Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2020

«Ἀρκετὰ μὲ τὶς ἀθεολόγητες ἠλιθιότητες»

Αρκετά μὲ τις αθεολόγητες ηλιθιότητες του τραγικού π. Ηλία Σέπερη! Απάντηση σε επαναλαμβανόμενες προσβολές της λογικής και τῆς θεολογίας...



Ὑπὸ αὐτὸν τὸν τίτλον ἐκυκλοφορήθη κείμενον κληρικοῦ (π. Ἠλία Σέπερη), ἐπιτιθέμενον εἰς ὅσους ἐκφράζουν ἐνστάσεις διὰ τὰς κατηγορίας ποὺ ἀπευθύνουν ἄγευστοι τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς πρὸς τὴν Θείαν Λατρείαν. Ἐπειδὴ τὰ ἐπιχειρήματα ποὺ χρησιμοποιεῖ τὰ χρησιμοποιοῦν πολλοὶ –καὶ Μητροπολῖται- καὶ ἐπειδὴ ἔχουν λάβει ἔκτασιν καὶ δημοσιότητα, πρέπει νὰ λάβουν ἀπάντησιν. Παραθέτομεν συντόμως τὰς θέσεις του καὶ τὴν ἀναίρεσιν αὐτῶν.

«1. Ὁ Χριστὸς προσέλαβε τὴν ἀνθρώπινη φύση, ὅπως εἶναι (χωρὶς τὴν ἁμαρτία ὅμως), δὲν τὴν ἀλλοίωσε!»

Απάντηση: Ἡ ἀνθρωπίνη φύσις ἐθεώθη καὶ ὁ Χριστὸς ἐνήργει ἑκουσίως τὴν φθοράν, ἑπομένως δὲν ἔχει σχέσιν αὐτὸ μὲ τὸν ἰόν.

«2. Ὁ Θεὸς εἶναι πανταχοῦ παρών! Ὅσοι ἰσχυρίζονται ὅτι ὁ ἄνθρωπος στὸ Ναὸ δὲν κολλάει γιατί εἶναι ὁ Θεός, ἰσχυρίζονται αὐτομάτως καὶ ὅτι ἔξω κολλάει, γιατί δὲν εἶναι ὁ Θεός…»

Απάντηση:Μὲ τὴν λογικὴν αὐτὴν εἶναι δυνατὸν νὰ κολλήση κανεὶς καὶ ἀπὸ τὴν Θ. Μετάληψιν, ἀφοῦ καὶ ἐκεῖ εἶναι ὁ Θεός! Ἡ διαφορὰ ποὺ δὲν ἔχει ἀντιληφθῆ εἶναι  ὅτι εἰς τὸν ναὸν συνάσσεται τὸ «Σῶμα», τελεῖται ἡ Θ. Λειτουργία καὶ φανερώνεται ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Δὲν εἶναι τὸ ἴδιον τὰ σοῦπερ μάρκετ καὶ ὁ ἱ. ναός.

«3. Ὁ Ναὸς ὑπόκειται στὴ φθορά! Ἂν πιάσει φωτιὰ καίγεται, τὸ σαράκι τρώει τὰ στασίδια κ.ο.κ. Ὅπου φθορά, θάνατος!»

Απάντηση:Καὶ ὁ Ἄρτος τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων μουχλιάζει, αὐτὸ σημαίνει ὅτι μεταδίδει ἰούς; Καὶ ὁ ἄνθρωπος ποὺ κοινωνεῖ πεθαίνει; Καὶ λοιπόν; Ράβδος εἰς γωνίαν ἄρα βρέχει;

«4. Τὸ χειμώνα φορᾶμε παλτό, γιὰ νὰ πᾶμε στὸ Ναό, γιὰ νὰ προστατέψουμε τοὺς ἑαυτούς μας ἀπὸ τὸ κρύο! Δὲν εἶδα κανένα ἀπὸ αὐτοὺς νὰ ἔρθει μὲ κοντομάνικο… Ἔτσι καὶ τώρα ΘΑ ΦΟΡΑΜΕ τὴ μάσκα γιὰ τὴν προστασία!»

