ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: Η Ιερά Σύνοδος λοιπόν πήρε μία πρωτοβουλία να διοργανώσει ένα τέτοιο συνέδριο και να δώσει ένα στίγμα σύγχρονο, και στην προοπτική των προβλημάτων, των θεμάτων που αντιμετωπίζει η κοινωνία γενικότερα, και η Ελληνική και η διεθνή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι στάση έχει η Εκκλησία απέναντι στην τεχνική νοημοσύνη;
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: Αμέσως. Το θέμα πρώτα είναι: «Η Ορθόδοξη θεολογία εν πορεία στην άυλη πραγματικότητα της ύστερης νεοτερικότητας.» !!! Λίγο δύσκολο θέμα για το κοινό όπως το ακούει, απλώς λίγο να το αναλύσουμε.
Όπως ξέρετε ζούμε σε μία εποχή υψηλής τεχνολογίας και μέσα σε αυτό το χαρακτηριστικό βλέπουμε ότι υπάρχει αυτό που λέτε, η δημιουργία και η ύπαρξη τεχνητής νοημοσύνης. Ζούμε μία εικονική πραγματικότητα. Ζούμε μία ψηφιακή πραγματικότητα.
Για το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης που θέλετε να το εξειδικεύσουμε, αλλά να δώσουμε και τις άλλες πτυχές όμως, να μην περιοριστούμε μόνο σε αυτό, το οποίο είναι μία πτυχή. Απλώς να αναφέρουμε το εξής, ότι ζούμε καινούρια δεδομένα σε ανθρώπινο επίπεδο, σε ανθρώπινη επικοινωνία, και επειδή η τεχνική νοημοσύνη σχετίζεται με την εξέλιξη της τεχνολογίας, ο άνθρωπος πλέον δεν μπορεί να το παρακολουθήσει,.
Χθες που είχαμε μία συνεδρίαση για αυτό το θέμα -θα σας δώσω μόνο ένα παράδειγμα- κάποιος Μητροπολίτης, ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος ο οποίος ασχολείται και με τα θέματα βιοηθικής, είπε την εξής απλή φράση η οποία μας δίνει να καταλάβουμε ακριβώς ποιο είναι το ζήτημα το οποίο θα εξετάσουμε. Αναφέρθηκε και είπε: Ακριβώς πριν έναν μήνα ολοκλήρωσα την εισήγησή μου και την έδωσα στους διοργανωτές του συνεδρίου να την μεταφράσουν και στα Αγγλικά, γιατί θα είναι διεθνές το συνέδριο και θα είναι σε δύο γλώσσες, Ελληνικά και Αγγλικά. Από την ημέρα εκείνη πριν έναν μήνα μέχρι αυτήν την στιγμή έχουν αλλάξει τόσο πολύ τα δεδομένα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη, που εγώ πλέον δεν μπορώ να διαβάσω αυτό το κείμενο που ετοίμασα πριν έναν μήνα και θα κάνω μια άλλη εισήγηση γιατί απλά άλλαξαν τα δεδομένα. Έτσι ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι. Αυτά που διαβάζουμε στον διεθνή τύπο, λέει, «κήρυγμα μέσω τεχνητής νοημοσύνης», πιστεύετε ότι θα τα δούμε κάποια στιγμή;
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: Ακριβώς. Αυτά ήδη υπάρχουν. Ήδη κυκλοφορούν σε παγκόσμια κλίμακα. Γίνονται τέτοιες απόπειρες. Είμαστε στα πρώτα στάδια. Είμαστε σε στάδιο πειραματισμού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το θέλει η Ελλαδική Εκκλησία αυτό; Το θέλουμε εμείς;
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: Ακριβώς αυτή ήταν η άλλη πτυχή που ήθελα να δώσω από την αρχή. Είναι ότι σήμερα η Ιερά Σύνοδος θέλει να δώσει ένα τέτοιο στίγμα προσέγγισης του σύγχρονου ανθρώπου, της εξέλιξης της τεχνολογικής, της εξέλιξης του πολιτισμού, και γι’ αυτό όπως ήδη ακούσατε από τον τίτλο, ο οποίος είναι λίγο δυσνόητος όπως ακούστηκε: μία άυλη πραγματικότητα. Θέλει ακριβώς να διερευνήσει και να δει ποια είναι τα ζητήματα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αυτήν την εξέλιξη, η οποία εξέλιξη μέχρι τώρα ήταν ο άνθρωπος που την διακινούσε. Τώρα πλέον ο άνθρωπος τρέχει πίσω από την τεχνική εξέλιξη και την τεχνολογία, και όλα τα σχετικά..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά Σεβασμιώτατε ξέρετε ότι επειδή η Εκκλησία την ψυχή διακονεί του ανθρώπου. Όσο κι αν πάει η τεχνητή νοημοσύνη, η ψυχή η άτιμη τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια πράγματα θέλει, τα ίδια πράγματα ψάχνει. Εκεί είναι όλο το θέμα. Το πώς θα γίνεται και πώς θα τρέχει, είναι δεύτερο.
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: Ωραία. Βεβαίως. Πολύ καλά. Για προσέξτε εδώ, θέλω να διορθώσουμε κάτι, Όταν μιλάμε -για να διορθώσω το «ψυχή»– προσέξτε, έχουμε έναν επηρεασμό πλατωνικό και νεοπλατωνικό. Ο Πλάτωνας έδινε έμφαση στην ψυχή. Το πήραν και οι νεοπλατωνικοί του τρίτου αιώνα στην Αλεξάνδρεια και λένε ότι ο Χριστιανός θα ασχολείται με την ψυχή. Γι’΄ αυτό βρέθηκε ο Μάρξ. Είπε κάτι εξαιρετικό για να το διορθώσουμε. Είχε δίκιο. Λέει, εμείς θα ασχοληθούμε με την γη και τον άνθρωπο και θα αφήσουμε τον ουρανό για τους παπάδες και τα σπουργίτια. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα. Τί εννοώ; Ότι η Ανάσταση που μιλάει για τον Χριστό, μιλάμε για Ανάσταση σωμάτων. Άρα δεν είναι μόνον θέμα ψυχής. Κυρίως και προτεραιότητα είναι το σώμα. Είναι η ύλη. Όσο κι αν σας ακούγεται περίεργο. Η ενσάρκωση του Χριστού, όπως το λέει και η λέξη, έλαβε σάρκα ακριβώς για να προσλάβει τον άνθρωπο, στην κατάσταση στην οποία είναι. Άρα λίγο θέλω να το διορθώσουμε αυτό αγαπητοί συνάδελφοί, που αγωνιζόμαστε όλοι για τον λόγο και την μεταφορά του λόγου προς τους ανθρώπους, είτε μέσω του κηρύγματος είτε μέσω της τηλεόρασης.
TΟ ΒΙΝΤΕΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΔΩ
Ποια είναι η λεγόμενη " τεχνίτη νοημοσύνη" και ποιος ο λόγος της ύπαρξης της;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι για να κάνει τη ζωή μας καλύτερη;
Πιο άνετη;
Το ερώτημα μου ακόμα είναι που οδηγεί;
Ο τελικός στόχος ποιος είναι;
Μια πατέντα επαλήθευσης προσωπικών δεδομένων για την συναλλαγή,τις συναλλαγές,εμπορικές ,τραπεζικές κλπ?
Και αν Ο Θεός σαρξ εγένετο και εσκηνωσεν εν ημίν,ο διάβολος πως θα ενανθρωπήσει;
Και εάν Ο Δεσπότης Χριστός μας κάλεσε στην στην υιοθεσία ελεύθερα της Αληθινης Αγαπης και Σωτηρίας και θέωσης κατά Χάριν,
Ο Αντίχριστος θα μας χειραγωγήσει στη υπόδουλη προσκύνηση του;
Είναι δυνατον
το κτίσμα, να είναι ανώτερο από Τον Κτιστη;!
Και τι μου λέει η Γραφή ότι και ποιεί Πάντας,(πάντας) τους μικρούς και μεγάλους,και τους πλούσιους και τους πτωχούς,και τους ελεύθερους και τους δούλους,ίνα δωσωσιν αυτοίς χάραγμα (κλπ) επί της χειρός αυτών της δεξιάς η επί των μετώπων αυτών,και ίνα μη τις δυνηται αγοράσε η πωλήσε
Ει μη ο έχων το χάραγμα,το 0νομα του θηρίου η τον αριθμόν του ονόματος αυτού.Αποκ 13 ,16-17).
Εάν δεν πιστεύουμε τις γραφές,εάν δεν πιστεύουμε στον Σωτήρα,πως θα δείξει την Δύναμη Του;
Δεν μπαίνει στο χέρι τώρα,αλλά μήπως είναι παγίδα θανάτου;
Δεν ξέρω ποια θεολογία εξυπηρετεί,ώστε να γίνουν ομιλίες επί ομιλιών.
Θα δείξει!
Μη ξεχνάμε,να ενανθρωπήσει θέλει....να μπει μέσα στον άνθρωπο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Περιστερίου θέλει κήρυγμα επί της τεχνητής νοημοσύνης όταν δεν έχει κήρυγμα επί της φυσικής νοημοσύνης. Αυτός δεν ήταν που θέλει να βγάλει τον Εσταυρωμένο από το Ιερό τών Εκκλησιών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχωρήστε με, πατέρες και αδελφοί! κάποτε φίλησα το χέρι αυτού του ανθρώπου του κόσμου τούτου...
ΑπάντησηΔιαγραφή