Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

Ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς γιὰ τὸν Μέγα Φώτιο

Ὁμιλία τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου πατρὸς Γεωργίου Μεταλληνοῦ, ἐκφωνήθηκε στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Ἀντίππα τῆς Ὀδοντιατρικῆς Σχολῆς Ἀθηνῶν, Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018 μὲ θέμα τὸν Μ. Φώτιο.

 

πηγή

6 σχόλια:

  1. Αλησμόνητος ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ! Απο αυτούς που φεύγουν και δεν αντικαθίστανται !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Τυχεροί"...

    όσοι ζήσαμε τίς
    Αλκυονίδες
    ημέρες

    της επιστροφής
    στίς ιερές παραδόσεις τού
    Γένους

    που σήμερα,
    αποδοκιμάζονται
    λοιδωρούνται

    παραποιούνται...

    παραμεριζόμενα
    από τους

    ...CERNάμενους
    υπογείως...
    επιστημολάτρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. " Οι  θεολογικές  σχολές  βγάζουν  αιρετικούς  "  (  π. Γεώργιος   Μεταλληνός )  .





    Επειδή  μέ  κάποιους  αδελφούς  τέθηκε  το  θέμα  ,  άν  υπάρχει  σύγκρουση  ,  ανάμεσα   στην  ακαδημαική   και  εμπειρική  θεολογία  ,  άς   δούμε  πώς  χειρίζεται  το  θέμα  ένας  εκπρόσωπος  της  ακαδημαικής  θεολογίας ,  ο  π.  Γεώργιος  Μεταλληνός  .



      Μά  πώς  αλλιώς  παρά  μέ  αυτοκριτική  , εφαρμόζοντας   την  προτροπή  του  αποστόλου  Παύλου  :  "  αλλήλους  τη  τιμή  προηγούμενοι  "  .  Αν  εφαρμόζαμε  αυτό  τον  νόμο  δεν  θα  είχαμε  συγκρούσεις  στην  εκκλησιαστική  ζωή  και  εν  γένει  στην  ζωή  και  στην  φιλαδελφία  .  Οι  υπερέχοντες  θα  απέδιδαν  τιμή  στους  απλοικοτέρους  και  οι    απλοικότεροι  θα  τιμούσαν  και  αβίαστα  θα  υποτάσσοντο  στούς  προεστώτες  ,  συμπληρώνοντας  :   αυτοί  γαρ  αγρυπνούσι υπέρ   των  ψυχών  ημών  και  της  εκκλησίας  !  Η  τιμή  δεν  καταργεί  την  ιεράρχηση  . 



    Τήν  ίδια   αυτοκριτική  θα  έπρεπε  νά  κάνουν  και  οι  ασκητές  ,  δηλαδή  οτι  οι  σπηλιές  έχουν  βγάλει   αγίους  ,  έχουν  βγάλει  όμως  και    πλανεμένους  .  Το  αντίθετο  της  ακαδημαικής  θεολογίας  δεν  είναι  η  εμπειρική  ,  αλλά  η  αμάθεια  .  Δεν  σημαίνει  οτι  ο  αμαθής  ,   αυτός  που  στερείται  την ακαδημαική  θεολογία  ,  οτι  αυτομάτως  γίνεται  άγιος  Σπυρίδων .  Αυτά  είναι  λογικοκρατούμενα   άλματα   του μυαλού  ,  που  προσεγγίζουν  την  πλάνη  .



    Ένα   τέτοιο   τραγικό  παράδειγμα   ατυχούς   συγκρούσεως  της  ακαδημαικής  παιδείας  και  της  εμπειρικής  αγιότητος  ,  είναι  η  σύγκρουση  δύο  αγίων  της  εκκλησίας  ,  του  Μεγάλου  Φωτίου  και  του  αγίου  Ιγνατίου  .  Ο  π.  Γ. Μεταλληνός  παρουσιάζει  το  θέμα  κάπως  στρογγυλεμένο  .  Στην  πραγματικότητα  ήταν  πιό  οδυνηρό  .  Ο  π.  Επιφάνιος  Θεοδωρόπουλος  λέει  ,  οτι  οι  άγιοι  δεν  αγίασαν διά  ταύτα  ,  αλλά  παρά  ταύτα  ,  οτι  δηλαδή  οι  άγιοι δεν  ήταν  αλάθητοι  .  Δεχόμαστε  τα  γεγονότα  όπως  έγιναν  μέσα  στο  ιστορικό  τους  πλαίσιο  .  Θα  μπορούσαν  νά  γίνουν  και  καλύτερα  , όμως  έτσι  έγιναν  .  Αυτό  μπόρεσαν  τα  πρόσωπα  νά  κάνουν  κινούμενοι  απο  την  βία  των  γεγονότων  .  Η  εκτεταμένη  αναφορά  του  π.  Γ. Μεταλληνού  στο  ιστορικό  πλαίσιο  μέσα  στο  οποίο  έδρασε  ο  Μέγας  Φώτιος  έχει  αυτή  την  έννοια  ,  νά  φωτίσει  την  οξυδέρκεια  του  αγίου  Φωτίου  και  την  ακαδημαική  του  παιδεία  .