Απάντηση:Αἰσθανόμεθα τὸν ἀέρα παγωμένον καὶ ἀντιδροῦμε ἀναλόγως. Μήπως καὶ ὅταν μεταλαμβάνωμεν δὲν γευόμεθα οἶνον, ἐνῶ πρόκειται διὰ τὸν Χριστόν;

«5.  Ὅταν ἕνα μέλος τοῦ Σώματος νοσεῖ, νοσεῖ καὶ τὸ Σῶμα, αὐτὸ δὲν εἶναι σχῆμα λόγου…».

Απάντηση:Ὁ Ἀπ. Παῦλος χρησιμοποιεῖ ἕνα φυσικὸν παράδειγμα, διὰ νὰ καταδείξη ἀκριβῶς ὅτι τὸ σπουδαῖον εἶναι τὸ πνευματικὸν καὶ ὄχι διὰ νὰ μᾶς πείση διὰ τοὺς ἰούς, καθὼς ἡ πίστις εἰς τὴν Ἀνάστασιν ἐκμηδενίζει κάθε ἀσθένειαν.

«6. Ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, μᾶς δείχνει πῶς προσκυνοῦν οἱ γυναῖκες τὶς εἰκόνες κατὰ τὴ περίοδο, χωρὶς ἀσπασμό. Μήπως ἡ προσκύνηση εἶναι ἄκυρη, γιατί δὲν ὑπάρχει ἀσπασμός; Προσκυνᾶμε τὶς εἰκόνες, δὲ φιλᾶμε… Ἡ ἑλληνικὴ γλώσσα εἶναι γλώσσα ἀκρίβειας»

Απάντηση:Ἂς μελετήσουμε καὶ πάλιν ποίαν εἶναι ἡ Ἱ. Παράδοσις, διὰ νὰ ἰδῆ σαφῶς ὅτι ὁ ὅρος ποὺ χρησιμοποιοῦν τὰ ἱερὰ κείμενα καὶ οἱ Θεοφόροι Πατέρες περὶ τῶν ἱ. εἰκόνων εἶναι ὅτι «ἀσπαζόμεθα» αὐτάς, δηλαδὴ τὰς φιλοῦμε, δὲν ὑποκλινόμεθα!

«7. “οὐκ ἐκπειράσεις Κύριον τὸν Θεόν σου” Μόνο ὁ διάβολος προκάλεσε τὸ Χριστό! Διάβολοι γίνονται κι ὅσοι Τὸν προκαλοῦν ἀγνοώντας τὶς προσταγὲς τῆς Ἐκκλησίας! Ὁ ἰσχυρισμὸς περὶ ἀπιστίας… Μόνο ἠλιθιότητα μπορεῖ νὰ χαρακτηριστεῖ!»

Απάντηση:Πειρασμὸς εἶναι καὶ ἡ ἀπιστία εἰς τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ, ἐνῶ προκαλοῦμε τὸν Θεὸν ὅταν παύωμε τὴν Θ. Λειτουργίαν, ἡ ὁποία εἶναι ἐντολὴ («τοῦτο ποιεῖτε…») καὶ ὅστις καταλύσει μίαν τῶν ἐντολῶν ἐλάχιστος κληθήσεται… Μόνον ἔργον τοῦ διαβόλου θὰ ἦτο δυνατὸν νὰ εἶναι ἡ διακοπὴ τῆς κοινωνίας Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου!

«8. Κάνουμε ὑπακοὴ στὸ Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο καὶ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο!»

Απάντηση:Ἂν οἱ Πατέρες ἔκαναν ὑπακοὴ εἰς τὸν Νεστόριον καὶ εἰς τὰς εἰκονομαχικὰς Συνόδους, τότε σήμερα θὰ ὑπεστηρίζαμε ὅσα περίπου ὑποστηρίζει ὁ ἐν λόγω κληρικός. Ἐπιπροσθέτως, δὲν ἀνήκει κανεὶς εἰς δύο Ἱεραρχίας, ὥστε νὰ ὑπακούη καὶ ἐδῶ καὶ ἐκεῖ…

«9. Ὁ Μητροπολίτης μας ποὺ ἔχει τὴν ἀπόλυτη πνευματικὴ εὐθύνη, παρακολουθεῖ τὸ θέμα καὶ ἐνημερώνεται συνεχῶς ἀπὸ τοὺς εἰδικούς. Ὅλες οἱ ἀποφάσεις του βασίζονται στὸ Μυστήριο τῆς Θείας Οἰκονομίας!».

Απάντηση:Τὸ Μυστήριον τῆς Θείας Οἰκονομίας δὲν ἔχει σχέσιν μὲ τὴν «ἀκρίβειαν καὶ τὴν οἰκονομίαν», ποὺ εἶναι ἐντελῶς ἄλλο. Ἡ παντελὴς αὐτὴ σύγχυσις ὅμως προβάλλεται ὡς πειστικὴ ἐπιχειρηματολογία εἰς ὅσους δὲν γνωρίζουν θεολογίαν. Ἂς κρατήσωμεν ἀπὸ τὰ λόγια του μόνον τὴν κατακλεῖδα τοῦ κειμένου του, τουτέστιν «Προσοχὴ καὶ Προσευχή!».

Ορθόδοξος Τύπος

 

Σχόλιο :Εμείς θα του αφιερώσουμε ένα ποιηματάκι ....



8 σχόλια:

  1. Σε ποια μητροπολη υπηρετεί ο εν λόγω κληρικός με την εν λόγω όψη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα έλεγα στον π Ηλία ότι η διάκριση είναι μεγάλη αρετή κ θέλει κόπο για να αποκτηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δηλαδή, με το "αρκετά" που προθέτεις επιτακτικά στον τίτλο σου, παπά μου και με το "ηλιθιοτήτων", που τον κλίνεις, αυτοπροσδιορίζεσαι και αυτοδιορίζεσαι σε ύστατο, αποκλειστικό, απόλυτο και αλάνθαστο κριτή των εν Χριστώ "αδελφών" σου, δίχως αιδώ και προφανέστατα με περίσσια υπερηφάνεια και απαξίωση!!! Πού είσαι κρυμμένος τόσον καιρό και δεν μιλάς για τα τόσα αισχρά οικουμενιστικά μηχανεύματα, τα οποία μας οδήγησαν στην σημερινή πραγματικότητα και ξεφυτρώνεις αίφνης, για να μας αποκαλύψεις θεολογικές "αλήθειες"!.. Σιωπή! Τουλάχιστον!.. Κύριε ελέησον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 7. ..Διάβολοι γίνονται κι ὅσοι Τὸν προκαλοῦν ἀγνοώντας τὶς προσταγὲς τῆς ”” Ἐκκλησίας ””!


    - Ακόμη ένας ρασοφόρος που θεωρεί ότι “Ἐκκλησία” είναι μόνο όσοι έχουν ενδυθεί το ράσο
    (ασχέτως αν το τιμούν) ενώ οι λαϊκοί είναι οι, αχθοφόροι, νεροκουβαλητές, όσοι χρεώνονται το μάρμαρο..



    8. Κάνουμε ὑπακοὴ στὸ Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο...

    - Πάλι καλά που κάνετε μόνο κάποιοι σαν και του λογού σας π. γιατί αν κάναμε και εμείς θα έπρεπε να μεταπηδήσουμε από το “Δόξα τω Θεώ” στο “ΟΜΜΜΜ”..


    Όσο για 9. η θα έπρεπε να γράψουμε βιβλίο, η να παραθέσουμε τα λεγόμενα σας με την επισήμανση “Χωρίς λόγια”..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτά είναι τα απότοκα των μοντέρνων θεολογικών σχολών, των υποτροφιών σε αλλοδαπά ιδρύματα με διεφθαρμένες διδασκαλίες, του εκκοσμικευμένου βίου, του προδρομικού αντιχρίστου πνεύματος της εσχάτης εποχής.
    Μην αναμένετε βελτίωση. Αυτά τα φαινόμενα θα κυριαρχήσουν όσο περνούν τα χρόνια.

    "Πλήν ο υιός του ανθρώπου ελθών άρα ευρήσει την πίστην έπί της γης;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή