Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

*** Δύο χρόνια σαδομαζοχιστικού τανγκό με παρτενέρ υπάκουους υπηκόους και τυραννικούς βιοεξουσιαστές ***

Μπορεί να είναι εικόνα ένα ή περισσότερα άτομα και κείμενο που λέει "Τυραννικοί βιοεξουσιαστές & Υπάκουοι υπήκοοι Δυο χρόνια σαδομαζοχιστικού ζοχιστικού τανγκό"
Ο Έριχ Φρομ στο σπουδαίο έργο του «Ο Φόβος μπροστά στην Ελευθερία» [Escape from Freedom] (μτφ.: Ουρ. Τουτουντζή, εκδ. Διόπτρα, Αθήνα 2017, σελ. 179), επικαλούμενος τους Αδελφούς Καραμάζοφ του Ντοστογιέφσκι, σημειώνει ότι το άτομο «δεν νιώθει ανάγκη πιο επιτακτική από το να βρει κάποιον στον οποίο να μπορεί να παραδώσει το συντομότερο δυνατόν […] το δώρο της ελευθερίας με το οποίο ο ίδιος, αυτό το δύσμοιρο πλάσμα, γεννήθηκε».
Γι’ αυτό, «το έντρομο άτομο αποζητά κάποιον ή κάτι με το οποίο να δέσει τον εαυτό του· δεν αντέχει να είναι άλλο πια ο ατομικός του εαυτός και προσπαθεί μανιωδώς να απαλλαγεί από αυτόν και να νιώσει και πάλι σιγουριά μέσα από τη μείωση του φορτίου του, που δεν είναι άλλο από τον ίδιο του τον εαυτό».
Σχετική είναι και η ανάλυση που κάνει ο Αδόλφος Χίτλερ στο βιβλίο του «Ο αγών μου» (μτφ.: Λ. Προεστίδης, εκδ. Κάκτος, Αθήνα 2006, σελ. 116), με αφορμή τη διαπίστωση ότι «η ψυχή της μάζας παραδίδεται μόνο στον ολοκληρωτισμό και τη δύναμη»:
«Όπως μια γυναίκα […] η οποία προτιμά να υποταχθεί στον δυνατό παρά να κυριαρχήσει πάνω στον αδύναμο, έτσι και οι μάζες αγαπούν περισσότερο τον ηγέτη παρά τον υποταγμένο, και μέσα τους είναι πολύ πιο ευχαριστημένες από ένα δόγμα που δεν ανέχεται ανταγωνιστή παρά από την ελευθερία που υπόσχονται οι φιλελεύθεροι· συχνά αισθάνονται πως δεν ξέρουν τι να την κάνουν την ελευθερία, και ακόμη πιο εύκολα νιώθουν ότι έχουν ερημωθεί».
Το φαινόμενο της μαζικής απεμπόλησης της ελευθερίας έχει απασχολήσει και τον ουγγρικής καταγωγής Αμερικανό ψυχίατρο Thomas Szasz στο βιβλίο του «Αιρετικά» (μτφ.: Α.-Α. Τσέγκου, Εναλλακτικές εκδόσεις, Αθήνα 2006, σελ. 64):
«Δουλεία είναι το να πρέπει να παίξεις σ’ ένα έργο που έχει γράψει κάποιος άλλος· ενώ ελευθερία είναι το να γράψεις το δικό σου έργο. Μιας και οι πιο πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν ούτε καν να συλλαβίσουν, θεωρούν ότι το να γράψεις ένα θεατρικό έργο είναι στόχος δυσεπίτευκτος, γι’ αυτό και προτιμούν να παίζουν έναν ρόλο στο έργο κάποιου άλλου παρά να μην παίζουν καθόλου» (στην ίδια σελίδα ο συγγραφέας συμπλήρωνε σκωπτικά ότι «το τίμημα της ελευθερίας είναι η απώλεια της αγάπης της πατερναλιστικής εξουσίας»).
Απαισιόδοξη είναι και η θέση του Γάλλου δικαστή Ετιέν ντε λα Μποεσί στην πραγματεία του περί εθελοδουλείας (μτφ.: Π. Καλαμαράς, εκδ. Πανοπτικόν, Αθήνα 2012, σελ. 14):
«Η ελευθερία είναι η μοναδική χαρά στην οποία οι άνθρωποι δεν φαίνεται να επιμένουν· γιατί στα σίγουρα εάν πράγματι την ήθελαν, θα την είχαν. Προφανώς αρνούνται αυτό το θαυμάσιο προνόμιο γιατί το αποκτούν τόσο εύκολα».
Σε ό,τι αφορά την ανάγκη του μ α ζ ο χ ι σ τ ή να αποδράσει από την ελευθερία του, ο Φρομ διευκρινίζει:
