Αναρωτιόμαστε πολλές φορές τι είναι η βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος και τι εννοεί ο Χριστός μας, όταν λέει ότι είναι η μόνη αμαρτία που δεν συγχωρείται . Η ψυχή του κεκοιμημένου κατ αρχάς δεν μπορεί να μετανοήσει και να συγχωρεθεί, αφού εν τω Άδη ουκ έστι μετάνοια . Την ψυχή του κεκοιμημένου όμως που εν ζωή βλασφήμησε το Πανάγιο Πνεύμα και δεν το εξομολογήθηκε ειλικρινώς, δεν μπορούν να την βοηθήσουν οι πράξεις της στρατευομένης Εκκλησίας. Όταν δηλαδή κάποιος αμφισβητήσει τον Τριαδικό Θεό και τις ενέργειές Του ,όταν κάποιος λοιδορήσει απαξιώσει και βλασφημήσει τον Θεό Πνεύμα ,τότε αν φύγει ανεξομολόγητος για αυτό του το έγκλημα,τα μνημόσυνα τα σαρανταλείτουργα οι ελεημοσύνες και οι προσευχές των περιλειπομένων δεν θα μπορέσουν να του προσφέρουν καμιά όνηση ,περισσότερο Φως και αλλαγή της θέσης της ψυχής του,όπως μπορεί να συμβεί με μια ψυχή που δεν εξομολογήθηκε μια σοβαρή αμαρτία εν ζωή .Είναι βεβαίως πολύ λεπτά και δυσδιάκριτα τα όρια και πολλές φορές απλησίαστα, αλλά πολλοί αναρωτιούνται ιδίως στις μέρες μας . Δεν είναι να βλάψω λεκτικά την φήμη του Αγίου Πνεύματος. Ένοχοι αιωνίου κατακρίσεως και τιμωρίας ( Μαρκ. γ/28,29)όσοι συκοφαντούν το Άγιο Πνεύμα. Η συκοφαντία έχει αμέτρητες εκφάνσεις . Από το να πεις ότι ένα θαύμα του Θεού έγινε με την συνδρομή του διαβόλου, όπως οι πωρωμένοι και εθελουσίως τυφλωμένοι , οι εμπαθείς Φαρισαίοι έκαναν με τον Χριστό μας, ή να πεις στις μέρες μας (πόσο πύκνωσε αυτός ο τραγικός λόγος)ότι το Πανάγιο Πνεύμα δεν μπορεί να ενεργήσει και να καταστήσει απρόσβλητη από οποιονδήποτε μολυσμό την Θεία Κοινωνία.
Ας μην ασχολούμαστε με όσους βλασφημούν. Είναι αδιαπραγμάτευτο , είναι δόγμα αμετασάλευτο της πίστης μας .Ας κοιτάξουμε μόνο όσους βιωματικά και διαπρυσίως κηρύττουν αυτό το αμόλυντο ,το πανάγιο και θεραπευτικό για τα σώματα και τις ψυχές μας μυστήριο των μυστηρίων ! Η εμπειρία,η γεύση,η ψηλάφηση,η μύηση! Όσοι χωρίς αυτά προσπαθούν να πλησιάσουν,θα κατακαούν από το δαιμόνιο της λογικής . Μιλούσε πολύ συχνά για αυτό ο Άγιος Ιάκωβος ο εν Ευβοία , ο με συγχωρείτε ! Το δαιμόνιο της λογικής που συντηρεί το ψυχρό και όταν παρεισδύει χλιαραίνει το θερμό… Και έτσι γίνεται η αγία Λαβίδα κουταλάκι , το Σώμα του Χριστού μας ψωμάκι , το αίμα κρασάκι μελάκι και κοκό…
Λένε κάποιοι …Δεν μας ενδιαφέρει ο τρόπος μετάδοσης γιατί δεν παραβιάζεται το δόγμα από τα φθαρτά υλικά . Ας το συζητήσουμε λοιπόν …
Ένα παράδειγμα: (δεν συζητάμε επουδενί λόγω την χρήση ξεχωριστής για τον καθένα λαβίδας, γιατί είναι αυτονόητο το βλάσφημο τούτης της πρακτικής) Ας παραβλέψουμε για λίγο την Θεοδίδακτη και ασφαλεστέρα όλων των προϋπαρχόντων μετάδοση της Θείας Κοινωνίας δια της Αγίας Λαβίδας(για αποφυγή ατυχημάτων και απροσεξιών) και ας επιστρέψουμε στην μέθοδο μετάδοσης της πρώτης Εκκλησίας από την γνωστή Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου.
