Οι Ιεράρχες καλούν «...όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να
εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική
Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα,
δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020.)»
Απορία:
Η Τετάρτη 27 Μαΐου είναι εργάσιμη ημέρα. Αν έχει παρέλθει το ζήτημα της
πανδημίας (που είναι πολύ δύσκολο να έχει παρέλθει εντελώς μέχρι τότε)
όλοι θα έχουν επιστρέψει στις εργασίες τους ενώ στις (άπειρες στη Χώρα
μας) τουριστικές περιοχές θα έχουν αρχίσει πυρετώδεις προετοιμασίες για
να σώσουν ό,τι προλάβουν από την τουριστική περίοδο... Πώς θα
παρευρεθούμε στην Αναστάσιμη Παννυχίδα η οποία τελειώνει στην καλύτερη
περίπτωση 40 λεπτά μετά τις 12;! Και πώς θα εορτάσουμε με το μυαλό
μακριά από βιοτικές μέριμνες και συγκεντρωμένο στην Προσευχή;
Θα μπορούσαμε να το πάμε και πιο μακριά και να ρωτήσουμε: Με τι θράσος, Κλήρος και Λαός θα Κοινωνήσουμε Χριστό και θα ψάλλουμε
«Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν, Ἅδου τὴν καθαίρεσιν, ἄλλης βιοτῆς, τῆς αἰωνίου ἀπαρχήν, καὶ σκιρτῶντες ὑμνοῦμεν τὸν αἴτιον, τὸν μόνον εὐλογητὸν τῶν Πατέρων, Θεὸν καὶ ὑπερένδοξον» ;
«Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν, Ἅδου τὴν καθαίρεσιν, ἄλλης βιοτῆς, τῆς αἰωνίου ἀπαρχήν, καὶ σκιρτῶντες ὑμνοῦμεν τὸν αἴτιον, τὸν μόνον εὐλογητὸν τῶν Πατέρων, Θεὸν καὶ ὑπερένδοξον» ;
(Εκπληκτική ερμηνεία του ψαλμού αυτού από τον Άγ. Πορφύριο )
Δρ. Γεωργίου Παπαζάχου
Αντί
άλλης Πασχάλιας ευχής, θα σας μεταφέρω τα χαρμόσυνα αναστάσιμα βιώματα
του μακαριστού γέροντα Πορφυρίου, όπως τα έζησα μία Τρίτη Διακαινησίμου
στο κελλάκι του. Πήγα να τον δω σαν γιατρός. Μετά την καρδιολογική
εξέταση και το συνηθισμένο καρδιογράφημα με παρεκάλεσε να μη φύγω.
Κάθισα στο σκαμνάκι κοντά στο κρεβάτι του. Έλαμπε από χαρά το πρόσωπό
του. Με ρώτησε:
- Ξέρεις το τροπάριο που λέει «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν….»;
- Ναι, γέροντα, το ξέρω.
- Πες το.
Άρχισα
γρήγορα-γρήγορα, «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, Άδου την καθαίρεσιν,
άλλης βιοτής, της αιωνίου, απαρχήν και σκιρτώντες υμνούμεν τον αίτιον,
τον μόνον ευλογητόν των πατέρων Θεόν και υπερένδοξον».
- Το κατάλαβες;
- Ασφαλώς το κατάλαβα. Νόμισα πως με ρωτάει για την ερμηνεία του. Έκανε μία απότομη κίνηση του χεριού του και μου είπε:
- Τίποτε δεν κατάλαβες, βρε Γιωργάκη!
Εσύ
το είπες σαν βιαστικός ψάλτης… Άκου τι φοβερά πράγματα λέει αυτό το
τροπάριο: Ο Χριστός με την Ανάσταση Του δεν μας πέρασε απέναντι από ένα
ποτάμι, από ένα ρήγμα γης, από μία διώρυγα, από μία λίμνη ή από την
Ερυθρά θάλασσα. Μας πέρασε απέναντι από ένα χάος, από μία άβυσσο, που
ήταν αδύνατο να την περάσει ο άνθρωπος μόνος. Αιώνες περίμενε αυτό το
πέρασμα, αυτό το Πάσχα. Ο Χριστός μας πέρασε από τον θάνατο στη ζωή. Γι’
αυτό σήμερα «θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, άδου την καθαίρεσιν». Χάθηκε ο
θάνατος. Το κατάλαβες; Σήμερα γιορτάζουμε την «απαρχή» της «άλλης
βιοτής, της αιωνίου» ζωής κοντά Του.
Μίλαγε με ενθουσιασμό και βεβαιότητα. Συγκινήθηκε. Σιώπησε λίγο και συνέχισε πιο δυνατά:
- Τώρα δεν υπάρχει χάος, θάνατος, νέκρωση, άδης. Τώρα όλα χαρά, χάρις στην Ανάσταση του Χριστού μας. Αναστήθηκε μαζί του η ανθρώπινη φύση. Τώρα μπορούμε και μείς να αναστηθούμε, να ζήσουμε αιώνια κοντά Του… Τι ευτυχία η Ανάσταση! «Και σκιρτώντες υμνούμεν τον αίτιον». Έχεις δει τα κατσικάκια τώρα την άνοιξη να χοροπηδούν πάνω στο γρασίδι, να τρώνε λίγο από τη μάνα τους και να χοροπηδούν ξανά; Αυτό είναι το σκίρτημα, το χοροπήδημα. Έτσι έπρεπε και μείς να χοροπηδούμε από χαρά ανείπωτη για την Ανάσταση του Κυρίου μας και τη δική μας.
Διέκοψε πάλι το λόγο του. Ανέπνεα μια ευφρόσυνη ατμόσφαιρα.
- Μπορώ να σου δώσω μια συμβουλή; συνέχισε. Σε κάθε θλίψη σου, σε κάθε αποτυχία σου να συγκεντρώνεσαι μισό λεφτό στον εαυτό σου και να λες αργά-αργά αυτό το τροπάριο. Θα βλέπεις ότι το μεγαλύτερο πράγμα στη ζωή σου - και στη ζωή του κόσμου όλου - έγινε. Η Ανάσταση του Χριστού, η σωτηρία μας. Και θα συνειδητοποιείς ότι η αναποδιά που σου συμβαίνει είναι πολύ μικρή για να χαλάσει τη διάθεση σου.
Μου ’σφίξε το χέρι, λέγοντας:
- Σου εύχομαι να «σκιρτάς» από χαρά, κοιτάζοντας πίσω σου το χάος από το οποίο σε πέρασε ο Αναστάς Κύριος «ο μόνος ευλογητός των Πατέρων»… Ψάλε τώρα και το «Χριστός Ανέστη».
Υστερόγραφο δικό μου.
«Αληθώς Ανέστη»!
Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου, Αγίου Όρους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ.
https://koutloumous.com/el/φοβοσ-και-πιστη-μπροστα-στη-δοκιμασια
Ρε που φτάσαμε. Αναβολή Αναστάσεως. Δηλαδή το κάναμε ποδοσφαιρικά. Αναβολή του αγώνα σε άλλη ημερομηνία. ΉΜΑΡΤΟΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφήστε που την Τετάρτη της απόδοσης θα πρέπει να γιορτάσουμε με ψάρι. Όχι ότι είναι κακό, αλλά δεν θυμίζει Πάσχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα κάτι τέτοιο μέ αναπαύει ! Έστω ! Είναι μιά παρηγοριά . Θα είναι άλλωστε σύμφωνα μέ το εορτολόγιο . Μόνο αμφιβάλλω οτι είναι απλώς υποσχέσεις , σαν καραμέλες σε μικρά παιδιά που γκρινιάζουν . Μήπως απλά θέλουν νά απαλλαγούν απο τις φωνές μας που τους ξεκουφαίνουν . Στο βάθος όλων αυτών είναι ο φόβος των απίστων οτι η θεία Κοινωνία μολύνει . Δεν το χωρά ο νούς τους !
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΑΡΤΟΣ, Ο ΟΙΝΟΣ, Ο ΤΡΟΠΟΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙερά Μονή Κουτλουμουσίου, Αγίου Όρους.
https://koutloumous.com/el/ο-αρτοσ-ο-οινοσ-ο-τροποσ
Αν έχω καταλάβει καλά, όπως είπε δημόσια κάποιος Εκκλησιαστικός άνδρας, δεν γίνεται μετάθεση του Πάσχα, αλλά απλά θα εορτασθεί η Απόδοση του Πάσχα που είναι όπως η εορτή του Πάσχα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά υπάρχει το πολύ σοβαρό πρόβλημα της ημερομηνίας (εργάσιμες μέρες).
Έτσι ακριβώς! Άλλο Πάσχα και άλλο απόδοση της εορτής.Δηλαδη το Πάσχα πέταξε! Καλή μετάνοια σε όλους μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.in.gr/2020/04/03/greece/enas-ellinas-esose-tin-xora-apo-ton-koronaio-ymnoi-rosikis-efimeridas-gia-ton-tsiodra/
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον έκαναν και "σωτήρα"!
Κατάντια!
Πραγματικά πρόκειται για κατάντημα!
Διαγραφή"Θεοποιούν" θνητούς, εν ονόματι της επιστημοσύνης τους.
Και τους κάνουν και stars.