«Η εκμηδένιση του ατομικού εαυτού και η προσπάθεια να ξεπεραστεί με αυτόν τον τρόπο το αφόρητο αίσθημα αδυναμίας είναι μόνο η μια πλευρά των μαζοχιστικών ορμών. Η άλλη πλευρά είναι η προσπάθεια να γίνει το άτομο μέρος μιας ευρύτερης και ισχυρότερης ολότητας, έξω από τον ίδιο του τον εαυτό, να υποταχθεί και να συμμετέχει σε αυτή. Αυτή η δύναμη μπορεί να είναι ένα άλλο άτομο ή ένας θεσμός, ο Θεός, το έθνος, η συνείδηση ή ένας φυσικός καταναγκασμός. Με το να γίνεται μέλος μιας δύναμης η οποία βιώνεται ως ακλόνητα ισχυρή, αιώνια και ένδοξη, συμμετέχει και το άτομο στην ισχύ και τη δόξα της. Παραδίδει τότε τον εαυτό του και απαρνείται κάθε δύναμη και υπερηφάνεια που συνδέεται με αυτό, χάνοντας έτσι την ακεραιότητά του ως άτομο και παραιτούμενο από την ελευθερία του· κερδίζει όμως μια καινούργια ασφάλεια και μια καινούργια υπερηφάνεια μέσω της συμμετοχής του στη δύναμη μέσα στην οποία έχει βυθιστεί».
Όπως εξηγεί ο Φρομ (ό.π., σελ. 186), αντίστοιχη είναι και η ανάγκη του σ α δ ι σ τ ή, ο οποίος όμως «αντί να αναζητά ασφάλεια μέσα από το να ενσωματωθεί, την αναζητά ενσωματώνοντας ο ίδιος κάποιο άλλο άτομο». Υπό αυτό το πρίσμα, τόσο ο μαζοχιστής όσο και ο σαδιστής επιδιώκουν τη συμβίωση από αδυναμία να αντέξουν την απομόνωση και τη μηδαμινότητα του ίδιου του εαυτού τους. Κινούνται όμως αντίρροπα, αφού ο μεν μαζοχιστής «χάνει τον εαυτό του» παραδιδόμενος στην εξωτερική δύναμη του άλλου, ο δε σαδιστής «διευρύνει τον εαυτό του», κάνοντας τον άλλον κομμάτι του εαυτού του και αναπληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη δύναμη που του λείπει ως αυτόνομου ατόμου.
Πλησιάζουμε τη συμπλήρωση δύο ολόκληρων ετών από την ημέρα που εγκαθιδρύθηκε η παγκόσμια υγειονομική δικτατορία, η οποία στην ελληνική της εκδοχή βιώνεται με έναν από τους πιο σκληρούς τρόπους. Δυστυχώς, ελάχιστοι ήσαν εκείνοι που εξέβαλαν κραυγές διαμαρτυρίας. Η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών συμμορφώθηκε με τα δρακόντεια-απάνθρωπα υγειονομικά μέτρα, φθάνοντας σε σημείο να τα τηρεί ακόμη και εκεί όπου δεν υπάρχουν!
Έτσι, λοιπόν, οι τυραννικοί βιοεξουσιαστές της κυβέρνησης της Νέας Δικτατορίας και οι υπάκουοι υπήκοοί της μοιάζουν με παρτενέρ ενός σ α δ ο μ α ζ ο χ ι σ τ ι κ ο ύ τανγκό που καλύπτει το κοινό κενό του εαυτού τους:
Οι μεν αυταρχικοί κυβερνώντες αυτοεπιβεβαιώνονται, επιβάλλοντας στον λαό πρωτόγνωρα πειθαρχικά μέτρα κατ' εφαρμογήν του τυραννικού δόγματος “sic volo sic iubeo” (σε ελεύθερη απόδοση: “διατάσσω ό,τι μου γουστάρει”), οι δε κυβερνώμενοι νοηματοδοτούν την ασθενική υπόστασή τους, επιζητώντας αδιαλείπτως να γεύονται τη βιοεξουσία που ασκείται από το κράτος πάνω στο σώμα τους. Επομένως, αμφότεροι νιώθουν ασφαλείς, καλύπτοντας συμπληρωματικά, μέσα από τη σαδομαζοχιστική σχέση τους, την ανασφάλειά τους.
Άραγε, υπάρχει περίπτωση να σταματήσει το γραμμόφωνο να παίζει τη μελωδία εκείνη, υπό τους ήχους της οποίας οι δύο παρτενέρ χορεύουν το σαδομαζοχιστικό τανγκό; Και, ειδικότερα, μπορεί κάτι ή κάποιοι να ξεκολλήσουν τη β ε λ ό ν α του γραμμοφώνου από τη β ε λ ό ν α της σύριγγας, ώστε οι πολίτες να αποκτήσουν μια πιο νηφάλια σκέψη και να καταλάβουν επιτέλους με ποιον μασκοφόρο σαδιστή χορεύουν;
Για εμβάθυνση στη σαδομαζοχιστική σχέση κράτους-πολίτη βλ. το πρόσφατο βιβλίο του γράφοντος: Από την πανδημία στην κλιματική αλλαγή. Συντονισμένα τρομο-κράτη σε φόντο παγκόσμιας διακυβέρνησης, εκδ. Αλφειός, Αθήνα 2021, σελ. 359 επ.
 