    Ο  π.  Γεώργιος  Μεταλληνός  ήταν  ομόλογος   του  σήμερον  ζώντος  π. Θεοδώρου  Ζήση   και  συνεργάτες  σε  πολλά  θέματα  ,   ο  καθένας  μέ  τα  ιδιαίτερα  χαρίσματά  του  .  Ο  π.  Γ.  Μεταλληνός  ήταν  πιό  πολύ  ακαδημαικός  θεολόγος και  δάσκαλος  ,  ο  π.  Θεόδωρος  Ζήσης   ήταν  και  είναι  πιό  πολύ  ποιμένας .  Ο  π.  Θεόδωρος  Ζήσης  ξανοίχτηκε  στην  εκκλησία  πέραν  των  ακαδημαικών  ορίων  και  κατέστησε  συνομιλητάς  του  όλους  μας  ,  μοναχούς  ,  κληρικούς  ,  απλοικούς  λαικούς  ,  εφαρμόζοντας  τον  πνευματικό  νόμο  " αλλήλους  τη τιμή  προηγούμενοι "  . 



    Κάποιοι  ασύνετοι   μή  "  σκαμπάζοντες  "  απο   τον  εν  λόγω  πνευματικό  νόμο  απλά  τον  διέφθειραν  .  Τον  έκαναν  νά  μοιάζει  μέ  την  λαική  παροιμία  "  άν  ανακατευτείς   μέ  τα  σκύβαλα  ,  θα  σε  φάνε  οι  κότες  "  !  Αυτοί  δε  ισχυρίζονται  οτι  κατέχουν  την  εμπειρική  θεολογία  ! 



    Το  είπαμε  παραπάνω :  "  το  αντίθετο  της  ακαδημαικής  θεολογίας  ,  δεν  είναι  η  εμπειρική  ,  αλλά  η  αμάθεια  "  .  Η  εκκλησία  δεν  προωθεί  την  βαρβαρότητα  . 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΙΧΘΥΣ κατακόμβη !

    Βλέπουμε η κατακόμβη έχει και καφέ ! Μήν έχει και Κυριακόν γεύμα ????

    Καλή όρεξη ! Δεν παραιτούμεθα απο τα κεκτημένα μας !

    Γελάσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έτσι για νά σκάει η Σήψας , ο Μίξας και ο ξε- Χαρβαλιάς !

    Γελάσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το πρώτο μέρος
    της ομιλίας
    αφιερώνεται

    στο ξεκαθάρισμα
    τού
    τί εστί
    Ορθοδοξία

    και τί
    εστί
    Φράγκικη
    ή
    Τευτονική
    διαστρέβλωσή της!

    ...

    Οι μεταφυτεύοντας
    την δυτική
    ...θολολογία

    στα καθ' ημάς

    είχαν την ευκαιρία τους,
    κάποτε...
    με έναν Ρωμανίδη
    με έναν Μεταλληνό
    και κυρίως όσους
    Άγιους Γέροντες

    προνόησε ο Θεός

    να μας στείλει,
    για να μας επαναφέρουν στις ορθόδοξες
    παραδόσεις μας,

    να μετανοήσουν!

    ...

    Τώρα,αν ο καιρός
    παρέρχεται
    ανεκμετάλλευτος

    σύντομα ίσως
    βρεθούμε
    αναπολόγητοι

    όταν ξεχωρίσει
    ολοκληρωτικά
    η ήρα...
    από το
    στάρι...

    και τα πράγματα
    επί τέλους
    ξεκαθαρίσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή