Εἶναι γεγονός, ὅτι τά τελευταῖα χρόνια παρατηρεῖται ἕνα ἀνησυχητικό φαινόμενο,
τό ὁποῖο καί καταγράφεται στόν τίτλο μας· θά προσπαθήσουμε νά τό ἐρευνήσουμε
τεκμηριώνοντάς το μέ τά ἴδια τά λόγια καί τίς πράξεις τῶν Πατριαρχῶν μας ἀλλά
καί λοιπῶν Ἀρχιερέων ἤ καί λαϊκῶν θεολόγων. Ἄς ξεκινήσουμε τήν
ἐνδεικτική παράθεση τῶν προσώπων καί τῶν στοιχείων:
Ἡ «κορωνίδα καί κεφαλή», σύμφωνα μέ τόν Ἡγούμενο τῆς Ἱ.Μ.
Βατοπαιδίου Ἐφραίμ, «τῆς ἐπιγείου στρατευομένης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας»[1],
ὁ «Παναγιώτατος καί Θειώτατος Οἰκουμενικός» Πατριάρχης
Βαρθολομαῖος, ἐνῷ διακηρύττει μέ παρρησία ὅτι «Τό Οἰκουμενικόν
Πατριαρχεῖον ἀγωνίζεται σήμερα, ἐνώπιον τῶν πολλῶν συγχύσεων καί ἀξιολογικῶν
ἀνατροπῶν, νά διαφυλάξη τήν πίστιν τῶν Πατέρων, τήν δοξολογικήν λατρείαν
τοῦ Θεοῦ καί τό εκκλησιαστικόν ἦθος...»[2], πράττει
ἀκριβῶς τό ἀντίθετο! Δωρίζει τό κοράνιο, πού βλασφημεῖ τόν Κύριο Ἰησοῦ,
χαρακτηρίζοντάς το «ἱερό», κηρύττει ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες καί οἱ
πίστεις εἶναι ὁδοί σωτηρίας, κοινωνεῖ οὐνῖτες, δημιουργεῖ σχίσματα, εἶναι
ὑπεύθυνος γιά τούς διωγμούς τῶν ἀδελφῶν, τῶν ἐλαχίστων, Χριστιανῶν τῆς
Οὐκρανίας καί ἄλλα πολλά ἀρνητικά ἤ καί ἀντίθετα διακείμενα πρός τήν
Ὀρθοδοξία καί τήν πίστη τῶν Πατέρων, ὅλα καταγεγραμμένα, στήν πλούσια,
νεώτερη καί σύγχρονη ἐκκλησιαστική ἱστορία.
Τό 1999, ὁ ἴδιος Πατριάρχης εἶχε στείλει ἐπιστολή στό Πατριαρχεῖο Μόσχας, συμφωνῶντας μέ τήν καθαίρεση τοῦ Φιλάρετου Ντενισένκο, ὁ ὁποῖος εἶχε ἀναθεματισθεῖ γιά πρόκληση σχίσματος καί γιά ἀντικανονικές ἐνέργειες, ἐνῶ τό 2018 ἀναγνώρισε ὡς κανονική Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας τό ἐκκλησιαστικό μόρφωμα πού καταδίκασε. Ἀναφέρει χαρακτηριστικά ὁ καθηγητής Δογματικῆς κ. Τσελεγγίδης: «Μιλάω γιά ἐκκλησιαστικό μόρφωμα γιατί ἔκαναν ἀντικανονικές ἐνέργειες ὅπως χειροτονήσεις ἤ αὐτοχειροτονήσεις καί τό Πατριαρχείο τῆς Μόσχας τούς καθαίρεσε. Μάλιστα τό 1999 ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαῖος εἶχε στείλει ἐπιστολή στό Πατριαρχεῖο Μόσχας συμφωνῶντας μέ τήν καθαίρεση. Τί ἄλλαξε ἀπό τότε καί τώρα αναγνωρίζεται ἡ ἴδια ἐκκλησία μέ μητροπολίτη τόν Ἐπιφάνιο; Γιατί ἀναγνωρίζει ἕνα μόρφωμα τό ὁποῖο ὁ ἴδιος εἶχε καταδικάσει;»[3]
Ὁ Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας Θεόδωρος, ἐνῶ εἶχε ὑποσχεθεῖ καί διαβεβαιώσει ὅτι κατά τό συλλείτουργο μέ τόν Μητροπολίτη Λεμεσοῦ Ἀθανάσιο δέν θά μνημονεύσει τόν σχισματικό Επιφάνιο, ἀλλά πάρα μόνο θά μνημόνευε τόν Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου καί τόν οἰκεῖο Μητροπολίτη, γιά νά μήν δημιουργηθεῖ κανένα πρόβλημα, τελικά, τόν μνημόνευσε ὡς κανονικό Μητροπολίτη Κιέβου![4]
Τό 2018, ὁ ἴδιος Πατριάρχης, «ἔδιδεν ‘‘ὅρκον’’ ὑπερασπίσεως τοῦ κανονικοῦ Μητροπολίτου Κιέβου κ. Ὀνουφρίου»[5].
Συγκεκριμένα, «στίς 27 Σεπτεμβρίου 2018 στόν Καθεδρικό Ναό τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος ... εἶπε: “Μείνετε στήν Ορθόδοξη πίστη, μείνατε στήν Κανονική Ἐκκλησία. Ὁ Ἀπόστολος Πατριάρχης Πέτρος τόν πρῶτο αἰῶνα εἶδε σχισμένο τόν χιτῶνα τοῦ Χριστοῦ. Αὐτός ὁ χιτῶνας μένει ματωμένος τόσους αἰῶνες. ... Ὅμως στήν Οὐκρανία αὐτή τήν εὐλογημένη Ὀρθόδοξη χώρα, ὑπάρχει ἡ Κανονική Ἐκκλησία. Ὑπάρχει ὁ Μακαριώτατος ἀδελφός μας Ὀνούφριος, ἕνας εὐλογημένος ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ, ἕνας πραγματικός μοναχός. Πρίν μία ἑβδομάδα βρισκόμουν στήν Ἐκκλησία τῆς Πολωνίας. Μαζί μέ τόν Μητροπολίτη Βαρσοβίας ὑπογράψαμε κείμενο, ὅτι εἴμαστε κοντά στήν κανονική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας. Εἴμαστε κοντά στούς ἀνθρώπους πού θέλουν μιά Ὀρθόδοξη εἰρηνική Ἐκκλησία. Ἡ ἀγάπη μου εἶναι κοντά σας. Ἔρχομαι λοιπόν κοντά σας γιά νά σᾶς πῶ, μείνετε πιστοί στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία σας. Εὐχαριστῶ πού ἤλθατε σήμερα καί γέμισε αὐτή ἡ Ἐκκλησία. Χριστός Ἀνέστη»[6]. Ἕνα χρόνο μετά, «διέγραψε» τόν κανονικό Μητροπολίτη Ὀνούφριο, καί ἀναγνώρισε τόν σχισματικό Ἐπιφάνιο!
Ὁ μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως, δήλωσε: «ἀκόμη καί ἄν αὐτό, πού οἱ χριστιανοί μας θεωροῦν σωστό, ἀκόμη καί ἄν εἶναι ἀντίθετο μέ τό Εὐαγγέλιο, ἐγώ θά ὑπερασπιστῶ αὐτό, πού λένε οἱ χριστιανοί μας, γιατί οἱ Χριστιανοί μας ἔφτιαξαν τό Εὐαγγέλιο, δέν ἔφτιαξε τό Εὐαγγέλιο τήν Ἐκκλησία»[7], τάχθηκε μέ παρρησία ὑπέρ τῆς γνώμης τοῦ λαοῦ, ἀκόμη καί ἐάν εἶναι ἐνάντια στό Εὐαγγέλιο. Προσφάτως, μετά τό δίκαιο αἴτημα τοῦ λαοῦ γιά τό δικαίωμα στίς ἀνοικτές ἐκκλησίες καί τήν Θεία Κοινωνία, καί στό ἐρώτημα δημοσιογράφου, «Μετά ἀπό ὅσα ἔχουν συμβεῖ, ἀνησυχεῖτε γιά τό πῶς ὁ λαός ἐκλαμβάνει πλέον τή στάση, τον ρόλο τῆς Ἐκκλησίας; Πόσο ἔχει διαταραχθεῖ αὐτή ἡ σχέση;»[8], μεταξύ ἄλλων ἀπάντησε: «...τό ‘‘ὅ,τι θέλει ὁ λαός’’ εἶναι προτεσταντισμός...». Τελικά, θά ὑπερασπίζεται ἤ ὄχι αὐτό πού λένε οἱ χριστιανοί;
Θεολόγος ἔγραψε στό ἱστολόγιό του: «Μέ τήν εὐκαιρία ἅς γράψω κι αὐτό που ἀπό καιρό ἤθελα. Αὐτὸ πού λέγεται “οἰκουμενισμός” δέν υπάρχει. Ὑπάρχει μόνο στή νοσηρή φαντασία κάποιων διεστραμμένων πού θέλουν συνεχῶς νά σπέρνουν ζιζάνια στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Κι ἄν κάποιοι σύγχρονοι, ἐνάρετοι καί ἁγιασμένοι θεολόγοι καί ποιμένες χρησιμοποίησαν τόν ὅρο, αὐτό δέ σημαίνει τίποτα. Δηλαδή δεν ἐκφράζει τήν συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας γι' αὐτό που ὑποτίθεται πώς εἶναι ὁ “οἰκουμενισμός”. Τά περί “παναιρέσεως” εἶναι ἀστειότητες καί ἀθλιότητες μαζί...»[9].
Ὁ ἴδιος θεολόγος, σχολιάζοντας κάποια ζωγραφιά μέ τόν ἅγιο Λουκᾶ, τόν ἅγιο
Ἀλέξανδρο Schmorell καί μέ «ἁγίους» παπικούς «ἰατρούς καί νοσηλευτές του
20ου αἰῶνα», σημειώνει, μεταξύ ἄλλων: «Μέ ἀφορμή τόν πολύχρονο πόλεμο
στήν Συρία, έγινε λόγος γιά τόν "οἰκουμενισμό τοῦ μαρτυρίου",
καθώς οἱ χριστιανοί ὅλων τῶν δογμάτων ἀδιακρίτως ἦσαν θύματα τῆς φρίκης τοῦ
πολέμου.
Στόν καιρό τοῦ κορωνοϊού θά μπορούσαμε να μιλήσουμε γιά τόν "οἰκουμενισμό τῆς πανδημίας", ἀφοῦ ὅλοι καλοῦνται νά ἀντιμετωπίσουν τόν πόλεμο τῆς πανδημίας, μέ τά πνευματικά ὅπλα πού εἶναι σέ ὅλους γνωστά: εὐθύνη, προσευχή, ὑπομονή, ἀλλά καί θυσία, ὅπως αὐτή τοῦ προσβληθέντος ἀπό κορωνοϊό Ρωμαιοκαθολικοῦ ἱερέα Giuseppe Berardelli, ὁ ὁποῖος ἔδωσε τόν αναπνευστήρα του στόν διπλανό ασθενή καί πέθανε. Γιά νά ζήσει ὁ ἄλλος!»[10].
Μέ ἄλλα λόγια, συμπεριλαμβάνοντας στή λέξη τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ὀρθοδόξους καί αἱρετικούς χριστιανούς ταυτίζει τήν ἔννοιά του μέ αὐτούς πού τούς κατηγοροῦσε ὡς «διεστραμμένους» πού ἔχουν «νοσηρή φαντασία»!
Δέν εἶναι νά ἀπορεῖ κανείς;
Στόν καιρό τοῦ κορωνοϊού θά μπορούσαμε να μιλήσουμε γιά τόν "οἰκουμενισμό τῆς πανδημίας", ἀφοῦ ὅλοι καλοῦνται νά ἀντιμετωπίσουν τόν πόλεμο τῆς πανδημίας, μέ τά πνευματικά ὅπλα πού εἶναι σέ ὅλους γνωστά: εὐθύνη, προσευχή, ὑπομονή, ἀλλά καί θυσία, ὅπως αὐτή τοῦ προσβληθέντος ἀπό κορωνοϊό Ρωμαιοκαθολικοῦ ἱερέα Giuseppe Berardelli, ὁ ὁποῖος ἔδωσε τόν αναπνευστήρα του στόν διπλανό ασθενή καί πέθανε. Γιά νά ζήσει ὁ ἄλλος!»[10].
Μέ ἄλλα λόγια, συμπεριλαμβάνοντας στή λέξη τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ὀρθοδόξους καί αἱρετικούς χριστιανούς ταυτίζει τήν ἔννοιά του μέ αὐτούς πού τούς κατηγοροῦσε ὡς «διεστραμμένους» πού ἔχουν «νοσηρή φαντασία»!
Δέν εἶναι νά ἀπορεῖ κανείς;
Πορφυρίτης
σχόλιο:Ναι σκέτο τρελοκομείο ,αλλά όμως όλοι τους ξοφλημένοι...
σχόλιο:Ναι σκέτο τρελοκομείο ,αλλά όμως όλοι τους ξοφλημένοι...
…………………………………………..
[1] Ὁ Ἡγούμενος τῆς Ι.Μ. Βατοπαιδίου Ἐφραίμ,
«κατασπάζεται» τήν «χαριτόβρυτο δεξιά» τοῦ πατρ. Βαρθολομαίου!!, https://tasthyras.wordpress.com/
[2] Οἰκουμενικός Πατριάρχης: ''Τό Οἰκουμενικόν
Πατριαρχεῖον ἀγωνίζεται σήμερα νά διαφυλάξη τήν πίστιν τῶν Πατέρων'', https://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio/32615-oikoumenikos-patriarxis-to-oikoumenikon-patriarxeion-agonizetai-simera-na-diafulaji-tin-pistin-ton-pateron
[3] Δημήτριος Τσελεγγίδης: Γιατί ὁ Οἰκουμενικός
Πατριάρχης ἀναγνωρίζει ἕνα μόρφωμα τό ὁποῖο ὁ ἴδιος εἶχε καταδικάσει; https://aktines.blogspot.com/2019/10/blog-post_82.html
[4] «Ὁ Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας ὑποσχέθηκε
ὅτι δέν θά μνημονεύσει τόν Ἐπιφάνιο», http://orthodoxostypos.gr/
[5] «Ὁ Ἀλεξανδρείας δὲν ἐσεβάσθη οὔτε
τὴν ὑπογραφήν του οὔτε τὸν Βαρσοβίας!», http://orthodoxostypos.gr/
[6] «Ο Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας δέν εἶπε
μόνο ἀλλά καί ὑπέγραψε», http://orthodoxostypos.gr/
[7] Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος,
«Μητροπολίτης κηρύττει ἕτερον Εὐαγγέλιον», http://orthodoxostypos.gr/
[8] Mητροπολίτης Ἀνθιμος στό iefimerida.gr:
Πολύ καλά ἔκανε ὁ πρωθυπουργός καί ἔκλεισε τίς Ἐκκλησίες, https://www.iefimerida.gr/ellada/anthimos-ekklisia-poly-kala-ekane-o-prothypoyrgos-kai-ekleise-tis-ekklisies
[10] ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΕΙΚΟΝΑ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ
ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ, http://fanarion.blogspot.com/2020/03/20.html#more
Ο τυπικά χαζοχαρούμενος
ΑπάντησηΔιαγραφήχαρακτήρας της "εικονίτσας"
μαρτυρεί (βοά μήπως;)
για την έλλειψη σοβαρότητας
του πράγματος.