 Κωνσταντίνος Βαθιώτης

8 σχόλια:

  1. "Αυτή η δύναμη μπορεί να είναι ένα άλλο άτομο ή ένας θεσμός, ο Θεός, το έθνος, η συνείδηση ή ένας φυσικός καταναγκασμός"

    Όλο αυτό το σκεπτικό εξανεμίζεται όταν πρόκειται για τον Άγιο Τριαδικό Θεό που μας χάρισε το αυτεξούσιο.
    Αυτό αν... καταθέσουμε στην αγάπη του θα βιώσουμε την όντως ελευθερία καθώς όπως άκουσα πρόσφατα ελευθερία είναι να κάνεις αυτό που πρέπει να θέλεις.

    Στην κατακλείδα γράφει Κωνσταντίνος Βαθιώτης και δημιουργείται η εσφαλμένη εντύπωση πως είναι και ο συντάκτης αν και αυτοδιαφημιστής του βιβλίου.

    Μήπως κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναί ! Λάθος κάνετε !

      Αυτό καταλάβαμε , οτι ο Βαθιώτης και μερικοί άλλοι , που βγήκαν μπροστά και μίλησαν , οτι αυτοδιαφημίζονται ?

      Διαγραφή
    2. Όντως έκανα λάθος.
      Στην κατακλείδα όπου ο γράφων παραπέμπει στο βιβλίο δεν πρόσεξα τις λέξεις; "του γράφοντος".
      Έτσι είχα δυσκολία να συσχετίσω τον γράφοντα (που δεν είχα καταλάβει ποιός είναι) με τον Βαθιώτη που περιέργως έβλεπα ως υπογράφοντα.
      Σαφώς δεν ήταν στις προθέσεις μου να μεμφθώ την αυτοδιαφήμιση του βιβλίου του Βαθιώτη αλλά η φράση περί αυτοδιαφήμισης ήταν προσθήκη για να δηλώσω την απορία μου στην διατύπωση της κατακλείδας να παραπέμπει στο βιβλίο κάποιος τρίτος γράφων και να υπογράφει Βαθιώτης.
      Τό βιβλίο το είχα ήδη αγοράσει από τον Ιανό.
      Στάθηκα στην είσοδο για προφανείς λόγους και μου το έφεραν.
      Μάλιστα βλέποντάς με στην είσοδο κάποια... πράσινη κυρία ρώτησε αν μπορεί να περάσει.
      Λέω ναι μπορείτε, κάποιοι άλλοι δε μπορούν.
      Και η απάντησή της με νόημα ενώ είχε μπεί και χωρίς να στραφεί προς εμένα στον οποίο απαντούσε "ας πρόσεχαν".

