Τό προετοίμαζαν ἀπό καιρό (μέ συνεχεῖς ἐπιστολές καί πηγαινέλα ἀπό πρόπερσι), ἦρθε πλέον ἡ ὥρα καί τῆς αἰσχρῆς ἀπόφασης. Λίγα χρόνια λοιπόν μετά τήν ἀναγνώριση τοῦ χυδαίου συρφετοῦ τῶν ἀχειροτόνητων νεοναζί γκάνγκστερς τῆς Οὐκρανίας ὡς αὐτοκέφαλης «Ἐκκλησίας», ἡ φαναριώτικη μασωνοσφηκοφωλιά ἀναγνώρισε χτές ξεδιάντροπα ὡς «Ἐκκλησία» καί ἄλλη μία σχισματική μάζωξη: τό προκλητικό σκοπιανό ρασοφόρο ψευδομόρφωμα, κύριο φορέα τοῦ ἀνθελληνικοῦ μίσους και τοῦ ψευτομακεδονικοῦ ἀλυτρωτισμοῦ ἐδῶ και πολλές δεκαετίες.
Μέ τό γελοῖο - οὔτε γιά διανοητικά καθυστερημένους - σόφισμα ὅτι «ἐμεῖς δέν θά τή λέμε μακεδονική» (ἀσχέτως βέβαια πού αὐτή ἔτσι αὐτοαποκαλεῖται καί βεβαίως θά συνεχίσει - καί μέ τή βούλα τῆς ἀναγνώρισης πλέον - νά τό πράττει).
Ἐπιβεβαίωσε ἔτσι γιά μία ἀκόμη φορά (ἡ σφηκοφωλιά) ποιά εἶναι τά ἀφεντικά της, προβαίνοντας σε μία ἀκόμη κίνηση ὄχι μόνο ἐκκλησιαστικά κατάπτυστη, ἀλλά καί ἐθνικά ἐπιζήμια πλέον καί προδοτική, ἡ ὁποία μάλιστα περαιτέρω ἀνάβει ἕνα ἀκόμη πολύ ἐπικίνδυνο φιτίλι στή βαλκανική πυριτιδαποθήκη. Καί ὅσοι ξέρουμε βέβαια το ποιόν και την πολιτεία τους, οὐδεμία ἔκπληξη νιώσαμε.
Μέ τούς ἐνθᾶδε ὅμως σαλιάρηδες ὑμνωδούς τοῦ ρασοφόρου εὐαγοῦς καθιδρύματος (τῆς CIA) πού δῆθεν «κρατάει ἐθνικές Θερμοπύλες» καί μέ τά γελοῖα λιβανιστήρια τοῦ…«Πατριάρχη του Γένους», ἄραγε ὅλα καλά;
Νεκτάριος Δαπέργολας
υ.σ.Γενναία παρέμβαση έκανε ο π.Στυλιανός Καρπαθίου λέγοντας για μια ακόμη φορά τα πράγματα με το όνομα τους.
Απολαύστε:
Σκανδαλισμός στο ποίμνιο που βλέπει τους ταγούς του να εκπορεύονται περισσότερο από πολιτικά κίνητρα παρά από θρησκευτικά
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δόγμα της σκασίλας του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου έχει προκαλέσει για πολλοστή φορά μέγιστη αναστάτωση στην Παγκόσμια Ορθοδοξία και σκανδαλισμό στο ποίμνιο που βλέπει τους ταγούς του να εκπορεύονται περισσότερο από πολιτικά κίνητρα παρά από θρησκευτικά.