Αλλά εδώ έχουμε κάτι ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ . Εξαιτίας ποιού κινήτρου θα επανέλθει αυτή η αρχαία συνήθεια ; Λόγω της διάθεσής μας σε ανύποπτο χρόνο να επαναφέρουμε μια συνήθεια των πρώτων Χριστιανών ή εξαιτίας ότι εμμέσως πλην σαφώς συναινούμε στου δαιμονίου της λογικής τους βλασφήμους λογισμούς ότι μπορεί να μεταδοθεί μόλυνση και ασθένεια δια της κοινής αγίας Λαβίδος και των παναχράντων μυστηρίων ; Για να ικανοποιήσουμε όλους εκείνους που άγευστοι και αμύητοι ζητούν αποδείξεις και εκλογίκευση της μυστηριακής μας πίστης η οποία είναι θεμελιωμένη στο ιεροκρύφιο,στο υπερφυές και στο υπέρλογο ! Ποιο το κίνητρο λοιπόν ; Ποια η αφορμή ; Άπαγε της βλασφημίας ! Θα γίνουμε συνεργοί λοιπόν σε αυτό το έγκλημα αδελφοί και πατέρες ; Γιατι η υποκειμενική υπόσταση αυτού του ανουσιουργήματος χτυπάει καμπανάκι …Αυτό του ασυγχωρήτου εις τους αιώνες των αιώνων …
Νώντας Σκοπετέας
Σερβίτσιο απο κουταλάκια ! Ανατριχιαστικό ! Βλασφημία του Μυστηρίου !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι το παλαιότερο τυπικό ο εμβαπτισμος του αγίου Άρτου, αυτό είναι επαναλαμβανόμενο λάθος. Είναι νεωτερισμος, που πιθανώς χρονολογειται στα τέλη του 19αιωνα, όταν έγινε επανασυσταση της ψευδεπιγραφης "Λειτουργιας του Αγίου Ιακώβου".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς συμπληρώσω εδώ ότι ο αγιος Σωφρόνιος του Εσσεξ, ο κατεξοχήν σύγχρονος "λειτουργικός Πατήρ", δεν τελουσε ποτέ τη "λειτουργία του Αγίου Ιακώβου", τουναντίον τελουσε πολύ συχνά αυτήν του Μεγάλου Βασιλείου, ακόμα και τις καθημερινές (δεν απαγορεύεται καθόλου). Επιπλέον, είχε ο ίδιος συγγράψει λειτουργικές ευχές, προς ανάγνωση πριν από το Χερουβικο, και οι οποίες είναι υπέροχες σε νοήματα και ύφος. Τις διαβάζουν στο μοναστήρι.
Λυπήθηκα πολύ όταν ο αρχιεπίσκοπος μίλησε για "κουταλάκι" και εμφάνισε τον νεωτερισμο μιας ψευδεπιγραφης λειτουργίας ως αρχαίο έθος. Δείχνει απουσία επαρκούς λειτουργικής παιδείας, δυστυχώς.
Για να είμαστε ξεκάθαροι και τίμιοι με την Παράδοση μας, ας παραδεχτούμε την ιστορική αλήθεια:
Ο μόνος αρχαίος και αυθεντικός τρόπος μετάδοσης της θείας Ευχαριστίας στους πιστούς είναι αυτός που βλέπουμε σε τοιχογραφίες βυζαντινές : Ο αγιος Άρτος στην παλάμη της δεξιάς χειρός και ο αγιος Οίνος από το κοινό Ποτήριο. Όπως δηλαδή κοινωνουν οι κληρικοί. Παραπέμπω και στο γνωστό σύγγραμμα του Κωνσταντίνου Καλλινιίκου "Ο Χριστιανικός Ναός".
Αλλά και εδώ έχουμε "μολυσμο", αφού το Ποτήριο είναι κοινό. Οπως και στον Μυστικό Δείπνο... Επιπλέον, επιμηκυνεται κατά πολύ ο χρόνος μετάληψης των πιστών, είναι ευνόητο.