      Ούτως ή άλλως απήλαυσα τα πολύ σωστά σχολιά σου, Ελένη.
      Σε έβαλα σε κόπο αλλά βγήκε κάτι καλό.

      Διαγραφή
    3. Σε κανένα κόπο ! Αυτά τα τρελλά τα έχουμε ακούσει απο τους πασιφιστές οικουμενιστές . Ο κ. Βαθιώτης ίσως δεν γνωρίζει καλά το εκκλησιαστικό τοπίο . Θα το μάθει ως ένας φιλομαθής άνθρωπος .

      Δεν είναι σχήμα λόγου , το είπαν : το " Υπερμάχω " είναι ένα πολεμικό εμβατήριο !

      Συμπληρλωνουμε για νά βοηθήσουμε την σκέψη τους :

      Οι άγιοι Σαράντα Μάρτυρες μία ομαδική αυτοκτονία ! Ο Αθανάσιος Διάκος το μεγαλύτερο σουβλάκι ! Τα ηλίθια της ΕΟΚΑ ας πρόσεχαν ! Το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του !

      Αυτοί που κατα τα μελλούμενα θα μπούν στην Βουλή νά διώξουν τους προδότες , μήν ξεχάσουν και λίγο παραπέρα κατα Μονή Πετράκη μεριά ! Είναι η ίδια συνωμοταξία !

      Διαγραφή
  2. Η αναφορά του κ. Βαθιώτη στον Ντοστογιέφσκυ είναι απο το θεολογικότατο κεφάλαιο " ο Μέγας Ιεροεξεταστής " . " τί φταίω εγώ ο καημένος άνθρωπος , που δεν μπορώ νά τα βγάλω πέρα μέ την ελευθερία μου " !

    Η αναφορά του σε ψυχολογικές αναλύσεις φέρουν όπως είναι φυσικό τα γνωστά προβλήματα της ψυχολογίας , άν και το διαπραγματευόμενο θέμα μπορεί νά θεωρηθεί οτι εμπίπτει στην ψυχολογική ανάλυση . Άς κοιτάξουμε γύρω μας . Εμβολιάζονται οι άνθρωποι , γιατί "όλοι το ίδιο κάνουν " . Θέλουν νά ανήκουν στο πλήθος . Θέλουν έστω νά αυτοκτονήσουν μαζί μέ το πλήθος . Μέχρι εδώ όλα καλά .

    Το κακό μέ τους ψυχολόγους και τους ψυχιάτρους είναι οτι όλα τα βάζουν στο ίδιο τσουβάλι . Είναι το ίδιο νά εντάσσεται κανείς σε ποδοσφαιρική ομάδα ,για νά αποκτήσει ταυτότητα , σε ομάδες που σκοτώνουν για νά επιβεβαιώσουν την δύναμή τους , μέ την συνείδηση της ιδιοπροσωπίας ενός έθνους , μιάς πατρίδας , μιάς βιωμένης Αλήθειας , που λέγεται θρησκεία ? Βάζουν στο ίδιο τσουβάλι τις ομαδικές αυτοκτονίες των εξαρτημένων οπαδών μέ το Ομολογιακό μαρτύριο, υποβιβάζοντας το μαρτύριο σε μία ψυχοπαθολογία και βλασφημώντας τους αγίους μάρτυρες ως κομπλεξικούς και εξαρτημένους . Η ομολογία και το μαρτύριο συνιστούν υπέρβαση , είναι μία υπέρτατη εκδήλωση ελευθερίας . Τί σχέση μπορεί νά έχει η πανανθρώπινη αξία της αυτοθυσίας μέ τις νοσηρές εξαρτήσεις ? Μέ αυτό τον τρόπο αποδομούν και γελοιοποιούν τα ιδανικά . Είναι δυνατόν νά ταυτίζεις την ομάδα μπούλιγκ μέ την ιερή έννοια της πατρίδος , της οικογένειας , της αυτοθυσίας , της Ομολογίας ?

    Αυτούς τους ψυχολόγους και ψυχιάτρους πχ.Θερμός έχουν επιστρατεύσει οι οικουμενιστές , για νά χλευάσουν την πίστη ως μία ψυχοπαθολογία . Αυτό ίσως το αγνοεί ο κ. Βαθιώτης . Δεν αποκλείεται φυσικά και μέσα στην εκκλησία νά ενδημούν οι εμπαθείς εξαρτήσεις ως μία νοσηρότητα .

    Ο Απόστολος Παύλος βρωντοφωνάζει : μή συσχηματίζεσθε τω αιώνι τούτω τω αμαρτωλώ ! Η ορθόδοξη ζωή είναι καθεαυτή ένα γύμνασμα ελευθερίας . Η " αποταγή " είναι η πρώτη βαθμίδα στην Κλίμακα των αρετών . Όμως όταν λείπει το βίωμα ο άνθρωπος είναι άγευστος .

    Ο Μέγας Ιεροεξεταστής του Ντοστογιέφκυ είναι μοναδική και
    υπέρτατη ψυχολογική ανάλυση τού κρισίμου θέματος της ελευθερίας και της εμπαθούς εξαρτήσεως , τού πώς ο άνθρωπος διαχειρίζεται το θεόσδοτο δώρο της ελευθερίας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νά υποθέσουμε οι οικουμενιστές , οι οποίοι σύν τοις άλλοις έγιναν ντήλερς των εμβολίων , οτι έχοντας την αφετηρία τους στον ευρωπαικό διαφωτισμό - συσκοτισμό είναι οπαδοί του περίφημου Sade εξ ού και σαδισμός ! Δεν είναι οπαδοί ούτε κάν του Καρτέσιου , ο οποίος μέ την νοησιαρχία θέλησε ανεπιτυχώς νά βάλει μία σειρά στο χάος . Ο Sade είναι ο πλέον συνεπής διαφωτιστής - συσκοτιστής , αυτός απο τον οποίο πήρε το όνομά του ο σαδισμός ! Άς τον χαίρονται ως αρχηγό τους ! Ο Sade διδάσκει την ελευθερία , την κατάργηση κάθε ηθικού φραγμού και κώδικα , ενώ ο Χριστός διδάσκει την ανελευθερία !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τί το ψάχνουμε ! Ο αμοραλισμός των οικουμενιστών είναι μία μίμηση του Sade . Και τί άλλο θα μπορούσε νά βγάλει το κιούπι της αθείας παρά μόνο φίδια .

    Οι ψυχολόγοι ζούνε μέσα στο σπήλαιο του homo mask και βλέπουν μόνο σκιές . Είναι απλοί φυσικοί και ψυχολογικοί νόμοι , οτι στην φύση δεν υπάρχουν κενά. Όταν ο άνθρωπος χάσει τις φυσικές του εξαρτήσεις απο Θεό και ιδανικά , θα παραγεμίσει το κουφάρι του μέ εξαρτήσέις--υποκατάστατα όπως είναι το διαπραγματευόμενο θέμα .

    Είναι σαν νά λέμε οτι ο Ιούδας έφυγε απο την ένταξή του στην " ομάδα " , από την " εξάρτησή " του απο τον Διδάσκαλο και τελικά μέσω των αργυρίων κατέληξε νά εξαρτηθεί μέσω ενός σχοινίου απο ένα κλαρί !

    Έ ! Θα μας πούνε ! Τί σχοινί , τί κλαρί , τί καρφιά και τί Σταυρός ! Και οι μαθητές , πιυ έμειναν πιστοί στον Διδάσκαλο " εξαρτήθηκαν " απο ένα Σταυρό !

    Στο ίδιο τσουβάλι ο Σταυρός των Αποστόλων , το σχοινί του Πατριάρχη μέ το σχοινί του Ιούδα !

    Είπε είπε Ο !!! Είναι για τον Πισακό !!! Ας τους δεί κανένας καλός ψυχίατρος !

    Και όντως ! Έχετε δεί βρέ παιδιά το ηλίθιο βλέμμα του Δημητριάδος ? Βρίσκεται σε σύγχυση ο άνθρωπος ! Λές και είναι άλλος άνθρωπος απο εκείνον της οδού Πειραιώς !

    Μήν θορυβείστε ! Σε οδούς αναφέρομαι Εγώ είμαι ο Γαλλίας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο ίδιο σακκί οι χούλιγκανς και η δολοφονία του Ακη μέ τον Οδεσσέα Ανδρούτσο ! Αυτοί θα μας τρελλάνουν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή