" Οι θεολογικές σχολές βγάζουν αιρετικούς " ( π. Γεώργιος Μεταλληνός ) .
Επειδή μέ κάποιους αδελφούς τέθηκε το θέμα , άν υπάρχει σύγκρουση , ανάμεσα στην ακαδημαική και εμπειρική θεολογία , άς δούμε πώς χειρίζεται το θέμα ένας εκπρόσωπος της ακαδημαικής θεολογίας , ο π. Γεώργιος Μεταλληνός .
Μά πώς αλλιώς παρά μέ αυτοκριτική , εφαρμόζοντας την προτροπή του αποστόλου Παύλου : " αλλήλους τη τιμή προηγούμενοι " . Αν εφαρμόζαμε αυτό τον νόμο δεν θα είχαμε συγκρούσεις στην εκκλησιαστική ζωή και εν γένει στην ζωή και στην φιλαδελφία . Οι υπερέχοντες θα απέδιδαν τιμή στους απλοικοτέρους και οι απλοικότεροι θα τιμούσαν και αβίαστα θα υποτάσσοντο στούς προεστώτες , συμπληρώνοντας : αυτοί γαρ αγρυπνούσι υπέρ των ψυχών ημών και της εκκλησίας ! Η τιμή δεν καταργεί την ιεράρχηση .
Τήν ίδια αυτοκριτική θα έπρεπε νά κάνουν και οι ασκητές , δηλαδή οτι οι σπηλιές έχουν βγάλει αγίους , έχουν βγάλει όμως και πλανεμένους . Το αντίθετο της ακαδημαικής θεολογίας δεν είναι η εμπειρική , αλλά η αμάθεια . Δεν σημαίνει οτι ο αμαθής , αυτός που στερείται την ακαδημαική θεολογία , οτι αυτομάτως γίνεται άγιος Σπυρίδων . Αυτά είναι λογικοκρατούμενα άλματα του μυαλού , που προσεγγίζουν την πλάνη .
Ένα τέτοιο τραγικό παράδειγμα ατυχούς συγκρούσεως της ακαδημαικής παιδείας και της εμπειρικής αγιότητος , είναι η σύγκρουση δύο αγίων της εκκλησίας , του Μεγάλου Φωτίου και του αγίου Ιγνατίου . Ο π. Γ. Μεταλληνός παρουσιάζει το θέμα κάπως στρογγυλεμένο . Στην πραγματικότητα ήταν πιό οδυνηρό . Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος λέει , οτι οι άγιοι δεν αγίασαν διά ταύτα , αλλά παρά ταύτα , οτι δηλαδή οι άγιοι δεν ήταν αλάθητοι . Δεχόμαστε τα γεγονότα όπως έγιναν μέσα στο ιστορικό τους πλαίσιο . Θα μπορούσαν νά γίνουν και καλύτερα , όμως έτσι έγιναν . Αυτό μπόρεσαν τα πρόσωπα νά κάνουν κινούμενοι απο την βία των γεγονότων . Η εκτεταμένη αναφορά του π. Γ. Μεταλληνού στο ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έδρασε ο Μέγας Φώτιος έχει αυτή την έννοια , νά φωτίσει την οξυδέρκεια του αγίου Φωτίου και την ακαδημαική του παιδεία .
Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ήταν ομόλογος του σήμερον ζώντος π. Θεοδώρου Ζήση και συνεργάτες σε πολλά θέματα , ο καθένας μέ τα ιδιαίτερα χαρίσματά του . Ο π. Γ. Μεταλληνός ήταν πιό πολύ ακαδημαικός θεολόγος και δάσκαλος , ο π. Θεόδωρος Ζήσης ήταν και είναι πιό πολύ ποιμένας . Ο π. Θεόδωρος Ζήσης ξανοίχτηκε στην εκκλησία πέραν των ακαδημαικών ορίων και κατέστησε συνομιλητάς του όλους μας , μοναχούς , κληρικούς , απλοικούς λαικούς , εφαρμόζοντας τον πνευματικό νόμο " αλλήλους τη τιμή προηγούμενοι " .
Κάποιοι ασύνετοι μή " σκαμπάζοντες " απο τον εν λόγω πνευματικό νόμο απλά τον διέφθειραν . Τον έκαναν νά μοιάζει μέ την λαική παροιμία " άν ανακατευτείς μέ τα σκύβαλα , θα σε φάνε οι κότες " ! Αυτοί δε ισχυρίζονται οτι κατέχουν την εμπειρική θεολογία !
Το είπαμε παραπάνω : " το αντίθετο της ακαδημαικής θεολογίας , δεν είναι η εμπειρική , αλλά η αμάθεια " . Η εκκλησία δεν προωθεί την βαρβαρότητα .
Αλησμόνητος ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ! Απο αυτούς που φεύγουν και δεν αντικαθίστανται !
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τυχεροί"...
ΑπάντησηΔιαγραφήόσοι ζήσαμε τίς
Αλκυονίδες
ημέρες
της επιστροφής
στίς ιερές παραδόσεις τού
Γένους
που σήμερα,
αποδοκιμάζονται
λοιδωρούνται
παραποιούνται...
παραμεριζόμενα
από τους
...CERNάμενους
υπογείως...
επιστημολάτρες...
" Οι θεολογικές σχολές βγάζουν αιρετικούς " ( π. Γεώργιος Μεταλληνός ) .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή μέ κάποιους αδελφούς τέθηκε το θέμα , άν υπάρχει σύγκρουση , ανάμεσα στην ακαδημαική και εμπειρική θεολογία , άς δούμε πώς χειρίζεται το θέμα ένας εκπρόσωπος της ακαδημαικής θεολογίας , ο π. Γεώργιος Μεταλληνός .
Μά πώς αλλιώς παρά μέ αυτοκριτική , εφαρμόζοντας την προτροπή του αποστόλου Παύλου : " αλλήλους τη τιμή προηγούμενοι " . Αν εφαρμόζαμε αυτό τον νόμο δεν θα είχαμε συγκρούσεις στην εκκλησιαστική ζωή και εν γένει στην ζωή και στην φιλαδελφία . Οι υπερέχοντες θα απέδιδαν τιμή στους απλοικοτέρους και οι απλοικότεροι θα τιμούσαν και αβίαστα θα υποτάσσοντο στούς προεστώτες , συμπληρώνοντας : αυτοί γαρ αγρυπνούσι υπέρ των ψυχών ημών και της εκκλησίας ! Η τιμή δεν καταργεί την ιεράρχηση .
Τήν ίδια αυτοκριτική θα έπρεπε νά κάνουν και οι ασκητές , δηλαδή οτι οι σπηλιές έχουν βγάλει αγίους , έχουν βγάλει όμως και πλανεμένους . Το αντίθετο της ακαδημαικής θεολογίας δεν είναι η εμπειρική , αλλά η αμάθεια . Δεν σημαίνει οτι ο αμαθής , αυτός που στερείται την ακαδημαική θεολογία , οτι αυτομάτως γίνεται άγιος Σπυρίδων . Αυτά είναι λογικοκρατούμενα άλματα του μυαλού , που προσεγγίζουν την πλάνη .
Ένα τέτοιο τραγικό παράδειγμα ατυχούς συγκρούσεως της ακαδημαικής παιδείας και της εμπειρικής αγιότητος , είναι η σύγκρουση δύο αγίων της εκκλησίας , του Μεγάλου Φωτίου και του αγίου Ιγνατίου . Ο π. Γ. Μεταλληνός παρουσιάζει το θέμα κάπως στρογγυλεμένο . Στην πραγματικότητα ήταν πιό οδυνηρό . Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος λέει , οτι οι άγιοι δεν αγίασαν διά ταύτα , αλλά παρά ταύτα , οτι δηλαδή οι άγιοι δεν ήταν αλάθητοι . Δεχόμαστε τα γεγονότα όπως έγιναν μέσα στο ιστορικό τους πλαίσιο . Θα μπορούσαν νά γίνουν και καλύτερα , όμως έτσι έγιναν . Αυτό μπόρεσαν τα πρόσωπα νά κάνουν κινούμενοι απο την βία των γεγονότων . Η εκτεταμένη αναφορά του π. Γ. Μεταλληνού στο ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έδρασε ο Μέγας Φώτιος έχει αυτή την έννοια , νά φωτίσει την οξυδέρκεια του αγίου Φωτίου και την ακαδημαική του παιδεία .
Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ήταν ομόλογος του σήμερον ζώντος π. Θεοδώρου Ζήση και συνεργάτες σε πολλά θέματα , ο καθένας μέ τα ιδιαίτερα χαρίσματά του . Ο π. Γ. Μεταλληνός ήταν πιό πολύ ακαδημαικός θεολόγος και δάσκαλος , ο π. Θεόδωρος Ζήσης ήταν και είναι πιό πολύ ποιμένας . Ο π. Θεόδωρος Ζήσης ξανοίχτηκε στην εκκλησία πέραν των ακαδημαικών ορίων και κατέστησε συνομιλητάς του όλους μας , μοναχούς , κληρικούς , απλοικούς λαικούς , εφαρμόζοντας τον πνευματικό νόμο " αλλήλους τη τιμή προηγούμενοι " .
Κάποιοι ασύνετοι μή " σκαμπάζοντες " απο τον εν λόγω πνευματικό νόμο απλά τον διέφθειραν . Τον έκαναν νά μοιάζει μέ την λαική παροιμία " άν ανακατευτείς μέ τα σκύβαλα , θα σε φάνε οι κότες " ! Αυτοί δε ισχυρίζονται οτι κατέχουν την εμπειρική θεολογία !
Το είπαμε παραπάνω : " το αντίθετο της ακαδημαικής θεολογίας , δεν είναι η εμπειρική , αλλά η αμάθεια " . Η εκκλησία δεν προωθεί την βαρβαρότητα .
ΙΧΘΥΣ κατακόμβη !
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπουμε η κατακόμβη έχει και καφέ ! Μήν έχει και Κυριακόν γεύμα ????
Καλή όρεξη ! Δεν παραιτούμεθα απο τα κεκτημένα μας !
Γελάσιος
Έτσι για νά σκάει η Σήψας , ο Μίξας και ο ξε- Χαρβαλιάς !
ΑπάντησηΔιαγραφήΓελάσιος
Το πρώτο μέρος
ΑπάντησηΔιαγραφήτης ομιλίας
αφιερώνεται
στο ξεκαθάρισμα
τού
τί εστί
Ορθοδοξία
και τί
εστί
Φράγκικη
ή
Τευτονική
διαστρέβλωσή της!
...
Οι μεταφυτεύοντας
την δυτική
...θολολογία
στα καθ' ημάς
είχαν την ευκαιρία τους,
κάποτε...
με έναν Ρωμανίδη
με έναν Μεταλληνό
και κυρίως όσους
Άγιους Γέροντες
προνόησε ο Θεός
να μας στείλει,
για να μας επαναφέρουν στις ορθόδοξες
παραδόσεις μας,
να μετανοήσουν!
...
Τώρα,αν ο καιρός
παρέρχεται
ανεκμετάλλευτος
σύντομα ίσως
βρεθούμε
αναπολόγητοι
όταν ξεχωρίσει
ολοκληρωτικά
η ήρα...
από το
στάρι...
και τα πράγματα
επί τέλους
ξεκαθαρίσουν...