Από τη στιγμή που το λειτουργικό έθος επιβάλλεται στον αρχιεπίσκοπο Αμερικής από τους πλούσιους Greek American χορηγούς, τότε κάτι σάπιο υπάρχει. Μήπως ο συμπαθής Ελπιδοφόρος θα πρέπει να περιμένει νέα εμφάνιση του Αγίου Ιακώβου του Με Συγχωρείτε για να αισθανθεί το λάθος του; Χρειάζεται; Δεν γνωρίζω...
Cyclus
Για λόγους πρακτικούς η εκκλησία υιοθέτησε τον εμβαπτισμό του άρτου στον οίνο , που δεν αναιρεί το κοινό ποτήριο .
ΔιαγραφήΑν κατάλαβα καλά, συμφωνείς οτι εκ του
ΑπάντησηΔιαγραφήπονηρού τίθεται το ζήτημα
της αλλαγής του τρόπου
της Κοινωνίας
εφόσον
με πονηρό τρόπο
από πονηρούς ανθρώπους
σε μία πονηρή συγκυρία
τίθεται βίαια,
το θέμα αλλαγής
τ ρ ό π ο υ...
Επεκτείνοντας τον συλλογισμό του ανωτέρω σχολιαστή Cyclus, αναρωτιέμαι αν εμφανιζόταν στον Σ. Ελπιδοφόρο ο κεκοιμιμένος πλέον π. Εφραίμ της Αριζόνα, και τον συμβούλευε να αλλάξει στάση στο θέμα, αυτός θα τον άκουγε; Δεν νομίζω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν ζήτησε ο πλούσιος της παραβολής από τον Θεό να του επιτραπεί να πάει να ειδοποιήσει τα υπόλοιπα τα αδέρφια του στην Γή για να αλλάξουν, η απάντηση ήταν ΟΧΙ. Έχουν τους προφήτες... Αν δεν ακούσουν αυτούς "...ακόμη και νεκρός να εγερθεί, ούτε εκείνου ακούσονται."
Παιδιά μια κουβέντα μόνο. Μην τους χαρίζουμε έτσι απλά τη λογική. Υπάρχουν πολλές επιστημονικές θεωρίες που αν τις σκάψεις λίγο και έχεις στοιχειώδεις γνώσεις π.χ. φυσικής ή μαθηματικών (στατιστικής κλπ) θα δεις ότι δεν είναι παρά υποθέσεις εργασίας, μη αποδεδειγμένες, μη αποδείξιμες συχνά. Αφέλειες, ευπιστίες, φαντασιοκοπήματα. Όχι όλες, αλλά αρκετές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια αυτό θα ήθελε εκτενές κείμενο για να το υποστηρίξω και δε γίνεται σε ένα σύντομο σχόλιο ιστολογίου. Μια νύξη κάνω μόνο, γιατί το βλέπω συχνά σε πρόσφατα κείμενα αυτό.
Δεν έχω καταλάβει τι τα κάνουν μετά αυτά τα... "κουταλάκια". Τα βάζουν στο πλυντήριο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντωμεταξύ τα μιας χρήσης τα αποφεύγουν λόγω μόλυνσης του περιβάλλοντος; Ή επειδή είναι κακόγουστα;
Τρελλαθήκαμε...
Θυμάμαι από τα παλαιά ΙΕΡΟΙΣ που πραγματοποιούσαν αγρυπνία στην μνήμη του Αγ.Ιακώβου αλλά δεν τελούσαν την θεία λειτουργία αυτού παρά την Θ.Λειτουργία του Αγ.ιωαννου του Χρυσοστόμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε στο τυπικό της Εκκλησίας μας δεν αναφέρεται πουθενά ότι πρέπει να τελείται η συγκεκριμένη Θ.Λειτουργία.
Όλα αυτά είναι σκέψεις που οδηγούν σε καταστάσεις προβληματικές εντός εκκλησίας.Ειδικά τα τελευταία χρόνια όπου ακόμα και απο ραδιοφωνικούς σταθμούς ακούγαμε ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΕΣ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ του ΑΓ.ΙΑΚΩΒΟΥ.
Άλλωστε όπως αναφαίρθηκε πιο πάνω η μεταληψη του Θείου Αίματος με ποιόβν τρόπο θα γίνεται;;;
ΜΗΠΩΣ ΜΕ ΕΝΕΣΙΜΕΣ ΣΥΡΙΓΓΕΣ;;;ΑΛΛΑ ΑΣ ΤΟ ΑΦΗΣΩ ΤΩΡΑ ΜΗΝ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ...
Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