Για τις πρώτες αντιδράσεις τα γράψαμε και χθες . Εντύπωση προκαλεί δύο μέρες μετά η σιωπή της Σερβικής Εκκλησίας. Η SOC μπορεί να εξακολουθεί να σιωπά επίσημα, αλλά τα σερβικά ΜΜΕ αναζητούν τις απόψεις της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για αυτό το θέμα. Μετά την πρώτη αρχική ήπια στάση, είχαμε μια νέα πιο σταθερή θέση από το Πατριαρχείο Μόσχας."Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως και στην περίπτωση της Ουκρανίας, διακρίθηκε για άλλη μια φορά ως ο μόνος και αυτοαποκαλούμενος διαιτητής σε ολόκληρο τον Ορθόδοξο κόσμο, ο μοναδικός και αδιαμφισβήτητος διαιτητής για όλα τα εκκλησιαστικά ζητήματα, έκανε μια ωμή αντικανονική και πολιτικά υποκινούμενη παρέμβαση στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Σερβίας. Ωστόσο, νόμιμη απόφαση για το καθεστώς της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας μπορεί να ληφθεί μόνο από το Σερβικό Πατριαρχείο, μέσω της Ιεράς Συνόδου του. Οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί χωρίς τη συμμετοχή της αυτοκέφαλης Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν θα αναγνωριστεί από τη Ρωσία. Ελπίζω ότι οι άλλες ορθόδοξες εκκλησίες δεν θα το αναγνωρίσουν", δήλωσε ο Νικολάι Μπαλάσοφ, γραμματέας του τμήματος εξωτερικών υποθέσεων του RPC.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ανακοίνωση του Φαναρίου ορίζει μεταξύ άλλων: Ἀναγνωρίζει ὡς ὄνομα τῆς Ἐκκλησίας ταύτης τό “Ἀχρίδος” (νοουμένης τῆς περιοχῆς τῆς δικαιοδοσίας αὐτῆς μόνον ἐντός τῶν ὁρίων τῆς ἐπικρατείας τοῦ κράτους τῆς Βορείου Μακεδονίας), ὡς ὑπεσχέθη ἐγγράφως πρός τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καί ὁ Προκαθήμενος αὐτῆς, ἀποκλείουσα τόν ὅρον “Μακεδονική” καί οἱοδήτι ἄλλο παράγωγον τῆς λέξεως “Μακεδονία”.
Και κοιτάξτε τώρα σύμπτωση!!
Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ είχε αναφέρει εδώ και 4.5 χρόνια τι μέλλει γενέσθαι με την Αρχιεπισκοπή Αχρίδος.
Γράφαμε τότε:
«Αρχιεπισκοπή Αχρίδος»
Η αυτοαποκαλούμενη και μη αναγνωρισμένη «Μακεδονική» Εκκλησία, η οποία στο παρελθόν είχε επιχειρήσει να ζητήσει να αναγνωριστεί από άλλες ορθόδοξες Εκκλησίες, θα ονομάζεται στο εξής «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος», εγκαταλείποντας έτσι κάθε αλυτρωτική επιδίωξη. Η λύση αυτή έχει συζητηθεί μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Αρχιεπισκόπου, κατά την πρόσφατη συνάντησή τους, και βρίσκει σύμφωνο τον κ. Ιερώνυμο.
Βούλγαροι αναλυτές
Η αναγνώριση της Αρχιεπισκοπής της Αχρίδος είναι μια λογική και αναμενόμενη κίνηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δήλωσε ο καθηγητής πολιτικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Σόφιας «St. Kliment Ohridski» Iskren Ivanov, στον ανταποκριτή του MIA από τη Σόφια. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η κίνηση μπορεί να ερμηνευθεί με δύο τρόπους: ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης γνωρίζει ότι η Αρχιεπισκοπή της Αχρίδος είναι πλήρως προετοιμασμένη να αποκτήσει εκκλησιαστική ανεξαρτησία και ότι πρέπει να γίνει επειδή ιστορικά η Κωνσταντινούπολη ήταν πάντα συμπαθής στην επιθυμία ορισμένων εκκλησιών να λάβουν Τόμους μόλις ήταν έτοιμες να τους παραλάβουν.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Η αποδοχή της Αρχιεπισκοπής της Αχρίδος σε κανονική ενότητα είναι μια πράξη με την οποία ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος προσπαθεί να χτίσει ένα αμυντικό τείχος ενάντια στην επιθετική πολιτική της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία επιδιώκει να πραγματοποιήσει πνευματικό αποικισμό των Δυτικών Βαλκανίων, είπε ο Ιβάνοφ.Ερωτηθείς από το MIA τι σημαίνει η απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και αν είναι ένα βήμα προς την αυτοκεφαλία, ο αναπληρωτής καθηγητής Kostadin Nushev από τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου της Σόφιας «St. Kliment Ohridski» είπε ότι η απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι ένα βήμα προς την υπέρβαση της απομόνωσης και την απόκτηση κανονικού καθεστώτος, που είναι απαραίτητο για τον καθορισμό και την εγκαθίδρυση αυτοκέφαλου ή άλλου καθεστώτος. Η απόφαση αυτή δεν αντιπροσωπεύει την παραχώρηση τόμου για αυτοκεφαλία, αλλά είναι το πρώτο βήμα προς την τελική αναγνώριση της κανονικής δομής και διαχείρισης του MOC, που θα πρέπει να συμφωνηθεί με το SOC και μόνο τότε να προχωρήσει στην απονομή του Τόμου.Σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή Nushev, δεν υπάρχει ακόμη Τόμος και δεν είναι ακόμη σαφές από πού μπορεί να προέλθει, από το Βελιγράδι ή την Κωνσταντινούπολη!; Σύμφωνα με τον ίδιο, από αυτό πιθανότατα θα εξαρτηθεί ο οριστικός προσδιορισμός του ονόματος της τοπικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά τη στάση της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ο καθηγητής Iskren Ivanov πιστεύει ότι η αναγνώριση του MOC είναι ιερό καθήκον της BOC. Είναι κατηγορηματικός ότι οι πολιτικές διαφορές δεν πρέπει να επηρεάσουν τις θρησκευτικές σχέσεις μεταξύ Βουλγαρίας και Βόρειας Μακεδονίας, καθώς αυτό είναι ένα από τα λίγα πράγματα που τις ενώνουν. Ο Πατριάρχης Νεόφυτος έχει άριστες σχέσεις με τον Αρχιεπίσκοπο Στέφανο και είναι καλό να παραμένει έτσι. Η αναγνώριση του MOC είναι μια ευκαιρία για την BOC να βγει από την απομόνωση στην οποία έπεσε αφού δεν πήγε στην Σύνοδο της Κρήτης το 2016, προσθέτει ο Ivanov.Το πώς θα συνεχιστεί η διαδικασία μετά την μεμονωμένη απόφαση του Φαναρίου εξαρτάται πλέον από τις αντιδράσεις της Σερβικής Εκκλησίας.
pentapostagma.gr
Να στείλετε την πλήρως εμπεριστατωμένη σας ανάρτηση στον...ζηλωτικό όπως διατείνεται εδώ και χρόνια ΣΩΤΗΡΑ, που πίνει νερό στο όνομα του Βαρθολομαίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις το Πάσχα ο Σκοπιανός Αρχιεπίσκοπος στο μήνυμά του προχώρησε σε ανθελληνική προπαγάνδα, μιλώντας για τα δίκαια των «Μακεδόνων»!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Οικουμενικό Πατριαρχείο αναγνώρισε την… εκκλησία της «Αχρίδας»!
Μόλις το Πάσχα ο Σκοπιανός Αρχιεπίσκοπος στο μήνυμά του προχώρησε σε ανθελληνική προπαγάνδα, μιλώντας για τα δίκαια των «Μακεδόνων»!
Σε μια άνευ προηγουμένου απόφαση, που υποσκάπτει τα εθνικά μας συμφέροντα, προχώρησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αναγνωρίζοντας την σχισματική εκκλησία της «Βόρειας Μακεδονίας» με το όνομα «εκκλησία της Αχρίδας»…
Όπως συνέβη και με την περίπτωση της εκκλησίας της Ουκρανίας, εκτός από εκκλησιαστικό μέγα ζήτημα, προκύπτει και σοβαρό πρόβλημα στο πεδίο των εθνικών μας θεμάτων από τη σημερινή απόφαση, σύμφωνα με την οποία:
«Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος, συνελθοῦσα σήμερον, Δευτέραν, 9ην Μαΐου 2022, ὑπό τήν προεδρείαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, συνεζήτησε διεξοδικῶς τό ἐκκλησιαστικόν θέμα τῶν Σκοπίων, καί, ἀξιολογήσασα εἰς τελικήν φάσιν τήν ὑποβληθεῖσαν τῇ Μητρί Ἐκκλησίᾳ ἔκκλητον προσφυγήν τῆς ἐκεῖσε Ἐκκλησίας, ὡς καί τάς ἀλλεπαλλήλους ἐκκλήσεις τῆς Πολιτείας τῆς Βορείου Μακεδονίας, ἀπεφάσισε τά ἑξῆς:
1) Δέχεται εἰς εὐχαριστιακήν κοινωνίαν τήν Ἱεραρχίαν, τόν κλῆρον καί τόν λαόν τῆς ὑπό τόν Ἀρχιεπίσκοπον κ. Στέφανον Ἐκκλησίας ταύτης, θεραπεύουσα τήν πληγήν τοῦ σχίσματος, καί ἐπιχέουσα εἰς τό τραῦμα τῶν ἐκεῖσε ἀδελφῶν ἡμῶν Ὀρθοδόξων “ἔλαιον καί οἶνον”. Πρός τοῦτο ἐκδίδεται καί ἡ σχετική Πατριαρχική καί Συνοδική Πρᾶξις.
2) Ἐπαφίησιν εἰς τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν τῆς Σερβίας τήν ρύθμισιν τῶν μεταξύ αὐτῆς καί τῆς ἐν Βορείῳ Μακεδονίᾳ Ἐκκλησίας διοικητικῶν θεμάτων, ἐν τῷ πλαισίῳ ἀσφαλῶς τῆς ἱεροκανονικῆς τάξεως καί ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως.
3) Ἀναγνωρίζει ὡς ὄνομα τῆς Ἐκκλησίας ταύτης τό “Ἀχρίδος” (νοουμένης τῆς περιοχῆς τῆς δικαιοδοσίας αὐτῆς μόνον ἐντός τῶν ὁρίων τῆς ἐπικρατείας τοῦ κράτους τῆς Βορείου Μακεδονίας), ὡς ὑπεσχέθη ἐγγράφως πρός τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καί ὁ Προκαθήμενος αὐτῆς, ἀποκλείουσα τόν ὅρον “Μακεδονική” καί οἱοδήτι ἄλλο παράγωγον τῆς λέξεως “Μακεδονία“.
Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον συνεχίζει νά ἐνδιαφέρεται διά τήν αὔξησιν, πρόοδον καί εὐστάθειαν τῆς ἐκκλησιαστικῆς ταύτης ὀντότητος τῆς Ἀχρίδος, ὡς ἔπραξε διά μέσου τῶν αἰώνων δι᾿ ὅλας τάς κατά τόπους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, ὡς “τό πανδοχεῖον τῆς ἀγάπης, ἡ πηγή τῆς εὐσεβείας τοῦ Γένους τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν” (Δράμας Παῦλος).
Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 9ῃ Μαΐου 2022».
Και αυτή η απόφαση έρχεται μόλις λίγες μέρες μετά το πασχαλινό μήνυμα του Σκοπιανού Αρχιεπισκόπου Στέφανου, ο οποίος προχώρησε σε ένα άνευ προηγουμένου ανθελληνικό παραλήρημα, κάνοντας λόγο για τα… δίκαια των «Μακεδόνων»! Και ας αναφέρει η απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ότι δεν αποδέχεται κανέναν όρο που να περιέχει το «Μακεδονία» για τη σκοπιανή εκκλησία. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ακόμη μια φορά αποδεικνύεται κατώτατος των περιστάσεων και βάζει την Ελληνορθοδοξία σε περιπέτειες!
newsbreak.gr,9-05-2022
ορατό αφού εγκριθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πατριάρχης Βαρθολομαίος από ετών βαρύνεται με εγκλήματα προδοσίας της Ορθόδοξου Πίστεως και τυγχάνει ένοχος για το γεγονός ότι κατέλιπε ανεξέλεγκτους τους γνωστούς και μη εξαιρετέους Ιωάννη Ζηζιούλα και Ελπιδοφόρο Λαμπρυνιάδη να περιφέρουν τα πνευματοκτόνα αιρεσιολογήματα και ληρήματά τους εντός του εκκλησιαστικού σώματος.
Επιπλέον, ο φαναριώτικος ηγεμονισμός έχει επανειλημμένως τορπιλίσει και τραυματίσει την πανορθόδοξη ενότητα.
Το θέμα είναι τι πρόκειται να πράξουν εν προκειμένω οι ιεράρχες των λεγόμενων » Νέων Χωρών».
Ως πότε θαανέχονται τη νοσηρή αυτή κατάσταση;