Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2019

Μια πρώτη απάντηση στην εγκύκλιο του Μητροπολίτη Σικάγου Ναθαναήλ σχετικά με την τοποθέτηση του Μητροπολίτη Μόρφου Νεοφύτου


Αποτέλεσμα εικόνας για ναθαναηλ επισκοπος

Σεβασμιότατε κε Ναθαναήλ,

Γράφετε στην εγκύκλιό σας ό,τι είναι ντροπή ακόμη και να παραφράσετε τα σχόλια του Μητροπολίτη Μόρφουκου Νεοφύτου σχετικά με την ομοφυλοφιλία. Εσείς μπορεί να ντρέπεστε αλλά εμείς χαιρόμαστε που ο Μητροπολίτης κ.Νεόφυτος τοποθέτησε την αλήθεια σχετικά με το θέμα αυτό όπως ακριβώς την εξέφρασε ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης και την εκφράζουν όλοι οι παλαιοί και σύγχρονοι Πατέρες και Άγιοι της Ορθοδόξου Εκκλησία μας.

Στο δεύτερο σημείο των επισημάνσεών σας –όπως γράφετε- από την διδασκαλία της Εκκλησίας μας σημειώνετε πως οι Άγιοι της Εκκλησίας κάνουν λάθη και πρακτικά και ηθικά. Χρησιμοποιείτε το επιχείρημα ό,τι ο Μέγας Βασίλειος σε λόγο του έκανε –παρ’ ότι- ήταν Μέγας και Άγιος της Εκκλησίας μας, λάθος όταν έγραφε στην ‘’Εξαήμερον’’[1] ότι οι ισχυρές βροχοπτώσεις έχουν σαν συνέπεια την εμφάνιση βατράχων και χελιών σε μια ‘’αυθόρμητη/αυτόματη  - γέννηση/αναπαραγωγή’’.

Σας διαφεύγει ό,τι –όπως σημειώνει ο μακαριστός π.Ιωάννης Ρωμανίδης[2] (+2006) : ‘’…ο θεόπτηςδυνάται να γνωρίζει τον τρόπο ερεύνης των φυσικών φαινομένων, όχι όμως από την θεοπτίαν, αλλά από τον επιστήμονα. Και ο επιστήμων δύναται να γίνει θεόπτης, αλλά όχι μέσω της επιστήμης του, αλλά μόνον μέσω του θεόπτου. Ο θεόπτης δύναται να είναι κατά κόσμον εγγράμματος ή αγράμματος. Ο επιστήμων δύναται να είναι κατά Θεόν εγγράμματος ή αγράμματος.

Ο Θεόπτης είναι θεόπνευστος και ομιλεί απλανώς περί Θεού και οδηγεί αλαθήτως προς τον Θεόν, αλλά δεν είναι αλάθητος εις τα αφορώντα τας θετικάς και άλλαςεπιστήμας θέματα, περί των οποίων δύναται να γνωρίζει μόνον όσα γνωρίζουν οι σύγχρονοί του επιστήμονες’’.

Επομένως σεβασμιότατε κ.Ναθαναήλ αυτό που αναφέρει στην Εξαήμερον του ο Μέγας Βασίλειος μπορεί να είναι επιστημονικό λάθος αλλά η τοποθέτηση του Αγίου Πορφυρίου στο θέμα της ομοφυλοφιλίας –θέμα που αφορά άμεσα την πνευματική πορεία του ορθόδοξου χριστιανούεφόσον πρόκειται για πάθος/αμάρτημα και απόκλιση από το φυσιολογικό (παρά φύσιν)- είναι απλανής τοποθέτηση ενός Θεόπτη Αγίου (του Πορφυρίου) ο οποίος μας οδηγεί ‘’αλαθήτως προς τον Θεό’’.

Γιατί λοιπόν επικαλείστε ένα επιστημονικό λάθος του Μεγάλου Βασιλείου για να υπονομεύσετε την απλανή και Θεόπνευστη τοποθέτηση των Αγίων μας (και συγκεκριμένα του Αγίου Πορφυρίου) σε θέματα σωτηριολογικά και πνευματικά; 

Πέραν τούτου, σε άλλο σημείο της εγκυκλίου σας (βλέπε 4η παράγραφο) κάνετε λόγο πως όσα είπε ο Μητροπολίτης Μόρφου κος Νεόφυτος δεν εκφράζουν την διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας. Παρακαλώ σεβασμιότατε να μελετήσετε την απάντηση του ΑρχιμανδρίτουκουΦωτίου Ιωακείμ προς τον Μητροπολίτη Κυρήνειαςκο Χρυσόστομο[3]καθώς και την απάντηση του Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κου Ιερεμία[4]. Εφόσον είστε καλοπροαίρετος, στις δυο ανωτέρω τοποθετήσεις θα κατανοήσετε ποια είναι εν συνόλω η τοποθέτηση των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας σχετικά με την ομοφυλοφιλία και τα παρά φύσιν αμαρτήματα.

***

Επιτρέψτε μου όμως συνοπτικά να καταγράψω, χάριν της αληθείας, τις τοποθετήσεις κάποιων σύγχρονων Αγίων και Γερόντων της Εκκλησίας μας:

Ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης σημείωνε –όπως ο γράφει ο μοναχός Ιωάννης[5] -: ‘’… οι παρά φύσιν σχέσεις των γονέων (πρωκτικός και στοματικός έρωτας) επειδή είναι ομοφυλοφιλικές (συνειδητά ή ασυνείδητα) διαστροφές αλλοιώνουν το D.N.A. των γεννητόρων και προκαλούν πολλές φορές την γέννηση παιδιών με ροπή προς την έκφυλη σεξουαλική ζωή (ομοφυλόφιλη ή ετεροφυλόφιλη). Τούτο διότι οι γενετήσιες σεξουαλικές ανδρόγυνες  σχέσεις όταν για ‘’ποικιλία’’ ερωτικής απόλαυσης παρεκτρέπονται σε παρά φύσιν ανώμαλες σαρκικές σχέσεις εκφυλίζουν την κυτταρική μνήμη του D.N.A. των δυο γονέων. Εξού το Αγιοπατερικό χωρίο: ‘’αμαρτίαι γονέων παιδεύουσιν τέκνα’’, πασίγνωστη αγιογραφική ρήση’’.

Ο σύγχρονος Γέροντας Αναστάσιος Κουδουμιανός[6](της Ιεράς Μονής Κουδουμά 1925-2013 μ.Χ.) –όπως σημειώνει πάλι ο μοναχός Ιωάννης- :‘’… παρόμοιες ήταν και οι δικές του τοποθετήσεις. Μάλιστα, ο όσιος Γέροντας Αναστάσιος έλεγε ό,τι ο σκοπός του γάμου είναι να διασώσει το κατά φύσιν και να οδηγήσει στο υπέρ φύσιν, δηλαδή στην θέωση. Όταν (ο γάμος) παρεκτρέπεται στο παρά φύσιν όχι απλώς δεν έχει όφελος (πνευματικό) αλλά αποδεικνύεται και πολλαπλώς επιζήμιος γιατί συγκαλύπτει την διαστροφή κάτω από τον φυσιολογικό μανδύα (του γάμου) και μας ταυτίζει με τον διεστραμμένο δαίμονα, γεγονός που έχει επιπτώσεις τόσο στην ψυχική αρμονία των συζύγων όσο και στην γενετική τους συνέχεια (τα τέκνα τους, τους απογόνους τους). Αυτές οι αμαρτίες μας υποβιβάζουν χαμηλότερα και από τα επίπεδα των ζώων τα οποία έχουν σιδηρούς φραγμούς που διέπουν την λειτουργία του γενετήσιου ενστίκτου και ουδέποτέ εκτρέπονται στο παρά φύσιν’’.

Ο Γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος σημείωνε –όπως γράφει πάλι ο μοναχός Ιωάννης- : ‘’…Επίσης, ο άγιος μακαριστός σύγχρονός μας αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Μυτιληναίος μάς τόνιζε σε διάφορες ομιλίες του, μέσα από την Παλαιά Διαθήκη ότι η κακή κληρονομικότητα, λόγω σαρκικής αμαρτωλότητας επηρεάζει αρνητικά κληρονομικά τους απογόνους μας μέχρι 7ης γενεάς.’’

Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης –όπως μας μεταφέρει από σχετική εμεπειρία του ο π. Σάββας Αγιορείτης[7]: ‘’… ὅτι κάποτε ὁ ὍσιοςΠαΐσιοςἔδωσε δυναμικό τέλος σ’ ἕνα φορτικό καί ἄκρωςἐφάμαρτο συζυγικό της βάσανο…Εἶχαν διαφορετικό Πνευματικό ἐκείνηκαί ὁ σύζυγός της. Ὁ δικός της Πνευματικός ἦταν πατερικός καί εὐσυνείδητος καί ὑπεδείκνυε τίς θεοχάρακτες γραμμές καί προϋποθέσεις τοῦ τίμιου γάμου. Ὁ Πνευματικός τοῦ συζύγου της ἦταν νεωτεριστής καί μεταπατερικός καίἔλεγεστό σύζυγό της τό γνωστό καί βλάσφημο καί ἀμοραλιστικό λόγιο ὅτι "ὁ Θεός ἀφήνειἐλεύθερες τίς κρεβατοκάμαρες καί δέν ἀσχολεῖταιμέτό τί κάνουν οἱ σύζυγοι κατά τήν σχέση, ἀλλάμέτήν καρδιά…". Ὁ σύζυγος ἀπαιτοῦσενάμεταβληθεῖ ἡ σύζυγός του σέ χοιρώδη καί λασπώδη κρεάτινη μάζα καίδιαρκῶς τήν πίεζε νά ἐνδώσει, μέ εὐλογίατοῦ Πνευματικοῦ του, στήν παρά φύσιν θεομίσητη καί βδελυρή ἁμαρτία!!!

Κάποτε ἀπελπισμένη κατέφυγε στήνἹερά Μονή ἉγίουἸωάννουτοῦ Θεολόγου Σουρωτῆςκαί συνάντησε τόνἐκεῖπαρεπιδημοῦντα Γέροντα τῆςἀδελφότητοςὍσιοκαί Θεοφόρο πατέρα ΠαΐσιοτόνἉγιορείτη. Τοῦἐκμυστηρεύθηκετό πρόβλημά της καί ζήτησε τήν βοήθειά του. Ὁ Ὅσιος, κατά μαρτυρία τῆς γυναίκας, ἔγινε κατά τόκοινῶς λεγόμενο «ἡφαίστειο» ἀπόἱεράἀγανάκτηση. Ὑπέδειξεστή γυναίκα νάμήνἐνδώσειοὔτεκαίμέἀπειλή θανάτου στίς σιχαμερότερες καίθανασιμότερεςἁμαρτίες πού ἔχεινά παρουσιάσει ὀ ἐκπεσώνἄνθρωπος. Ἐξήγησεὅτι μέσω αὐτῶντῶνἁμαρτιῶνἐπεισέρχεται ὁ διάβολος στό γάμο καί φυγαδεύεται ὁ Παράκλητος.

Ὀνόμασε τίς πράξεις αὐτές μάστιγα τῆςἐποχῆςκαί παθογένεια γιάτά διαζύγια, τήν ψυχική διάσπαση τῶν συζύγων, καίἰδίωςγιάτήν διαστροφή καί κατρακύλα τῶνσημερινῶνπαιδιῶν, πού εἰσροφοῦν δαιμονική ἐνέργειαἀπότά κυριαρχικά δικαιώματα πού ἔχει ὁ διάβολος ἐπίτοῦγενετικοῦὑλικοῦἀπότόὁποῖο προέρχονται καίἀπό τίς χαίνουσες πνευματικές πληγές, πού ὐπάρχουνἀθεράπευτεςστίς ψυχές τῶν γονέων τους..

Ἐκεῖνο πού ἔκανεἰδιαίτερηἐντύπωσηστήν κυρία ἐκείνη, ἦταν ἡ ἐπιμονήτοῦὉσίουΠαϊσίουνά καταγγείλει τόν «Πνευματικό» τοῦ συζύγου της στόνἘπίσκοπο του γιάνάτόν καθαιρέσει. Τῆςεἶπεἐπί λέξει: «Νάπᾶςνάτόπεῖςστό Δεσπότη γιάνάτόν ξυρίσει!!!».

***

Από τα ανωτέρω συνάγεται, σεβασμιότατε κε Ναθαναήλ ποια είναι η διδασκαλία των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας για το θέμα της ομοφυλοφιλίας και των παρά φύσιν σχέσεων. Επομένως δεν έχετε δίκιο να γράφετε πως η τοποθέτηση του Μητροπολίτη Μόρφουκου Νεοφύτου δεν εκφράζει την διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας. Αντιθέτως η δική σας εγκύκλιο δεν εκφράζει την διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας για το εν λόγω θέμα.

Στο τρίτο σημείο των επισημάνσεών σας καλείτε τους ιερείς της Μητροπόλεώς σας, τόσο στο κήρυγμα όσο και στην συμβουλευτική κατά την διάρκεια του Μυστηρίου της Εξομολογήσεως να μην χρησιμοποιούν τοποθετήσεις ως αυτής του Μητροπολίτη Μόρφου. Δηλαδή τους καλείτε να μην χρησιμοποιούν –για το συγκεκριμένο θέμα- την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας αλλά και των συγχρόνων Αγίων και Γερόντων της Εκκλησία μας. Και τι θα χρησιμοποιούν δηλαδή σεβασμιότατε τις δικές σας προσωπικές τοποθετήσεις σε ένα τόσο φλέγων και σωτηριολογικό ζήτημα;

***

Περαιτέρω σεβασμιότατε καλείτε όσους έχουν –δήθεν- βλαφθεί  από τοποθετήσεις σαν αυτές του Μητροπολίτη Μόρφουκου Νεοφύτου να απευθυνθούν σε εσάς είτε οι…’’βλαπτικές’’ αυτές τοποθετήσεις προήλθαν από ιερείς, διακόνους της Μητροπόλεώς σας ή μοναστικές αδελφότητες. Δηλαδή σεβασμιότατε πρέπει να σας καταγγελθούν οι πατέρες ή οι μοναστικές αδελφότητες της Μητροπόλεώς σας επειδή τοποθέτησαν για το εν λόγω θέμα της ομοφυλοφιλίας και των παρά φύσιν σχέσεων την διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας.;

Όλοι οι καλοπροαίρετοι ορθόδοξοι χριστιανοί αναπαύονται στην διδασκαλία των Αγίων και Θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας μας και των συγχρόνων Αγίων και Γερόντων και κανείς δεν θέλει να καταγγείλει κανέναν. Αντιθέτως χαίρονται για τους ομολογητές πνευματικούς καθοδηγητές που έχουν.

Έχετε κι εσείς σεβασμιότατε την ευλογία να έχετε πολύ κοντά σας την Ιερά Μονή του Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα και τον Γέροντά της Εφραίμ καθώς και τα 20 και πλέον μοναστήρια και αδελφότητες που ίδρυσε στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Η διδασκαλία του αγίου ΓέροντοςΕφραίμ του Φιλοθεΐτη του εν Αριζόνα είναι ακριβώς ίδια με των ανωτέρων Αγίων και γερόντων. Αυτό είναι γνωστό τόσο από τους χιλιάδες προσκυνητές εξ Ελλάδος που τον επισκέφτηκαν και μας μετέφεραν την διδασκαλία του καθώς επίσης και τις ομιλίες του στο διαδίκτυο κλπ.

Σημειώνει ο μοναχός Ιωάννης : ‘’… Ο σύγχρονος Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνα (ο Φιλοθεΐτης) υποστηρίζει και εκείνος, όπως και ο προαναφερθής Γέροντας Αναστάσιος, ό,τι η ιταμή (ιταμός=αυθάδης, θρασύς, αναιδής) διακύβευση (=διακινδύνευση) της Θεοσύστατης ανθρωπολογίας (ανθρώπινης οντολογίας) και φυσιολογίας θα αποτελέσει την αιτία του επερχόμενου Γ’ παγκοσμίου πολέμου.’’

Αλλά και η κα Αθηνά Σιδέρη, πνευματικό τέκνο του Αγίου Πορφυρίου, σε επίσκεψή της πριν λίγα χρόνια στον Γέροντα Εφραίμ τον εν Αριζόνα μετέφερε σε ομιλία της την σχετική διδασκαλία του Γέροντα. Ήτοι ό,τι η Ελλάδα βρίσκεται σε δεινή θέση εξαιτίας των αμαρτιών της και κυρίως αυτή του πανσεξουαλισμού και των παρά φύσιν σχέσεων των ανδρογύνων[8] και σημειώνει η κα Σιδέρη: ‘’…και μάλιστα μου είπε (σημ. ο Γέροντας εννοεί), δεν θα τις επικαλύπτεις, θα τις λες, ο στοματικός έρωτας, ο πρωκτικός έρωτας, η ομοφυλοφιλία απαγορεύεται… έχουν ανοίξει οι πόρτες της κολάσεως και μπαίνουν οι νέοι μας μέσα κατ’ ευθείαν…’’.

***

Είναι πολλά ακόμη τα σημεία της εγκυκλίου σας σεβασμιότατε που θέλουν ανασκευή σύμφωνα με την διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας. Περιορίζομαι σε αυτά δεδομένου ότι οι προαναφερόμενες απαντήσεις του αρχιμανδρίτη Φωτίου Ιωακείμ, του μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως και των σύγχρονων Αγίων και Γερόντων όπως τοποθετούνται στην παρούσα επιστολή κλείνουν –για κάθε καλοπροαίρετο ορθόδοξο Χριστιανό- τις βασικές πτυχές του εν λόγω θέματος.

Εύχομαι σύντομα να ανακαλέσετε την εγκύκλιό σας αφού κατανοήσετε το άστοχο των τοποθετήσεών σας και το πώς αυτή υπονομεύει την σωτηρία των ψυχών του ποιμνίου, που σας εμπιστεύτηκε ο Κύριος.



Παύλος Αρμαντώνης



Υστερόγραφο 1: Η εγκύκλιος του ΜητροπολίτουΣικάγου αναρτήθηκε σε πολλά siteπου φιλοδοξούν την εκκλησιαστική ενημέρωση. Σε όλα αναρτήθηκε με ένα σχόλιο –το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο σε όλα τα site- και γράφει: ‘’… Ο Σεβ. Σικάγου με δυνατά επιχειρήματα ανασκευάζει την «λογική» του Μόρφου Νεοφύτου, την οποία θεωρεί θεολογικά λανθασμένη, αλλά και βλαπτική για τους πιστούς’’.

Πραγματικά καταβάλλει κανείς προσπάθεια να βρει αυτά τα ‘’δυνατά επιχειρήματα’’ και αντ’ αυτών βρίσκει: διαστρέβλωση νοήματος Αγιογραφικών χωρίων, συναισθηματισμό και πολιτική ορθότητα σε ένα τόσο φλέγων σωτηριολογικόθέμα.

Υστερόγραφο 2: Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, απόσπασμα του οποίου παραθέσαμε ανωτέρω συνεχίζει: ‘’…παρομοίως και ο ‘’θεολόγος’’ δύναται να ισχυρίζεται επιστημονικάς ανοησίας, αλλά μόνον φιλοσοφών, εφ’ όσον εκφεύγει της αυστηράςθεολογικής μεθόδου των θεοπτών…’’.


[1] Ομιλία εις την Εξαήμερον του Μεγάλου Βασιλείου http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/paterikon/basil_the_great_six_days_of_creation.htm
[2] Βλέπε το πόνημα: ‘’Ρωμηοσύνη, Ρωμανία, Ρούμελη’’ π. Ιωάννη Ρωμανίδη, εκδόσεις Πουρνάρα, Θεσσαλονίκη, 2002.
[3]Οφειλόμενη απάντηση προς ανακοίνωση του πανιερωτάτουΜητροπολίτουΚυρηνείας κ. Χρυσοστόμου (30.7.2019) https://trelogiannis.blogspot.com/2019/08/blog-post_15.html
[4] Δείτε την τοποθέτηση του Μητροπολίτη Γόρτυνος εδώ https://trelogiannis.blogspot.com/2019/08/blog-post_74.html
[5]Βλέπε μονογραφία: ‘’Λόγος περί ομοφυλοφιλίας - θεματικής εβδομάδας έμφυλων ταυτοτήτων και σχέδιο νόμου για την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου’’, μοναχού Ιωάννη, Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 2017 ή εναλλακτικά εδώ:http://www.immorfou.org.cy/newsvarious-articles/1480-monaxioan13617.html
[6] Βλέπε και στο πόνημα: ‘’Εν Χριστώ αγάπη ή ΜεταπατερικήΑγαπολογία, ο Άγιος Πορφύριος απαντά…, Αρχιμανδρίτου Σάββα Αγιορείτη, Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος Εδέσσης, 2008 ή εναλλακτικά απόσπασμα εδώ http://makkavaios.blogspot.com/2019/02/blog-post_3.html

[7] Βλέπε όλη την διήγηση εδώ http://hristospanagia3.blogspot.com/2019/08/blog-post_89.html
[8] Ενδεικτικά μπορείτε να ακούσετε απόσπασμα σχετικό της ομιλίας της κας Αθηνάς Σιδέρη εδώ https://www.youtube.com/watch?v=ZzxmwbJCtaU

2 σχόλια:

  1. Οπως σήμερα καταφεύγουμε

    σε επιστημονικές
    απόψεις

    (αφού αυτές

    αποτελούν
    ...απαρασάλευτα
    δόγματα

    για την
    συνείδηση
    του μέσου
    ανθρώπου,

    και ότι
    δεν
    ταυτίζεται
    μ'αυτές

    φαντάζει πια
    στο νού

    τρελλό
    κι ανόητο),


    τι
    το παράξενο
    να
    που αναφέρεται
    κάποιος άγιος

    σε δεδομένα
    της δικής
    τουεποχής

    που αποτελούσαν
    π ί σ τ η
    βαθειά στερεωμένη
    στον νου
    των
    ανθρώπων;

    Μιλάμε
    άλλωστε για
    τον 4ο αιώνα

    που ακόμη

    και οι ανθρωποθυσίες

    ήταν κάτι
    που
    δεν
    είχε πλήρως
    εξαληφθει.





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μπλοκαρομαι συνεχως και δεν μπορω να δωσω σχολιο.
    Αν και ντρεπομαι να μιλησω για τετοιου ειδους ζητηματα,μερες που ειναι,θα πω μιαν αποψη προσωπικη.
    Καλον ειναι να μηνφερνουμε και τον εναν και τον αλλον επισκοπο σε δυσκολη θεση.Λαθη κανουν ολοι.Το δυσκολοτερο ειναι να υπαρξει κοινη συμφωνια και διακριση αλλα οπως γνωριζουμε,δεν υπαρχει τελειοτης παρα μονον ενας ο Κ.Η.Ι.Χ.

    Οταν λοιπον μελεταμε την ''αμαρτωλων σωτηρια'' αν θυμαμαι καλα και εκει λεει μεσα πως υπαρχουν τρεις ταξεις ανθρωπων.
    1]αυτοι που διδασκονται απο αλλους την Ορθοδοξη Πιστη
    2] αυτοι που ειναι Θεοδιδακτοι [βλπ Οσια Μαρια η Αιγυπτια] .Κ
    3] αυτοι που ο,τι και αν ακουσουν απο αυτη τη διδασκαλια,το πετανε στον καλαθο των αχρηστων,,,,,
    Πως θελετε να εννοησω αυτο που ειπε ο αγιος Πορφυριος.Που ανηκει:
    Σε συνδιασμο βεβαια με αυτο που ειπε ο γερ.Ιωσηφ σπηλαιοτης πως
    Υπαρχουν και τρεις καταστασεις
    1] καθαρτικη
    2]φωτιστικη κ
    3]τελειωτικη,που ειναι μεγα δωρον Του Θεου,,,,
    Καταλαβαινει κανεις πως πρεπει να αγωνιστη να κοψει τα παθη του με την βοηθεια της Χαριτος μα ομως εχει επιπλεον την αναγκη της γνωσεως και κυριως των αγιων μυστηριων μεσα στην Εκκλησια ετσι ωστε πορευομενος εν πνευματι και αληθεια να σωθη.,πλην ομως η δικαιοσυνη κ η αγιοτητα προερχονται απο την αληθεια Εφ4-24].
    Δεν ειναι;Οχι ρωταω γιατι ολοι εμεις μαθητες ειμαστε Του Κυριου ημων Ιησου Χριστου.
    Οποιος λοιπον δεν θελει να ακουσει λογο Θεου,ας γυρισει καναλι.καποιοι διψουν για πατερικο λογο κ ο ρολος των μεταγενεστερων πατερων της εκκλησιας ειναι αυτος που μαζι με την ιερωσυνη εγιναν χειροτονιες
    Πως γινεται να εχουμε διαφορετικο φρονημα μεσα στην εκκλησια.Αποδειξη που τοσα στοματα βγηκαν και αντεδρασαν κ αντιδρουν,κ καποιοι βλεποντας τα καλα εργα των Πατερων δοξαζουν Τον Θεο.
    Ενω οι αγιοι Πατερες αγωνιζονταν να διατηρησουν τα αληθη δογματα κ την ηθικη διδασκαλια μεσα στην εκκλησια και ακομα αγωνιζονταν κατα των σκανδαλων κ των παθων των ζωντων στην ακολασια ειτε εγγαμων ειτε αγαμων.
    Ποιο ειναι λοιπον το προβλημα;
    Το βαθυτερο προβλημα που μαστιζει την εποχη μας ειναι πως ξεχασαμε τον θανατο κ τα επακολουθα ,να μην φοβομαστε Τον Θεο αλλα να φοβομαστε τους ανθρωπους οι οποιοι δεν εμαθαν τι εστι αμαρτια κ τι εστι Ζωη εν Χριστω.
    Οποιος εχει καθαρισει την καρδια του λενε οι Πατερες,αυτος εγινε θεοπτης.
    Οποιος δεν τα δεχεται,γιατι καλα και ντε να θορυβει,να ασκει βια,να προβαινει σε ρητορικες μισους κλπ απο τη στιγμη που δεν δεχονται ουτε μυγα στο σπαθι τους οχι βεβαιως,γιατι να δεχτουν πως πολλαπλασιαστηκε η αμαρτια στον κοσμο και αφου θελουν ετσι να πορευονται ας ακολουθησουν οποιον δρομο γνωρισαν.Η Ορθ.Εκκλησια καλει ολους αλλα δεν τους πνιγει...
    Ελεος πια!
    Αλλα το ερωτημα μου εμενα ειναι πως μπορει κανεις να κοινωνει,οταν εχει τετοιες αποψεις και κανει πραξεις εναντιες του Αγ.Πνευματος;
    Ερωτημα ειναι.
    Αφηστε ησυχο τον ανθρωπο να κανει τη δουλεια του.Ολοι θα δωσουμε λογο στον Θεο κ ολοι ειμαστε αμαρτωλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή