1. Η ευχή του Γέροντος Πατρικίου που ήταν εκτός του Ιερού ήταν έγκυρη ενώπιον του Θεού.
2. Η ευχή του Ιερέως εντός του Ιερού ήταν άκυρη ενώπιον του Θεού
Αυτό που δεν ξέρουμε από την Ιστορία αυτή είναι :
1.Γιατί ο Γέροντας Πατρίκιος έλεγε κι αυτός την ευχή της προσκομιδής;
2.Δεν είχε εμπιστοσύνη στην εγκυρότητα της ευχής του Ιερέως που λειτουργούσε;
Μήπως λοιπόν να ακυρώθει ο 15ος κανόνας της ΑΒ Συνόδου και απλά όσοι Ιερείς θέλουν να αποτειχιστούν και δυσκολεύονται (για βιοποριστικούς λόγους) να λένε από μέσα τους την ευχή της Προσκομιδής μπας και πιάσει ;
Υγ: Την έχω διαβάσει την ιστορία αλλά η πραγματική υπόθεση αναφερόταν σε αίρεση και όχι σε σωματική πορνεία.
Η τάξη της Εκκλησίας ορίζει ότι οι Ιερείς που βρίσκονται εντός του Ιερού Ναού την ώρα της Θείας Λειτουργίας βρίσκονται εντός του Ιερού.
Εκ τούτου συνάγεται το συμπέρασμα ότι ο Γέροντας Πατρίκιος της ιστορίας δεν ήταν κληρικός αλλά μοναχός.
Ας δούμε τώρα τί γράφει το βιβλίο :
Λειμωνάριον το Παλαιόν στη σλίδα 106, το οποίο ισχύει για τους μοναχούς :
Όσοι λοιπόν δεν έχουν χειροτονηθεί ή δεν έχουν διοριστεί από τους Ιερείς, αλλά θέλουν να ψάλουν κανόνες και τροπάρια στην εκκλησία ή στο κελλί, γνωστό είναι στους ορθά σκεπτόμενους, ότι χειροτονούν τους εαυτούς τους. Και μάλιστα από από κενοδοξία και έπαρση τυφλωμένοι δεν βλέπουν όσα τούς αρμόζουν και τους συμφέρουν, όμως τολμούν όσα δεν ωφελούν και όσα βλάπτουν.
ΚΕΦ.ρδ σελ 46 περί του Άββα Ιουλιανού,του ζηλωτου της Ορθοδοξίας,όταν ο πατριάρχης Ιεροσολύμων ήταν ο Μονοθελητης Μακάριος,ρώτησε τον ιερό Συμεών που να πάει Και ο Συμεών του απάντησε να μην χωρίζεται από την εκκλησία. Ο δε Πατρίκιος καθόταν έξωθεν του ιερατείου,πλησίον του διακονικου τοίχου της εκκλησίας και έλεγε κ αυτός την ευχή της αναφοράς την οποία δεχόταν η εκκλησία. Μάλιστα ο Συμεων του είπε του Αββά Ιουλιανού " έχετε αυτού,έναν μεγα γέροντα τον Πατρίκιον..."...
Τα ζητήματα της αποτειχησεως δεν είναι εύκολη υπόθεσις. Προς 8.54@ Μερικοί απορρίπτουν τους πάντες εν τη Εκκλησία. Και βλέπω ότι απορρίπτουν και αποτειχισμενους,εκεί είναι το ζήτημα στην συνταγή; Δεν ξέρω! Και ο π.Παισιος έχει μιλήσει για τα σχίσματα παρόλο που δεν ήταν ιερεύς,αλλά ένας απλούς μέγας γέροντας.
Δύσκολο για εμάς και γιαυτους που δέχονται τας θείας εκλάμψεις και ερμηνεύουν απλανως και όλα αυτά τα δυσνόητα των Ι.Κανονων,των αγίων Οικ.Συνοδων και της Γραφης!!! Όμως μας περιμένουν και άλλα γεγονότα. Να μας δώσει δυνάμεις η Παναγία και Ο Κύριος!
Είχε γίνει τότε που έγινε το γεγονός της διήγησης η καταδίκη του Μονοθελητισμού από Τοπική ή Οικουμενική Σύνοδο ;
Στις ημέρες μας έχει γίνει η καταδίκη του Οικουμενισμού από Τοπική ή Οικουμενική Σύνοδο ;
Στο δεύτερο ερώτημα η απάντηση είναι: ΝΑΙ από την Σύνοδο της Ρώσικης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Διασποράς (ΡΟΕΔ) με επικεφαλής τον Άγιο Φιλάρετο.
Υγ: Ερώτημα προς αγαπητούς σχολιαστές: Το θεωρείτε σωστό και εκκλησιαστικό να λέγεται η ευχή της προσκομιδής εις διπλούν... just in case για να είμαστε σίγουροι ότι θα πιάσει;;;
Δείτε επίσης πώς παρουσιάζει ο ΜΕΓΑΣ ΓΕΡΩΝ του Τρικόρφου τον Φραγκίσκο :
https://youtu.be/gFBLCDTv-aU?feature=shared
Υγ: Ο Μέγας Γέρων του Τρικόρφου χαρακτηρίζει ως φιλορθόδοξο τον Φραγκίσκο που φύτεψε προσφάτως ΟΥΝΙΤΗ στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου !!!
Τί να πει κανείς... Μόνο ΟΥΝΙΤΗΣ ή ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ μπορεί να πεί τα λόγια που ξεστόμισε ο ΜΕΓΑΣ ΓΕΡΩΝ.
Χριστός Ανέστη αγαπητέ Τρελογιάννη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με την προηγούμενη ανάρτησή σου (Περί Εκκλησίας) διάβασα το εξής στο κείμενο :
"ἔχετε ἐκεῖ στό κοινόβιο κάποιον γέροντα στό ὄνομα Πατρίκιο. Αὐτός ὁ γέροντας κάθεται ἔξω ἀπό τό ἱερό, χαμηλότερα ἀπό ὅλους, κοντά στό δυτικό τοῖχο τῆς ἐκκλησίας. Λέει λοιπόν κι αὐτός τήν εὐχή τῆς προσκομιδῆς καί δική του λογίζεται ἀπό τόν Θεό ἡ ἁγία ἀναφορά."
Από το παραπάνω βγαίνουν τα εξής συμπεράσματα:
1. Η ευχή του Γέροντος Πατρικίου που ήταν εκτός του Ιερού ήταν έγκυρη ενώπιον του Θεού.
2. Η ευχή του Ιερέως εντός του Ιερού ήταν άκυρη ενώπιον του Θεού
Αυτό που δεν ξέρουμε από την Ιστορία αυτή είναι :
1.Γιατί ο Γέροντας Πατρίκιος έλεγε κι αυτός την ευχή της προσκομιδής;
2.Δεν είχε εμπιστοσύνη στην εγκυρότητα της ευχής του Ιερέως που λειτουργούσε;
Μήπως λοιπόν να ακυρώθει ο 15ος κανόνας της ΑΒ Συνόδου και απλά όσοι Ιερείς θέλουν να αποτειχιστούν και δυσκολεύονται (για βιοποριστικούς λόγους) να λένε από μέσα τους την ευχή της Προσκομιδής μπας και πιάσει ;
Υγ: Την έχω διαβάσει την ιστορία αλλά η πραγματική υπόθεση αναφερόταν σε αίρεση και όχι σε σωματική πορνεία.
Συνέχεια από το προηγούνενο σχόλιο :
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ τάξη της Εκκλησίας ορίζει ότι οι Ιερείς που βρίσκονται εντός του Ιερού Ναού την ώρα της Θείας Λειτουργίας βρίσκονται εντός του Ιερού.
Εκ τούτου συνάγεται το συμπέρασμα ότι ο Γέροντας Πατρίκιος της ιστορίας δεν ήταν κληρικός αλλά μοναχός.
Ας δούμε τώρα τί γράφει το βιβλίο :
Λειμωνάριον το Παλαιόν στη σλίδα 106, το οποίο ισχύει για τους μοναχούς :
Όσοι λοιπόν δεν έχουν χειροτονηθεί ή δεν έχουν διοριστεί από τους Ιερείς, αλλά θέλουν να ψάλουν κανόνες και τροπάρια στην εκκλησία ή στο κελλί, γνωστό είναι στους ορθά σκεπτόμενους, ότι χειροτονούν τους εαυτούς τους. Και μάλιστα από από κενοδοξία και έπαρση τυφλωμένοι δεν βλέπουν όσα τούς αρμόζουν και τους συμφέρουν, όμως τολμούν όσα δεν ωφελούν και όσα βλάπτουν.
... οι κανόνες είναι προφανως, για να τίθενται τα απαραιτητα όρια
ΑπάντησηΔιαγραφήστούς ανθρώπους,
ώστε να μήν κάνουμε ό,τι μάς καπνίσει, κατά τον λογισμό μας...
και κατά τούς... ας τούς πούμε... "ψυθιριστές" ...
δεν νομίζω όμως πως δεσμεύουν ούτε και περιορίζουν τον Θεό και τις βουλές του
και τ' άπειρα μυστήριά του...
...
"δεν νομίζω όμως πως δεσμεύουν ούτε και περιορίζουν τον Θεό και τις βουλές του
Διαγραφήκαι τ' άπειρα μυστήριά του..."
Η απάντηση ο στίχος του Αποστόλου Ματθαίου :
18 Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.
... εκτός από επιστημονική φαντασία...
Διαγραφήυπάρχει λοιπόν κι ανθούσα φαντασία...
ερμηνευτική...
(κι αυτό... δεν το νομίζω... !)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΚΕΦ.ρδ σελ 46 περί του Άββα Ιουλιανού,του ζηλωτου της Ορθοδοξίας,όταν ο πατριάρχης Ιεροσολύμων ήταν ο Μονοθελητης Μακάριος,ρώτησε τον ιερό Συμεών που να πάει
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Συμεών του απάντησε να μην χωρίζεται από την εκκλησία.
Ο δε Πατρίκιος καθόταν έξωθεν του ιερατείου,πλησίον του διακονικου τοίχου της εκκλησίας και έλεγε κ αυτός την ευχή της αναφοράς την οποία δεχόταν η εκκλησία.
Μάλιστα ο Συμεων του είπε του Αββά Ιουλιανού " έχετε αυτού,έναν μεγα γέροντα τον Πατρίκιον..."...
Τα ζητήματα της αποτειχησεως δεν είναι εύκολη υπόθεσις.
Προς 8.54@
Μερικοί απορρίπτουν τους πάντες εν τη Εκκλησία.
Και βλέπω ότι απορρίπτουν και αποτειχισμενους,εκεί είναι
το ζήτημα στην συνταγή; Δεν ξέρω!
Και ο π.Παισιος έχει μιλήσει για τα σχίσματα παρόλο που δεν ήταν ιερεύς,αλλά ένας απλούς μέγας γέροντας.
Δύσκολο για εμάς και γιαυτους που δέχονται τας θείας εκλάμψεις και ερμηνεύουν απλανως και όλα αυτά τα δυσνόητα των Ι.Κανονων,των αγίων Οικ.Συνοδων και της Γραφης!!!
Όμως μας περιμένουν και άλλα γεγονότα.
Να μας δώσει δυνάμεις η Παναγία και Ο Κύριος!
Και η ερώτηση είναι η εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχε γίνει τότε που έγινε το γεγονός της διήγησης η καταδίκη του Μονοθελητισμού από Τοπική ή Οικουμενική Σύνοδο ;
Στις ημέρες μας έχει γίνει η καταδίκη του Οικουμενισμού από Τοπική ή Οικουμενική Σύνοδο ;
Στο δεύτερο ερώτημα η απάντηση είναι: ΝΑΙ από την Σύνοδο της Ρώσικης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Διασποράς (ΡΟΕΔ) με επικεφαλής τον Άγιο Φιλάρετο.
Υγ: Ερώτημα προς αγαπητούς σχολιαστές: Το θεωρείτε σωστό και εκκλησιαστικό να λέγεται η ευχή της προσκομιδής εις διπλούν... just in case για να είμαστε σίγουροι ότι θα πιάσει;;;
Δείτε τώρα πώς παρουσιάζεται ο αιρετικός ΟΥΝΙΤΗΣ από τα ελληνικά ΜΜΕ :
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.flash.gr/konklavio-o-45chronos-kardinalios-me-ta-orthodoxa-rasa-poy-tha-xechorizei-san-ti-myga-mes-sto-gala-996616
Δείτε επίσης πώς παρουσιάζει ο ΜΕΓΑΣ ΓΕΡΩΝ του Τρικόρφου τον Φραγκίσκο :
https://youtu.be/gFBLCDTv-aU?feature=shared
Υγ: Ο Μέγας Γέρων του Τρικόρφου χαρακτηρίζει ως φιλορθόδοξο τον Φραγκίσκο που φύτεψε προσφάτως ΟΥΝΙΤΗ στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου !!!
Τί να πει κανείς... Μόνο ΟΥΝΙΤΗΣ ή ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ μπορεί να πεί τα λόγια που ξεστόμισε ο ΜΕΓΑΣ ΓΕΡΩΝ.
Προς Νικόλαο :
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια πες μου πια θέση μου αναιρεί για να γελάσουμε και λίγο...