίας είναι επισκοποσυνοδικό και οι Οικουμενικές και Τοπικές Σύνοδοι, που έπονται των Αγίων Πατέρων, είναι η φωνή του Θεού στην Ιστορία.

Ο Σεβ. Μιλήτου μίλησε μεν για το συνοδικό τρόπο έκφρασης της πίστης της Εκκλησίας, αλλά ουδόλως ανέφερε ότι μόνον τότε οι αποφάσεις των Συνόδων είναι δεσμευτικές για τα μέλη της Εκκλησίας εφόσον έπονται της διδασκαλίας των Αγίων Πατέρων. 

Γιατί άραγε αποσιώπησε την αλήθεια; Μήπως επειδή γνωρίζει ότι η Σύνοδος του Κολυμβαρίου νομολόγησε αντίθετα με τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων; Η αλήθεια είναι ότι η Σύνοδος της Κρήτης ούτε ως προς τη λειτουργία, ούτε ως προς τη συγκρότηση, ούτε προπαντός ως προς τις αποφάσεις σχετίζεται με τους Τρεις Ιεράρχες ή με τις αναγνωρισμένες Συνόδους της Ορθοδοξίας.

Αγνοεί, ο Σεβ. Μιλήτου, ότι συνήλθαν πολλές σύνοδοι τις οποίες η συνείδηση της Εκκλησίας κατέταξε στις ληστρικές ψευδοσυνόδους;

 
Αγνοεί, ο Σεβ. Μιλήτου, ότι η Σύνοδος του Κολυμβαρίου έχει απορριφθεί από τις Συνόδους της Εκκλησίας της Ρωσίας και της Αντιόχειας για λόγους διαδικασίας και ομοφωνίας και από τις Συνόδους της Εκκλησίας της Βουλγαρίας και της Εκκλησίας της Γεωργίας για λόγους ουσίας επειδή, δηλαδή, είναι οικουμενιστική Σύνοδος;

Βάσει ποιας λογικής και βάσει ποιας εκκλησιολογίας οι αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμβαρίου είναι δεσμευτικές για τους πιστούς και δεν είναι οι αποφάσεις των Συνόδων τεσσάρων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών που απέρριψαν τη Σύνοδο της Κρήτης;

Και, αφού -προφανώς- ο Σεβ. Μιλήτου δεν αγνοεί τα πιο πάνω, γιατί ψεύδεται και ισχυρίζεται ότι μόνον μεμονωμένα άτομα αντιτίθενται στη Σύνοδο της Κρήτης;

Συνοδικές αποφάσεις δεν θέλετε Σεβ. Μιλήτου; Συνοδικές αποφάσεις τεσσάρων Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών έχετε οι οποίες εκπροσωπούν πέραν του 60% των επισκόπων και των πιστών στον κόσμο.

Επομένως, Σεβασμιότατε, γιατί ψεύδεστε ότι δήθεν μεμονωμένα άτομα αντιτίθενται στη Σύνοδο της Κρήτης;

Δεν υπάρχουν σχόλια: